Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik heb een XE9005 die ineens niet meer aan gaat. Gisteren deed hij ook al een keer raar met opstarten waarbij die gekleurde Android logo's ineens in beeld kwamen. Iemand suggesties (buiten de stekker eruit trekken)? Anders ga ik Sony even bellen maandag

Ik vond op YouTube een reset instructie (stekker eruit en weer erin, pijltje naar boven op de AB ingedrukt houden en dan power button op TV indrukken), maar dat doet weinig.

Ding is ongeveer een half jaar oud.

Alle reacties

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:24

Major_ton

Shoot!

@bram1984 Dat is zuur! Ik zou het volgende topic van het AVSforum eens doorspitten en anders sowieso de vraag daar posten.

http://www.avsforum.com/f.../topics/2773233?page=1605

Hopelijk kom je daar wat verder en misschien dat @Twixie en/of @Leoon. je ook verder kunnen helpen?

Some infinities are bigger than others.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:05

Oekol

waka waka hey hey

bram1984 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 13:48:
Ik heb een XE9005 die ineens niet meer aan gaat. Gisteren deed hij ook al een keer raar met opstarten waarbij die gekleurde Android logo's ineens in beeld kwamen. Iemand suggesties (buiten de stekker eruit trekken)? Anders ga ik Sony even bellen maandag

Ik vond op YouTube een reset instructie (stekker eruit en weer erin, pijltje naar boven op de AB ingedrukt houden en dan power button op TV indrukken), maar dat doet weinig.

Ding is ongeveer een half jaar oud.
Ai dat is geen goed nieuws.

Wil je eens proberen of je in het service menu kunt komen?

Tv moet helemaal uit zijn (helaas is dat bij jou het geval), wil je voor de zekerheid even van te voren de stekker eruit halen en na ~30 seconden er weer in stoppen (liefst stopcontact direct uit de muur)?

Dan de volgende combinatie:
  • Press Display (I+)
  • 5
  • Volume -
  • Power
Mocht dit niet werken, wil je eens de batterijen vervangen van je afstandsbediening? Even het klepje openen en opnieuw er goed indrukken is eerst ook goed. Als je nieuwe batterijen hebt, sluit dit ook even uit.

Overigens deed mijn tv gisteren ook ineens vaag. Hij sloot uit het niets ineens af en ik kreeg ook de Android icoontjes in beeld. Daarna deed hij het echter wel gewoon weer.. Was heel raar.

Overigens is dit topic niet bepaald hoopvol over dit probleem en wordt het waarschijnlijk een garantie zaakje.

[ Voor 6% gewijzigd door Oekol op 23-06-2018 15:21 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• bram1984
Leoon. schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 15:17:
[...]

Ai dat is geen goed nieuws.

Wil je eens proberen of je in het service menu kunt komen?

Tv moet helemaal uit zijn (helaas is dat bij jou het geval), wil je voor de zekerheid even van te voren de stekker eruit halen en na ~30 seconden er weer in stoppen (liefst stopcontact direct uit de muur)?

Dan de volgende combinatie:

[...]

Mocht dit niet werken, wil je eens de batterijen vervangen van je afstandsbediening? Even het klepje openen en opnieuw er goed indrukken is eerst ook goed. Als je nieuwe batterijen hebt, sluit dit ook even uit.

Overigens deed mijn tv gisteren ook ineens vaag. Hij sloot uit het niets ineens af en ik kreeg ook de Android icoontjes in beeld. Daarna deed hij het echter wel gewoon weer.. Was heel raar.

Overigens is dit topic niet bepaald hoopvol over dit probleem en wordt het waarschijnlijk een garantie zaakje.
Thanks. De TV gaat niet aan via de PS4, Harmony en Sony remote en ook de app ziet hem niet via de wifi, dus aan de batterijen ligt het niet.

Die knoppen combinatie zou hem weer mogelijk aan kunnen zetten?

