Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Op zoek naar een stil en klein barebone platform

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sjoerd14v
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-10 11:21
Goeiemiddag!

Een paar weken geleden heb ik een oud pctje geconfigureerd als Domain Controller. Nu blijkt dat systeempje (draaiend op een P4) niet zuinig genoeg is voor wat ik er mee doe daarnaast heb ik van huisgenoten klachten gekregen dat ze het syteem konden horen. wat ik dus ook niet zo heel prettig vind. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een nieuw systeempje wat zuinig is en vooral helemaal stil is. Maar ik begin een beetje te twijfelen wat nou de beste opstelling zou zijn. Ik zat eerste te kijken naar een fanless cpu-onboard mobotje maar dit lijkt toch iets te duur te worden. Daarom ging ik kijken naar barebone systeempjes, maar ik kom er niet helemaal uit. daarom dat ik even een cry for help doe! ;)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeempje moet Windows Server 2012 R2 of 2016 aankunnen en daarop een domain controller met een MailEnable mailserver en misschien 1 of 2 IIS sites.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Gezien dat ik niet al te veel in de portemonnee heb zitten lijkt mij €150 wel een prima prijsje.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een Samsung 850 EVO 250GB SSD liggen die ik er wel graag in wil steken. dus opslag is al niet meer nodig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk alleen een barebone systeem en wat geheugen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeuren niet echt, wel zag ik dat Shuttle, Intel en Gigabyte een aantal opties hadden?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zolang er maar 0 geluid uit komt en niet zo traag als een aardappel ben ik blij!
Daarnaast denk ik dat X86 wel een must-have is.

Ga je overklokken?
Nee, ik vind stabiliteit vele malen belangrijker.

Wat verwacht je van ons?
Goed advies op welke Barebone het beste bij mijn situatie past. Ik heb zelf al wel wat uitgezocht maar ben toch aan het twijfelen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is waar ik naar op zoek ben zo!
Alvast bedankt voor jullie reactie!

Met vriendelijke groet,
Sjoerd Vinkenvleugel

Boter Kaas en Eieren

Beste antwoord (via sjoerd14v op 26-06-2018 19:18)

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 17:18

Sweatleek

404: Member Not Found

Zo als @jwduitje al zij tweedehands is ook een goede optie. Als ik even snel kijk kom ik deze tegen V&A aangeboden: Gigabyte BRIX GB-BXCE-2955 incl. geheugen/ssd Je verliest wel de garantie maar voor 100 (of hals je inner handelaar op roemt minder) een compleet klant en klaar setje en houd je een ssd over ;)

confused reality

Alle reacties

• Yasincelebi
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-08 21:24
Je eigen lijstje?

• sjoerd14v
Inderdaad heb je helemaal gelijk in, was ik even vergeten. bij deze:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte BRIX GB-BPCE-3350C€ 120,50€ 120,50
1Crucial CT51264BF160BJ€ 35,25€ 35,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 155,75

Boter Kaas en Eieren

• jwduitje
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-02 16:46
Misschien dat de Intel nuc een mooie barebone is om op te bouwen? Weet dat ze wel iets boven je prijs liggen maar 2e hands zijn ze goed verkrijgbaar!

Acties:
  • Beste antwoord

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 17:18

Sweatleek

404: Member Not Found

Zo als @jwduitje al zij tweedehands is ook een goede optie. Als ik even snel kijk kom ik deze tegen V&A aangeboden: Gigabyte BRIX GB-BXCE-2955 incl. geheugen/ssd Je verliest wel de garantie maar voor 100 (of hals je inner handelaar op roemt minder) een compleet klant en klaar setje en houd je een ssd over ;)

confused reality

• jwduitje
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-02 16:46
Idd en dan heb je alsnog een mooi setje. Heb de gigabite even opgezocht en lijkt me een mooie deal...
Maarja, your shot you know

• sjoerd14v
Opzich vind ik 2e hands helemaal geen probleem en die advertentie ziet er inderdaad mooi uit. Nu is het alleen nog een kwestie, is die brix volledig fanless? Het klinkt misschien iedere kleine beweging wordt gehoord door mijn huisgenoot. Ik zou zo zelf nog even gaan kijken of die een fan heeft en hoeveel geluid die dan maakt.

Boter Kaas en Eieren

• sjoerd14v
Ben gegaan voor een Zotac Zbox nano met een 4 kernige celeron.
pricewatch: Zotac ZBOX CI327 nano

Iedereen toch bedankt voor de hulp en tips!!

Boter Kaas en Eieren

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-11 21:29
@sjoerd14v Jammer dat ik dit nu pas zie! :-(. Ik zou een Intel NUC Kit NUC7PJYH aanraden, de Pentium Silver J5005 is net even een stukje pittiger dan de Celeron N3450 (vergelijking). Net wat nieuwer en hogere kloksnelheden, wat voor 60% extra performance zorgt.

Verder denk ik wel dat ze beide krachtig genoeg zijn.
Pagina: 1