In VMWare Workstation was het nodig dat ik mijn virtuele disk ging uitbreiden voor mijn Windows Server 2016 VM. De knop "extend" in de VMWare settings was niet klikbaar. Volgens de software zou ik al mijn snapshots moeten verwijderen en dan zou het wel kunnen. Wat er niet bij stond was dat ik een foutmelding of dataverlies kan verwachten. Ik heb het advies van het programma opgevolgd en alle snapshots verwijderd. Na vele tientallen uren bezig te zijn geweest met deze VM (en andere in het netwerk) kan ik de VM nu niet meer opstarten. Omdat ik dit niet had verwacht had ik ook (heel naïef) geen backup gemaakt. Ik krijg nu elke keer een foutmelding bij het opstarten (zie screenshot). Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen. Ik zie het niet zitten om weer helemaal overnieuw te moeten beginnen. Kan ik op de een of andere manier de VM weer werkend krijgen?
Wat me opviel was dat wanneer ik voor "troubleshoot" kies (zie screenshot), en ik kies voor CMD dat ik dan mijn wachtwoord moet invullen. Mijn admin password wordt wél herkend, dus ergens moet het spul nog intact zijn.
Foutcode: 0xc00002e2
Wat me opviel was dat wanneer ik voor "troubleshoot" kies (zie screenshot), en ik kies voor CMD dat ik dan mijn wachtwoord moet invullen. Mijn admin password wordt wél herkend, dus ergens moet het spul nog intact zijn.
Foutcode: 0xc00002e2