Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Mr. dryneedling
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 09-07-2018
Mijn vraag
voor mijn masterthese neuro revalidatie wil ik een rct doen.
het gaat hierbij om een onderzoek van patiënten met een hersenbloeding
ik heb een interventie groep en een controle groep
waarvan mijn doel is vast te stellen of de uitkomst van mijn interventie met dry needling beter is dan de controle groep

hoe bereken ik hiervoor mijn sample size
wie kan mij uitleggen of helpen hiermee.
graag bereid tot meer informatie of dit nodig is

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
zoeken op internet maar de websites waren voor mij nog moeilijk, statistiek ben ik pas beginneling in

Alle reacties

• DirtyBird
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 17:38

DirtyBird

Praktiserend denker

Je hebt met statistiek te maken waarmee je iets wil zeggen over een populatie door een steekproef te nemen.
Je variabelen zijn dan de populatiegrootte, betrouwbaarheidscoefficient en je steekproefgrootte.
Daarnaast heb je twee groepen waarvan je wilt weten of ze hetzelfde zijn bijvoorbeeld door standaardafwijking en gemiddelde bij beide te meten. Hier zijn toetsen voor.
Wellicht kun je nu gerichter zoeken naar wat je nodig hebt om je berekeningen te doen.

Het lastige van nietsdoen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent.

• anboni
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:09
Inhoudelijk heb ik hier geen kaas van gegeten, maar ik weet dat de statistici bij ons (ook medisch onderzoek) gebruik maken van de software PASS van https://www.ncss.com/

• Sethro
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 21:07
Sorry maar we gaan hier je huiswerk niet doen. Verder maak ik me wel zorgen, als je studie bijna is afgerond en je kunt dit soort simpele dingen niet ( en krijgt ook niet gevonden via Google ) ben je er dan wel klaar voor?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 17:38

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik geloof niet dat het aan ons is te bepalen hoe hij/zij een studie afrondt. Verder moet een eindopdracht acedemisch zijn terwijl zaken als statistiek lang niet altijd terug hoeven te komen bij het daadwerkelijke werk dat iemand gaat uitvoeren.
Bovendien ben je daar zelf bij en als het je niet ligt kun je je carrierepad daar prima van af sturen.
Verder denk ik dat de vraag inderdaad algemener gesteld had kunnen worden, maar je kunt denk ik op basis van de vraagstelling prima hulp bieden zonder het huiswerk te maken voor TS. Ik vind je reactie dan ook onnodig moraliserend en weinig bijdragen. Doe dan een topic report als je meent dat het hier niet thuishoort.

Het lastige van nietsdoen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent.

• Mila1994
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 17:30
Voor een master these zou ik toch verwachten dat iemand toch wel op z'n minst gehoord heeft van iets als een chi-kwadraat of odds-ratio test. Ik ben nu in mijn derde jaar Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek, en ik heb net een module gehad waarbij ik toch aardig met dat soort testen aan de slag moest.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• jslaman
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22:47
Ik heb toevallig net iemand begeleid bij haar thesis voor de neuro master. Ik weet dat de begeleiding vanuit de opleiding beperkt is, maar er is toch vast wel iemand in de instelling waar je het onderzoek doet die je hiermee op weg kan helpen zonder het voor te kauwen (praktijk begeleider)?

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Aangezien je Een enquête, onderzoek of schoolopdracht? Lees eerst dit! niet hebt gelezen, nog toestemming hebt gevraagd, gaat deze dicht.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True