Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Kom er maar niet uit!

Ik gebruik in mijn thuisautomatisering pingen om te bepalen welke devices aanwezig zijn. De mobiele devices zijn ideaal om te bepalen wie er in huis aanwezig is!
Werkt geweldig voor alle telefoons, behalve eentje...

Samsung A8 2018 (SM-A530F). Niks bijzonders. Zit gewoon op 5GHz Wifi en wordt door de router ook online gezien. Telefoon heeft ook prima verbinding via Wifi. Wifi staat altijd aan (ook in slaapstand).
Maar als ik naar de telefoon ping vanaf een ander device krijg ik timeouts.... Zelfs bij een time-out setting van 10 seconden....

Iemand enig idee?

[ Voor 3% gewijzigd door kazz1980 op 23-06-2018 10:26 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Beste antwoord (via kazz1980 op 25-06-2018 14:54)

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Kan heel goed dat de firewall pings tegenhoud. Je zou arping kunnen gebruiken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:44
Dan zal hij wel niet antwoorden op ping verzoeken. Kun je niet iets met het mac adres doen in de router?

PVO

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Dan staat WiFi mogelijk in sleep, issie ingesteld om ping packets te droppen of je router blokkeert client-to-client op WiFi.

Ping drop en client-to-client blokkade (ookwel bekend als Isolation) zijn veiligheids dingetjes.
WiFi in sleep is gewoon een kwestie van je telefoon even wakker maken (scherm unlocken en dan pingen)

Stukje over Isolation: https://www.howtogeek.com...ireless-isolation-option/

Ping drop lijkt vaker voor te komen op Android devices. Samsung implementeert het schijnbaar vrij vaak. Nokia weer niet (net getest), want ping drop is pretty much een wassen neus als het op security aan komt.
Dat zou je kunnen aanpassen als je device ge-root is en je de firewall (iptables waarschijnlijk, want androind=linux) instelt om ping (ICMP) niet te droppen.

Als het alleen voorkomt als je telefoon slaapt, dan kan je dat aanpassen door WiFi in te stellen om permanent aan te staan.
https://stackoverflow.com.../cant-ping-android-device (zie beste antwoord)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Wifi staat al permanent aan. En krijg ook geen ping response terug wanneer de telefoon actief is en daadwerkelijk data via Wifi ontvangt...
Rooten e.d. ga ik hiervoor niet aan beginnen... De router is het probleem niet (lijkt me), aangezien het met andere telefoons (eveneens Android, en trouwens eveneens Samsung, maar wel ander type) prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Mijzelf schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 10:30:
Arping geeft ook heel veel time-outs, maar heel soms ook wel een antwoord... Wat is het grote verschil tussen ping en arping? Misschien kan ik hier met de juiste time-out instelling wel iets mee.... Alleen wordt het dan scripten (ping zit standaard ingebouwd in Domoticz, arping niet...)

Edit:
Zie nu dat overige telefoons ook regelmatig niet te pingen zijn (al gaat het daarbij wel vaker goed dan fout... in tegnstelling tot dit ene toestel.

Ik geloof dat ik het idee van pingen moet laten varen. Té instabiel....
Ik ga eens in Arping duiken.

[ Voor 55% gewijzigd door kazz1980 op 23-06-2018 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

kazz1980 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 11:20:
[...]

Arping geeft ook heel veel time-outs, maar heel soms ook wel een antwoord... Wat is het grote verschil tussen ping en arping? Misschien kan ik hier met de juiste time-out instelling wel iets mee.... Alleen wordt het dan scripten (ping zit standaard ingebouwd in Domoticz, arping niet...)
Heel simpel. Ping stuurt ICMP Echo requests, ARPing stuurt ARP Requests.
Er is ook zoiets als HTTPing, die pingt met HTTP requests.
En zo zijn er nog wel wat varianten om te pingen zonder ICMP requests. Kortom, als t om security gaat, is ICMP blokkeren bullshit, want je kan op 100 andere manieren hetzelfde doen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
McKaamos schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 11:26:
[...]

Heel simpel. Ping stuurt ICMP Echo requests, ARPing stuurt ARP Requests.
Er is ook zoiets als HTTPing, die pingt met HTTP requests.
En zo zijn er nog wel wat varianten om te pingen zonder ICMP requests. Kortom, als t om security gaat, is ICMP blokkeren bullshit, want je kan op 100 andere manieren hetzelfde doen.
Thx. Sowieso nuttig om eens te weten! Ik ga verder zoeken naar mogelijkheden voor presence detection... Ik vrees dat dit een verloren zaak is.

Op de andere telefoons werkt ping niet meer als de telefoon enige tijd inactief is (ook al staat er ingesteld dat Wifi in slaapstand actief moet blijven). En op deze ene telefoon werkt ping dus praktisch nooit.... Niet handig voor presence detection dus.

[ Voor 18% gewijzigd door kazz1980 op 23-06-2018 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Het wezenlijke verschil tussen arping enerzijds en ping en httping anderzijds is dat het een laag dieper gaat. Als een apparaat geen antwoord geeft op een ARP request, kan hij net zo goed niet in het netwerk hangen, want hij is niet bereikbaar voor IP pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mijzelf schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 11:37:
Het wezenlijke verschil tussen arping enerzijds en ping en httping anderzijds is dat het een laag dieper gaat. Als een apparaat geen antwoord geeft op een ARP request, kan hij net zo goed niet in het netwerk hangen, want hij is niet bereikbaar voor IP pakketten.
Of in een ander netwerk. ARPjes werken alleen binnen een broadcast domain. Zodra je een router tegen komt, is het over.
Pagina: 1