Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Bellfires met wifi aansluiten op siri, alexa, google, IFTTT

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LocoShady
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 17:24
Mijn vraag
In ons nieuwe huis krijgen we een Bellfires Box 65 gashaard met WiFi module. Hierbij zit standaard een APP, echter zover ik kan vinden heeft deze standaard geen homekit ondersteuning. Nu ben ik benieuwd of hier toch mogelijkheden toe zijn, zodat ik dit straks kan verbinden met bijv. m'n Hue lampen en straks niet overal losse apps voor moet openen.

Iemand hier ervaring mee?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Bellfires Box 65 met Wifi Module
Philips Hue
FritzBox router

Zelf zat ik te denken om bijv te kijken of het signaal af te vangen is, maar hier heb ik verder geen ervaring mee. Wellicht kan het ook veel makkelijker. Ik kan het ook niet uitproberen tot we er wonen, maar ik zou liever goed voorbereid zijn. Tips, ideeën?

Alle reacties

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-11 15:55
Je zou eens kunnen kijken naar iets als Home Assistant (Hassio) of Domoticz. Deze software kan je op een Raspberry PI, of ander licht systeem draaien. Vervolgens kan je daarop de integratie met Siri, Alexa of wat je maar wil voor elkaar krijgen.

Als je zoekt op Domoticz Bellfires, kom je op een andere thread hier op Tweakers uit. Het lijkt alsof diegene een Bellfires met RF in bezit heeft. Als die van jou ook RF ondersteunt, kan je daar sowieso wel veel mee doen!

• Stijnvi
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-11 14:23
Wij krijgen binnenkort ook een Bellfire haard met WiFi, dus ik ben benieuwd of het inmiddels is gelukt om deze te verbinden met bijvoorbeeld Google Home.

• LocoShady
Stijnvi schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:45:
Wij krijgen binnenkort ook een Bellfire haard met WiFi, dus ik ben benieuwd of het inmiddels is gelukt om deze te verbinden met bijvoorbeeld Google Home.
In de wintermaanden de APP gebruikt, maar wil het voor komende winter eigenlijk wel fixen. Is het jou gelukt?

• Jeroen1985vag
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10-11 06:33
nog ergens gelukt gebruik zelf domoticz waar ik het mee wil verbinden

• LocoShady
Iemand al een oplossing gevonden? Hier is het na al die jaren nog niet gelukt..

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:05

Timple

De gas module heeft bij mij een connector om deze hoger, lager, aan of uit te zetten.

Dit in combinatie met esphome werkt prima.

Voor de terugkoppeling heb ik een encoder op de gaskraan gezet en lees ik met dezelfde esp uit.
Pagina: 1