Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan2002
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-04-2023
Mijn vraag
Ik wil van mijn smartphone de contacten en kalender synchroniseren met thunderbird op mijn PC. Zie dat er meerdere mogelijkheden zijn. Welke is de beste mogelijkheid?

Relevante software en hardware die ik gebruik
smartphone android en thunderbird op pc, lightning. Gebruik met name gmailaccounts.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Heb altijd Birdiesync gebruikt maar daar ben ik mee gestopt omdat er andere oplossingen zijn die niets kosten.

Synchronisatie kan bijvoorbeeld via MyPhoneExplorer, via de cloud...next cloud?,..provider for google calender, CalDAV.

Welke oplossing ligt het meest voordehand? Ik neig zelf om te kiezen voor CalDaV. Kan dit niet goed onderbouwen. En weet niet goed hoe ik dit aan moet pakken.

Graag jullie keuze?

Beste antwoord (via rens-br op 18-07-2018 12:22)

• Jan2002
Met de volgende info is het gelukt:

YouTube: How to Add Google Calendar to Thunderbird (lightning)

Bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Jan2002 wanneer je gebruik maakt van Gmail, kan je daar toch simpelweg je contacten in opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan2002
Op mijn android phone sla ik alle contacten al op in een gmail account. Maar dan blijft nog over de koppeling tussen de agenda op de phone en de agenda van thunderbird?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Als je je Gmail account toevoegt aan Thunderbird, toont hij dan niet de inhoud van je Gmail agenda?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Jan2002
Met de volgende info is het gelukt:

YouTube: How to Add Google Calendar to Thunderbird (lightning)

Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandaris54
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-03 14:09
Ik zoek een oplossing voor hetzelfde probleem. Maar niet via G-mail en de Google agenda. In het verleden gebruikte ik MyPhoneExplorer, maar met de laatste versies van Thunderbird (115.3.1) werkt dat niet meer.

Zijn er opties om buiten Google om de agenda tussen mijn android telefoon en Thunderbird (Lightning) te synchroniseren? Zo mogelijk in freeware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:38
brandaris54 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:56:
Ik zoek een oplossing voor hetzelfde probleem. Maar niet via G-mail en de Google agenda. In het verleden gebruikte ik MyPhoneExplorer, maar met de laatste versies van Thunderbird (115.3.1) werkt dat niet meer.

Zijn er opties om buiten Google om de agenda tussen mijn android telefoon en Thunderbird (Lightning) te synchroniseren? Zo mogelijk in freeware.
Dus je gebruikt de Google Calender, maar je wil vervolgens buiten Google om die gegevens benaderen? Ik zie niet helemaal in hoe dat zou moeten werken, want al die gegevens staan juist op Google's servers - jouw lokale Google Calender app synchroniseert alles met hun servers. Je zult dus ten alle tijden dan met je Google account moeten inloggen om daar bij te mogen. Alternatief zou zijn om die hele kalender naar een bestand te dumpen en die dan in Tbird in te lezen, maar automatische synchronisatie kun je dan natuurlijk wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandaris54
Bedankt voor de toelichting. Ik gebruik op dit moment Google Calender niet omdat ik toch niet kan synchroniseren met Thunderbird (en vice versa). Het gaat mij er vooral om dat ik mijn gegeven lokaal wil hebben dus op mijn telefoon en op mijn pc en niet op een server van iemand anders. Google Calender moet ik, begrijp ik nu dus sowieso niet gebruiken. Zijn er uberhaupt agenda's voor Android de de calenderdata op de telefoon opslaan. Als je alles van veel jaren op wil slaan, kan dat te veel ruimte kosten. Maar bijv 3-6 maanden terug en 3-6 maanden vooruit zou toch moeten passen. Het zou dan mooi zijn dat die betreffende agenda gesynchroniseerd kan worden met Thunderbird/Lightning.
Ik hoor graag of hier opties voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandaris54
Seal64 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:49:
[...]

Dus je gebruikt de Google Calender, maar je wil vervolgens buiten Google om die gegevens benaderen? Ik zie niet helemaal in hoe dat zou moeten werken, want al die gegevens staan juist op Google's servers - jouw lokale Google Calender app synchroniseert alles met hun servers. Je zult dus ten alle tijden dan met je Google account moeten inloggen om daar bij te mogen. Alternatief zou zijn om die hele kalender naar een bestand te dumpen en die dan in Tbird in te lezen, maar automatische synchronisatie kun je dan natuurlijk wel vergeten.
Nee ik gebruik geen Google Calender. Ik zoek een manier op direkt van mijn PC naar mijn telefoon te synchroniseren. Ik wil dus de lokaal opgeslagen kalendergegevens tussen mijn telefoon en mijn PC synchroniseren. Dus niet via een cloudservice of een online verhaal. Dus gewoon via een kabeltje, Wifi of bluetooth
Pagina: 1