Meerdere bluetooth apparaten tegelijk op 1 telefoon mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 50.675 views

Vraag

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12 16:55
Een korte vraag waar ik geen eenduidig antwoord op kan vinden. Ik wil een DJI Osmo mobile 2 en tegelijk een externe bluetooth microfoon icm een android/IOS telefoon gebruiken. Is dat mogelijk? Als ik zelf Google kom ik veel voorbeelden tegen van mensen die meerdere bluetooth speakers willen aansluiten. Dat kan dan niet omdat de telefoon de audio maar naar een speaker kan verzenden. Omdat deze situatie niet hetzelfde is weet ik niet of dit mogelijk is.

Alle reacties

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-12 13:57

Comgenie

Soms heb je dat

Dat kan prima. Hier gebruik ik vaak mijn smartwatch, bluetooth headphones en soms een bluetooth toetsenbord tegelijkertijd op mijn Android telefoon. Meerdere audio apparaten kan inderdaad vaak niet (alhoewel Samsung daar volgensmij wel een optie voor heeft).

No animals were harmed in the making of this comment.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:18
Hier heb je misschien niks aan, maar op mijn iPhone kan ik zonder problemen mijn Apple Watch en autoradio aansluiten.

Als de externe microfoon zichzelf profileert als een microfoon dan zal de bijbehorende app zijn geluid daar vandaan halen.

Zucht...

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:39
Enige lastige is dat er soms maar 1 audio device tegelijk ondersteund wordt. Maakt verder niet uit of deze 1 of 2 way is.

• Thralas
  • Laatst online: 15-12 22:31
DukeBox schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 13:31:
Enige lastige is dat er soms maar 1 audio device tegelijk ondersteund wordt. Maakt verder niet uit of deze 1 of 2 way is.
Dat maakt wel uit als je als uitgangspunt het gebruikte Bluetooth-profiel neemt.

A2DP is unidirectioneel (namelijk, afspelen van audio), voor een microfoon heb je iets als HSP nodig (bidirectioneel, crappy audiokwaliteit).

Volgens mij geldt voor de meeste Androidtelefoons dat ze A2DP en HSP tegelijk ondersteunen.

Als het apparaat van TS géén HSP claimt dan zou het wel eens kunnen werken. Zo te zien zitten er knopjes op en geen microfoon, dat zal dan wel AVRCP zijn.

De werkelijke vraag is dan of HSP en AVRCP op verschillende devices tegelijk werken op 'een Android/iOS-telefoon'. Het antwoord lijkt me: waarschijnlijk wel, maar ik durf er m'n hand niet voor in het vuur te steken.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:39
Thralas schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 13:53:
De werkelijke vraag is dan of HSP en AVRCP op verschillende devices tegelijk werken op 'een Android/iOS-telefoon'. Het antwoord lijkt me: waarschijnlijk wel, maar ik durf er m'n hand niet voor in het vuur te steken.
Dat is ongeveer wat ik bedoelde, het hangt er vanaf hoe ALSA is gecompileerd in android of deze multi mixer en multi device stream ondersteund én de gebruikte bleutooth stack. https://source.android.com/devices/audio/

• michielvz
  • Laatst online: 19-12 16:55
Bedankt voor alle snelle reacties, als ik het zo lees moet ik het er gewoon op wagen, desnoods na voorzichtig testen terugsturen als het niet werkt.

• Arjen1992
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16-03-2022
Als je toe bent aan een nieuwe telefoon, zou ik sws gaan voor een mobiel dat aangestuurd wordt door Qualcomms Snapdragon 845 of nieuwer in deze zogenaamde "high -end processor" Broadcast Audio in zijn nieuwste chip geïmplemed.

Gebruik zelf de de telefoon: ZTE Nubia X voor sommigen niet bekend maar ZTE maakt zulke top telefoons, ook nog langer garantie, gratis eenmalig een nieuw vervangende toestel en noem maar en dat broadcast audio werkt bij mij echt werkt, echt een aanrader en heeft ook nog 2 schermen 1 voor en 1 achter zodat je voor alles weg kon laten incl de selfiecam, nu draai je telefoon om en maak je zelfie

https://www.belsimpel.nl/...eerdere-apparaten-het-kan

[ Voor 22% gewijzigd door Arjen1992 op 23-03-2019 10:41 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Arjen1992 verkeerde topic?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.