Toon posts:

Drivers voor 3D Prophet

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 3D Prophet GeForce met TV-out (geen DDR) en ik draai W98se en W2000 op een Athlon systeem.
Ik gebruik m'n TV-out veel voor m'n DVD dus die moet het zowiezo doen onder W98 (kan nog nie in 2000 geloof ik??)
Ik word helemaal gek van al die verschillende drivers, vandaar een aantal vragen:
- Welke drivers kan ik het beste gebruiken voor W98?
- Welke drivers kan ik het beste gebruiken voor W2000
- Kan ik gewoon drivers gebruiken die voor een DDR kaart zijn??
- Wat is nou eigelijk een detonator driver??

Advies pliez....

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Er zijn net nieuwe drivers van hercules uit voor deze kaart, zag ik op (gebaseerd op 5.16) www.nvnews.net (nieuws van gister dus ff naar beneden scrollen)

Detonators zijn reference drivers van nVidia, dat zijn drivers door de maker van de chip gemaakt welke bedoeld zijn om geleverd te worden aan de makers van de kaart zodat zei hun drivers daarop kunne baseren. Detonators zijn dus altijd nieuwer dan drivers van de fabrikant (tenminste als ze net uit zijn :) ) Gelekte reference drivers zijn wel op internet te vinden (volgens mij ook op die site waar die hercules drivers staan) en het gebruik van die dingen heeft voor en nadelen. voordelen zijn dat ze dus nieuw zijn (is meteen ook een nadeel) en vaak weer wat sneller of nieuwe dingen ingebouwd hebben een nadeel is dat ze niet geoptimaliseerd zijn voor jouw specifieke kaart (alsof de drivers van de fabrikant dat wel zijn).
voor de duidelijkheid, op de site van nVidia zelf staan ook detonators welke je kan downloaden (3.68 geloof ik) maar de gelekte drivers zijn al bij versie 5.16 (Ik weet dan Zoiah al 5.18 heeft maar ze niet post omdat hij nu andere leuke dingen van nvidia heeft (reference biossen) en als hij drivers post gaat nVidia erg moeilijk doen).

Zucht, lang verhaal

nog wat aanvullingen:
reference drivers werken voor alle videokaarten met een nVidia chip vanaf de TNT, er zijn dus geen speciale drivers voor je DDR, en omdat je een Athlon gebruik zou ik de 5.16 gebruiken, die zijn geoptimaliseerd voor de Athlon.

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik weet een boel meer nu. Maar, ondersteunen die Detonator drivers ook m'n tv-out?? Dat is nl. tres importante in W98 omdat ik graag DVD via m'n tv kijk.
Of zijn er al drivers die tv-out ondersteunen in W2K? Dat zou ik helemaal mooi vinden, dan hoef ik minder vaak naar W98 :)

• hjs
  • Niet online

hjs

Ga die hercules drivers maar halen, als ze echt op 5.16 gebaseerd zijn is dat wel okay.

tv-out? geen idee, maar het zou makkelijk kunnen dat dat soort dingen juist problemen geeft met reference detonators.

Guillemot 3DProphet DDR-DVI Windows95 & 98

Release Notes:
- Version 5.16 drivers for:
Hercules 3D Prophet DDR-DVI
Hercules 3D Prophet II GTS

- Files are dated: 04/14/00
http://www.3dchipset.com/drivers/nvidia/files/prophet_516.zip

• hjs
  • Niet online

hjs

Guillemot 3DProphet DDR-DVI Windows2000

Release Notes:
- Windows 2000 Drivers - D3DDR-2K-378.EXE
- Windows 2000 drivers for Hercules 3D Prophet DDR-DVI
- Beta Version 3.78
- Please note that this version is a Beta version supporting
- D3D et OpenGL APIs

- Limitations:
No control panel
No support for TV-Out
No support for DVI output
http://www.guillemot.com/download/video/3dprophet/d3dp-2k-378.exe

als de maker al geen tv-out ondersteund in win2000 dan zal een andere driver niet de oplossing zijn. maar je kan het proberen met deze drivers op deze pagina
http://www.3dchipset.com/beta/nvidia/win2k.asp

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt hjs, ik ga er direct mee aan de slag.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Die 5.16 drivers van Hercules zijn niets anders dan de orginele 5.16's met wat Hercules logo's :(. Zelfde reshreshrate gedoe...ik vraag me af of ze wel officieel van Hercules/Guillemot afkomen.

PC Specs

Pagina: 1