Ervaringen met de Arctis Pro Wireless

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cagXZ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 23:45
Hey allemaal!

Ik heb sinds kort de Arctis Pro Wireless van Steelseries aangeschaft en vroeg mij af of er ook anderen zijn die het hebben en hun ervaringen kunnen delen..

Want ik kan niet echt zeggen dat ik er tevreden mee ben.. Vooral op microfoon gebied niet
Mijn vorige headset was een Kingston HyperX voor 60~ euro wat gebruik maakte van analoge verbindingen. Dat kon je zeer prettig combineren met Nahimic 2.
De microfoon klonk al prima, maar met Nahimic 2 klonk het ineens pakweg 20x zo beter qua clarity, bass enz. Je kon overigens ook nog je instellingen in discord aanpassen! (hier kom ik later in de thread op terug)

De Arctis Pro Wireless daarentegen, klinkt ontzettend oppervlakkig, flat en muffled. Ik sta er min of meer versteld van.

Toen ik met mijn maatjes mijn Arctis Pro Wireless een testrun gaven, kwamen er al snel achter dat de microfoon echt subpar is voor een headset van rond de 300 euro...
Wij allemaal kijken wat we kunnen doen. Open SteelSeries engine op en dit is wat je ziet:

Audio settings
https://i.imgur.com/k5jhin2.png

Settings
https://i.imgur.com/v7eck7b.png

(Het zijn allemaal hele aangenaame audio settings, maar ik kon niks vinden betreft het equalizen van je microfoon).

Na de moment realisatie, was er een moment van disbelief "Heb ik hier 300 euro voor neergelegd :'( ?"
Ik mij helemaal stom zoeken naar opties om de mic wat aan te passen, rondkijken in windows, helemaal niets.

Toen dacht ik van:
"Hey! Misschien kan ik Nahimic gebruiken!"

Wat blijkt:
Alleen devices op line-in en line-out zijn aan te passen

*immense gekreun van disbelief* }:O

(Is er dan geen dan geen enkele post te vinden op internet wat hier mee (de slechte mic kwaliteit van de Arctis Pro Wireless) te maken heeft?)
Ik mij helemaal stom zoeken op Google.. Wederom een slap in mijn face. Niks te vinden, alleen onderwerpen betreft "My mic sounds very quiet (SOLVED)".

Vervolgens dacht ik er aan om te kijken wat discord uberhaupt kan:
https://i.imgur.com/ergKfwt.png
Toen ik dat kleine alinea las, kon je mij echt oprapen, al het controle wordt van je ontnomen!

Ik heb de headset inmiddels 3 dagen en tot nu toe geen enkele keer gehad van "Wat ben ik hier blij mee! :+ "

Ligt het aan mij of is er daadwerkelijk geen enkele mogelijkheid om dit aan te pakken? (Of let ik vooral op de verkeerde dingen en zijn er andere belangrijke punten wat ik nog moet ontdekken wat mijn ervaring zou horen te verbeteren?)
Ik heb inmiddels als VoiceMeeter software gebruikt maar dat werkt echt afschuwlijk, sommige games begrijpen het niet meer en spelen helemaal geen geluid meer af als je het in combinatie met VoiceMeeter gebruikt.

Wat vinden/denken jullie er van? En wat vinden jullie dat ik het beste kan doen?

Met vriendelijke groet!

Çag.

[ Voor 2% gewijzigd door cagXZ op 22-06-2018 23:50 . Reden: Kleine toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Meeste mensen maken zich niet heel druk over hoe de microfoon het does qua bas ;). Maar je bent er heel erg ontevreden over, oftewel gewoon terugsturen lijkt mij.

Overigens heb je dus de voorkeur aan wat die Nahimic 2 doet, maar vraag blijft wel of dat natuurlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-10 22:29
Mag ik deze topic even gebruiken om een vraag te stellen over deze headset? :9

Ik heb die sinds vandaag in bezit maar zijn er nog mensen die problemen hebben met het volume van de microfoon op ps4? Is daar een sluitende oplossing voor?