• bram1984
Je gelooft het niet, maar ik kom net thuis en het ding gaat meteen aan. :+

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

bram1984 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 16:34:
Je gelooft het niet, maar ik kom net thuis en het ding gaat meteen aan. :+
Het enige wat die nodig had was liefde..

Ik zou als ik jou was eens een andere stekkerdoos er tussen doen en niet al je apparaten in dezelfde stekkerdoos etc.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• bram1984
Leoon. schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 18:12:
[...]

Het enige wat die nodig had was liefde..

Ik zou als ik jou was eens een andere stekkerdoos er tussen doen en niet al je apparaten in dezelfde stekkerdoos etc.
Inmiddels is het toestel al een keer een of 6 uit zichzelf herstart, dus ergens zit er iets niet goed.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

bram1984 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 18:33:
[...]

Inmiddels is het toestel al een keer een of 6 uit zichzelf herstart, dus ergens zit er iets niet goed.
Probeer eens wat te spelen met andere stekkerdozen, minder stekkers in de stekkerdoos etc. Dus niet ps4, doubly surround sets etc allemaal op 1 stekkerdoos. Tv direct in muur als dat kan en apart van alle randapparatuur zou ideaal zijn. Anders zou 't iets intern met de voeding kunnen zijn en moet je Sony bellen maandag.

Heb je trouwens geen losse voeding bij de 9005? Bij de 9305 is dat wel zo bij de 55 inch. Probeer deze stekkers er dan dieper in te drukken waar mogelijk. Wie weet met stofzuigen wat los geschoten.

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-11 17:16
Nog geen 2 jaar oud?
Garantie?

Bij Sony zijn?
Volgens mij moet je als eerste bij de handelaar/verkoper zijn ipv Sony.

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

• bram1984
kevinmastah2005 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 02:16:
Nog geen 2 jaar oud?
Garantie?

Bij Sony zijn?
Volgens mij moet je als eerste bij de handelaar/verkoper zijn ipv Sony.
Ja, en dan gaan zij vervolgens Sony bellen en zit er weer een extra schakel tussen. Dan bel ik liever rechtstreeks.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Hoeft idd niet. Ik kreeg van coolblue zelf een verkeerde link die niet werkte. Heb via de Sony website zelf contact gezocht en dit toen ik daadwerkelijk contact had gemeld bij coolblue. Vinden ze prima.

• bram1984
Inmiddels alles wel geprobeerd. Probleem blijft helaas. Soms na 5 minuten, soms na een uur pas.

Morgen maar even bellen.

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-11 17:16
Dit klinkt echt als een hardware defect.
Aangezien je vanzelf ook al vanzelf hebt geprobeerd.
Neemt niet weg dat het natuurlijk enorm balen is met zo’n korte levensduur.

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

bram1984 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 10:49:
Inmiddels alles wel geprobeerd. Probleem blijft helaas. Soms na 5 minuten, soms na een uur pas.

Morgen maar even bellen.
Heb je een fabrieksreset gedaan? Dat is 't eerste waar ze na gaan vragen incl foto van het taalscherm die je krijgt als je hem weer moet instellen op 't begin als bewijs.

• bram1984
Leoon. schreef op zondag 24 juni 2018 @ 17:31:
[...]

Heb je een fabrieksreset gedaan? Dat is 't eerste waar ze na gaan vragen incl foto van het taalscherm die je krijgt als je hem weer moet instellen op 't begin als bewijs.
Ja zojuist. Ik kwam voornamelijk resets tegen met knoppenn die niet op mijn TV zien, maar heb inmiddels de juiste gevonden. Net alles opnieuw ingesteld en tot nu toe gaat het goed. Vingers gekruisd.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

bram1984 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 17:37:
[...]

