• kemped2
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-06 01:51
/

[ Voor 117% gewijzigd door kemped2 op 23-06-2018 15:20 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:23
Je had hier al een topic over, toch :?

Ik denk dat je weinig kans hebt om je geld terug te krijgen, want wat je bank gaat doen is een verzoek, waar de ontvanger niet op in hoeft te gaan.

Naar politiebureau gaan zal weinig zin hebben, aangezien je al online aangifte hebt gedaan. Maar je zou even kunnen bellen naar de politie of dat misschien toch zin heeft.

The devil is in the details.

• kemped2
/

[ Voor 99% gewijzigd door kemped2 op 23-06-2018 15:20 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:57
Niemand heeft ervaring met het door de bank laten terugboeken van een betaling, want dat doen banken niet.
En terecht, natuurlijk, als je even de consequenties daarvan overdenkt.

• kemped2
/

[ Voor 123% gewijzigd door kemped2 op 23-06-2018 15:20 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:24
kemped2 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 15:12:
Na een heleboel googlen kwam ik trouwens ook wat interessants tegen. Nadat ik zei dat ik aangifte had gedaan had die al zijn PC gerelateerde advertenties verwijderd maar een stuk of 20 model auto advertenties liet die open staan.

Ik deed een reverse image search op elke model auto en 90% hiervan waren gestolen van een andere gebruiker https://www.marktplaats.nl/verkopers/20923219.html

Maar het rare is dat een stuk of 5 originele foto's waren en nergens te vinden waren, maar ze waren op precies dezelfde manier gefotografeerd als de rest. Dus ik had een vermoeden dat dit dezelfde persoon was. THINGS4U blijkt een echte verkoper hij heeft een geverifieerde ID, bank etc en nadat ik hem een berichtje stuurde hierover zei die dat hij de persoon niet kent en Marktplaats op de hoogte stelt.

Maar toen ik hem vertelde dat ik een vermoedde had dat ze hetzelfde persoon waren en ik een mailtje naar MP zou sturen geeft die helemaal geen antwoord meer.

Raar?
Oplichters jatten vaker foto's van andere (legitieme) aanbieders.

De rekening is waarschijnlijk van een "katvanger". Een kwetsbaar iemand die overtuigd is om zijn/haar pinpas af te staan aan een crimineel. Vandaar dat de naam ook niet klopt.
Maar de politie kan die persoon natuurlijk altijd oppakken. Hopelijk verklikken ze wie hun rekening misbruikt (en verder zijn ze zelf ook strafbaar). Maar je geld is daar al lang weer weg.

Terugboeken doet een bank ook absoluut niet.

TheS4ndm4n#1919

• Hahn
kemped2 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 15:14:
Jij weet duidelijk niet wat een verzoek van terugboeking is
https://www.rabobank.nl/p...tieve-betaling-intrekken/
Mijn bank heeft me al verteld dat ze een brief sturen als ik geen antwoord krijg binnen 5 dagen.
Tegen wie heb je het en wat bedoel je :?

Een verzoek tot terugbetaling is precies dat: een verzoek. Je gaat daarmee niet gegarandeerd je geld terugkrijgen, alleen als het verzoek gehonoreerd wordt. En als je met een oplichter te maken hebt, dan kan je natuurlijk fluiten naar je geld.

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 23-06-2018 15:17 ]

• kemped2
/

[ Voor 106% gewijzigd door kemped2 op 23-06-2018 15:20 ]

• Hahn
kemped2 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 15:16:
Ik weet dat een bank niet terugboekt, maar als ik geen gehoor krijg zal een verzoek gestuurd worden.
Wat niks garandeert.
3 weken hiernaa krijg ik de details van de oplichter als die geen antwoord geeft.
Ook daar kan je vervolgens weinig mee, behalve contact opnemen.
Ik zei niet dat ik opgelicht was ik zei dat het een foutieve betaling was.
Je topictitel is letterlijk 'Opgelicht' :? Snap ook niet helemaal waarom je liegt tegen je bank.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 23-06-2018 15:18 ]

• kemped2
/

[ Voor 100% gewijzigd door kemped2 op 23-06-2018 15:20 ]

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:31
kemped2 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 15:18:
Ja ik ben opgelicht maar vertelde de bank dat het een foutieve betaling was omdat bij oplichting ze gewoon zeggen doe aangifte.

Waarom heb ik deze post gemaakt, stelletje slimme jongens hier.
Lekker denigrerend doen, dan krijg je vast de hulp die je nodig hebt knul.

Maar doe gewoon aangifte, en dikke kans dat je kunt fluiten naar je geld. De kans is namelijk groot dat ze gewoon een katvanger gebruikt hebben waarbij je de gegevens krijgt van de katvanger en niet van de oplichter.
En leer hiervan dat je niet zo maar geld overmaakt naar iemand online.

[ Voor 27% gewijzigd door SgtElPotato op 23-06-2018 15:23 ]

Zucht...

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Ja ik ben opgelicht maar vertelde de bank dat het een foutieve betaling was omdat bij oplichting ze gewoon zeggen doe aangifte.

8)7

• Hahn

Sure, kat maar lekker af op mensen die hier reageren, dat zal helpen :>

Maar om nog even antwoord te geven op:
Heeft iemand ervaring met zo een verzoek? Wat gaat er gebeuren?
Wat er gaat gebeuren is: waarschijnlijk helemaal niks. De oplichter krijgt een verzoek, maar die gaat daar niet op reageren, want dat is 'ie niet verplicht.

Vervolgens krijg jij 3 weken later z'n contactgegevens en kan je contact met 'm proberen op te nemen, maar ook daarmee zal je hoogstwaarschijnlijk niks bereiken, want hij gaat je niet te woord staan als het echt een oplichter is.

"Wat heb ik nou aan jullie?!"
Dat je dit weet. En je zal het als leergeld moeten zien, ben ik bang.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 23-06-2018 15:22 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:57

Ah, je hebt de bank gemeld dat je een onverschuldigde betaling hebt gedaan.

Dan kan de bank inderdaad een verzoek doen aan de ontvanger om dat bedrag terug te storten.
Meer doet de bank niet.

Wil je (als het echt een onverschuldigde betaling was geweest) je geld terug, moet je een advokaat inschakelen.

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:19

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Geld is gewoon weg. Je doet er niks aan. Ja, 2 dingen kun je ondernemen:
1. Aangifte kan je doen en dan wordt de 'gebruiker' van marktplaats verwijderd en ontvang je over 3 maanden een email van de politie dat ze niks met je aangifte gaan doen.
2. Nooit meer via marktplaats zaken doen - of alleen ophalen.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:31
Op je teentjes getrapt en daarom haal je alles maar weg? :>

Zucht...

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Dicht totdat de lokale crew hier naar kan kijken

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.