Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daoka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05-06 17:00
Ik kreeg vandaag van iemand op het werk een filmpje van haar telefoon die een plotseling een raar geluid maakte. Het is nu een paar keer willekeurig gebeurd, ook bijvoorbeeld toen ze op bed lag. Ze weet niet of het een Samsung Galaxy S5 of A5 2017. De telefoon is al een paar keer opnieuw opgestart. Heb zelf nog niet de telefoon in handen gehad. Maar omdat het gaat over een telefoon die het liefst altijd bereikbaar moet zijn in verband met cliënten die we begeleiden wil ik dit het liefst zo snel mogelijk opgelost hebben. Vandaar dat ik het nu al vraag voordat ik het nu al vraag voordat ik het zelf al gezien heb. Ook het liefst zou ik factory reset willen vermijden als iemand toevallig een oplossing weet. Hier is de filmpje te zien (waarschuwing: zet geluid zacht voordat je gaat kijken) https://youtu.be/5Jz3H1v8wYg
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Standaard android software op de telefoon.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al gezocht op Samsung telefoon (S5 en A5 2017) maakt raar geluid (meerdere woordcombinaties geprobeerd en op zijn engels) maar geen filmpje gezien die hetzelfde geluid maakt of een website gelezen waar het leek alsof ze het over dezelfde geluid hebben.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het is zo te zien niet uniek: [google=samsung endless beep]
Ik lees hier en daar dat NFC uitschakelen helpt. Helaas heb ik nog geen voorbeeld gehoord zoals jouw video.

Check ook even de geluidsinstellingen. Misschien dat er iemand grappig is geweest en dat dit een notificatie-geluid is of zo.

edit:
Er is inderdaad weinig over zo'n aanhoudende toon te vinden. Ik zou, als niks lukt, een factory reset uitvoeren. Als dat niet zonder meer kan, is het een mooi moment om dat wel te regelen (middels geautomatiseerde backups en zo), want een telefoon kan ook maar zo kapot gaan of kwijt raken ;)

[ Voor 130% gewijzigd door Room42 op 22-06-2018 23:43 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daoka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05-06 17:00
Hoi Evanescent.
Bedankt voor je bericht. Ik had inderdaad de NFC oplossing ook gezien ja. Ik ga het zeker wel controleren maar eigenlijk verwacht ik niet dat dit de oplossing is. Bij andere was het een korte toon en aangezien dat dit ook gebeurde terwijl ze op bed lag en er niets veranderde bij de telefoon (niet de mapje dicht klappen of er iets op legde) leek mij dit zover niet de goede oplossing.

De geluidsinstellingen kan ik inderdaad nog even controleren. Al zat ik vannacht te denken dat het misschien een alarm is dat de telefoon overhit is ofzo.