Ja zojuist. Ik kwam voornamelijk resets tegen met knoppenn die niet op mijn TV zien, maar heb inmiddels de juiste gevonden. Net alles opnieuw ingesteld en tot nu toe gaat het goed. Vingers gekruisd.
Het gaat idd via het menu:
Voer een fabrieksherstel uit met de afstandsbediening: HOME --- INSTELLINGEN --- OPSLAG & HERSTEL --- FABRIEKSHERSTEL --- ALLES WISSEN. Stel de tv opnieuw in, maak een foto van het taalscherm, en koppel de andere apparaten.
Dit is wat ze dan van je vragen via de mail.

• bram1984
Leoon. schreef op zondag 24 juni 2018 @ 19:36:
[...]

Het gaat idd via het menu:

[...]

Dit is wat ze dan van je vragen via de mail.
Dat is de soft reset een die doet dus niks. We moesten het met zijn tweeën doen: eentje stekker eruit en weer erin en de ander achterop de TV de power knop en - knop ingedrukt houden totdat de power LED groen wordt. Daarna start de TV opnieuw op. Still going strong overigens, dus het lijkt te hebben geholpen. :)

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

bram1984 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:17:
[...]

Dat is de soft reset een die doet dus niks. We moesten het met zijn tweeën doen: eentje stekker eruit en weer erin en de ander achterop de TV de power knop en - knop ingedrukt houden totdat de power LED groen wordt. Daarna start de TV opnieuw op. Still going strong overigens, dus het lijkt te hebben geholpen. :)
Oke. Hoezo doet die soft reset niks? Je bent al je gegevens kwijt en alles staat weer zoals in 't begin. Ken die reset die jij noemt overigens niet, goed om te weten!

• bram1984
Leoon. schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:21:
[...]

Oke. Hoezo doet die soft reset niks? Je bent al je gegevens kwijt en alles staat weer zoals in 't begin. Ken die reset die jij noemt overigens niet, goed om te weten!
Doet niks als in dat het probleem er niet mee geholpen werd.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

bram1984 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 22:39:
[...]

Doet niks als in dat het probleem er niet mee geholpen werd.
Ah oké dan snap ik 'm.
Afkloppen dan maar dat die nu blijft doen. d:)b

• bram1984
Het mocht niet zo zijn. Krijg net een filmpje van het thuisfront toegestuurd met de vrolijk gekleurde Android logo's die na een restart te zien zijn. :(:)

Net dus maar Sony gebeld en ik word binnen 48 uur door een servicemonteur gebeld.

Mevrouw gaf aan dat het waarschijnlijk het moederbord is dat vervangen moet worden.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

bram1984 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:35:
Het mocht niet zo zijn. Krijg net een filmpje van het thuisfront toegestuurd met de vrolijk gekleurde Android logo's die na een restart te zien zijn. :(:)

Net dus maar Sony gebeld en ik word binnen 48 uur door een servicemonteur gebeld.

Mevrouw gaf aan dat het waarschijnlijk het moederbord is dat vervangen moet worden.
Super klote, maar goed dat Sony het snel lijkt op te pakken. Benieuwd wanneer die daadwerkelijk langs komt!

• bram1984
Leoon. schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:33:
[...]

Super klote, maar goed dat Sony het snel lijkt op te pakken. Benieuwd wanneer die daadwerkelijk langs komt!
Volgende week dinsdag. Het kon helaas niet eerder.

• bram1984
Korte update: monteur is vanochtend geweest. Ik was er niet, maar blijkbaar heeft hij een software update uitgevoerd via een systeemmenu waar de normale sterveling niet bij kan en nu zou alles weer moeten werken, dus ik ben benieuwd.

Schoonmoeder gaf wel aan dat de beste man aangaf dat het het blijkbaar normaal is als de TV 1 of 2 keer per week uit zichzelf opnieuw opstart. Iets wat ik dan weer een vreemde uitspraak vind, maar oké.

• bram1984
Vooralsnog lijkt alles prima te werken met als fijnste verbetering dat de menu's veel sneller zijn. :)
Pagina: 1