Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bejaarde PC kopen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-11 17:30
Het klinkt misschien gek wat ik wil (uit nostalgische overwegingen voornamelijk), maar zijn er nog uberhaupt PC's te koop (speciaal bedrijf misschien) waar je alleen maar MS-DOS op kunt draaien?

Windows hoeft voor mij niet in dit geval; ik ben destijds eind jaren tachtig met MS-DOS begonnen en het lijkt me leuk oude tijden eens terug te halen. Ik weet dat er DOS emulators zijn maar dat zoek ik niet. Ik wil echt de real deal.

Het pielen met het maximale halen uit het interne geheugen, de edlin teksteditor lijkt me fantastisch. Doet oude tijden herleven.

Een XT met 1MB geheugen is al genoeg.

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Kringloop?

• be3a18
Da's waar ook. Helemaal niet aan gedacht. Maar zouden ze die daar nog aanbieden? Wat ik zoek is echt bejaard.

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-11 16:52

I see red pixels.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
MP, nog beter inderdaad. Volgens mij heb je hiermee voldoende aanknopingspunten?

• be3a18
Ja, ben al aan het kijken. Topic mag wel op slot.

Verwijderd

Hoor steeds vaker mensen die dit willen.
Volgens mij begint er een aardige markt te ontstaant voor retro hardware:
YouTube: [SPECIAL] Building MS-Dos game computer and playing games with Dosga...

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Nog een tip: Kijk op https://tweakers.net/aanbod/
Of zet er een vraag-advertentie neer.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:42

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Struin eens over de gemiddelde rommelmarkten langs. Je komt dan vast nog oude PC'tjes van vroeger tegen. Gooi tevens de zoekopdrachten van Marktplaats in de strijd die je mailen bij zoekresultaten op oude PC's.

En ja, oude PC's worden nog zeker gebruikt. pas trof ik op een markt nog een standje aan van een bedrijf dat geautomatiseerd iets kon weven. Dat spul draaide nog serieus op een oude Tulip PC uit het jaar 1983 ofzo :D

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Pagina: 1