Toon posts:

Sonos setup probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik heb even een vraag.
Ik kom er net via een vriend achter dat ik al een tijd stereo luister via mijn sonos setup
Mijn sonos playbar is via een optische kabel aangesloten op mijn Samsung eu46es8000 tv.
Maar op de 1 of andere manier krijg ik hier geen dolby uit (te checken via de sonos app)
Verder is deze optie in mijn tv Menu ook lichtgrijs. Niet te selecteren dus.
Als ik mijn sonos direct aansluit op mijn decoder van t mobile staat er wel dat ik dolby binnen krijg op mijn sonos.
Alleen ik heb dus ook nog een xbox en een xbmc player waar dan geen geluid meer uitkomt.
Dus mijn vraag na dit lange verhaal.. Wie heeft de oplossing voor mij om alles werkend te krijgen EN dolby te luisteren op mn sonos set?
Bedankt alvast!
Ronald

Beste antwoord (via FeaR op 24-06-2018 13:28)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:06

FeaR

In GoT we trust

Uit de handleiding:
Wanneer de ontvanger (thuisbioscoop) is ingesteld op Aan, hoort u alleen geluid via de optische ansluiting van de tv. Wanneer de tv een DTV-signaal ontvangt, zendt de tv een 5.1-kanaalsgeluid naar de
ontvanger van de thuisbioscoop. Wanneer de bron een digitale component is, zoals een dvd-speler / Blu-rayspeler / kabelbox / STB-satellietontvanger (set-top box) en via HDMI op de tv is aangesloten, geeft de ontvanger van de thuisbioscoop uitsluitend 2-kanaalsgeluid weer. Als u 5.1-kanaalsgeluid wilt horen, sluit u de digitale uitgang van de dvd-speler/Blurayspeler/kabelbox/STB-satellietontvanger (set-top box) rechtstreeks op een versterker of thuisbioscoop aan.
Oftewel alleen 5.1 geluid bij DTV, oftewel via een CI+ module. Wil je Dolby Digital naar je Sonos moet je de TV niet als hub gebruiken en alle bronnen met S/PDIF verbinden naar de Sonos. Aangezien de Sonos maar één S/PDIF IN heeft zal je toch richting een S/PDPIF switch moeten kijken om meerdere apparaten op één te krijgen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 19:47
Zijn zowel TV als Sonos voorzien van alle updates?

Memento mori

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:06

FeaR

In GoT we trust

Uit de handleiding:
Wanneer de ontvanger (thuisbioscoop) is ingesteld op Aan, hoort u alleen geluid via de optische ansluiting van de tv. Wanneer de tv een DTV-signaal ontvangt, zendt de tv een 5.1-kanaalsgeluid naar de
ontvanger van de thuisbioscoop. Wanneer de bron een digitale component is, zoals een dvd-speler / Blu-rayspeler / kabelbox / STB-satellietontvanger (set-top box) en via HDMI op de tv is aangesloten, geeft de ontvanger van de thuisbioscoop uitsluitend 2-kanaalsgeluid weer. Als u 5.1-kanaalsgeluid wilt horen, sluit u de digitale uitgang van de dvd-speler/Blurayspeler/kabelbox/STB-satellietontvanger (set-top box) rechtstreeks op een versterker of thuisbioscoop aan.
Oftewel alleen 5.1 geluid bij DTV, oftewel via een CI+ module. Wil je Dolby Digital naar je Sonos moet je de TV niet als hub gebruiken en alle bronnen met S/PDIF verbinden naar de Sonos. Aangezien de Sonos maar één S/PDIF IN heeft zal je toch richting een S/PDPIF switch moeten kijken om meerdere apparaten op één te krijgen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.