Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

i7 8750H of i7 7700HQ laptop in plaats van Surface Pro 4 i7?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-11 14:58
TL;dr: Surface pro 4 of pricewatch: HP Omen 15-dc0096nd of anders?

Voor mijn aankomende studie, deeltijd HBO ICT ben ik m'n hardware even op een rijtje aan het zetten en ik ben benieuwd of mijn surface pro 4 voldoende is. Ik heb het i7 16gb 256gb model van de Surface lijn, en thuis een verse i5 8400/16gb/1060 3gb game pc staan. Ik ben zeer tevreden met mijn pc, maar de Surface lijkt mij niet 'krachtig' genoeg voor vm's etc wat ik verwacht op de opleiding nodig te hebben. Ik wil eigenlijk direct een apparaat wat me voor direct alle 4 jaar van de opleiding kan helpen. Bij de open avond stom genoeg even toelichting vergeten te vragen op de laptop adviezen.
De school geeft aan als eis een recente dualcore i5 (lol) en 8 gig ram, met 16 aanbevolen. Niet echt eisen waar je iets mee kan tbh.

Ik ben wel fan van het kleine formaat van de surface, maar de accu is abominabel en de U processor is niet echt een hoogvlieger in de benchmarks. Ook het ontbreken van een numpad gaat me denk ik wel storen.

Komen we bij de uiteindelijke vraagstelling. Ik ben wel op zoek naar een supersterke laptop áls ik een laptop ga halen. Dan is de keus voor een hexacore wat mij betreft snel gemaakt. Vergelijkbaar qua snelheid met de desktop i5 8400 in een klein formaat lijkt mij perfect. Wat denken jullie? Denken jullie dat de prijs á 1400 euro's het niet waard is en het beter is om een servertje/RDP op m'n thuis pc aan te zetten en werken met de surface preferabel is? Ik wil eigenlijk een sterk genoeg systeem om gewoon moeiteloos vm's te kunnen draaien voor de opleiding. Gamen is niet het hoofddoel, de hp pavilion versie van de laptop die ik heb gevonden lijkt me nèt iets te weinig. Ik wil sowieso 16gb ram erin.

pricewatch: HP Omen 15-dc0096nd
Deze laptop lijkt me een perfect apparaat, maar ben ik niet weer bezig met te veel geld uit aan het geven? Heb ik net zoveel plezier met een i7 7700HQ met een 1050ti voor de opleiding? Ik wil echt niet elk jaar een nieuwe laptop moeten uitzoeken, kan een 7700HQ 4 jaar voldoen met 16gb ram?

Voor de grap toch even het lijstje ingevuld
Wat ga je met je laptop doen?
Schoolwerk/vm's/beetje gamen/beetje videobewerken/beetje fotosoepen
Wat is je budget?
~€1000-1500
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Yup, daarom 15.6".
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nope

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Beste antwoord (via OverloadOfRed op 23-06-2018 05:59)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:09
Misschien moet je het gewoon proberen met die Surface? Met 16GB kan je zat VM's draaien dus dat lijkt me het probleem niet.

Geld uitgeven kan altijd nog mocht blijken dat de Surface je workload niet trekt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Alle reacties

• dec0de
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
begrijp ik nu dat je de surface al hebt? zonee, blijf van die surface af!

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-11 14:58
Lets find it schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 21:29:
begrijp ik nu dat je de surface al hebt? zonee, blijf van die surface af!
Yes, heb de surface al een hele tijd. Vandaar dat ik ook weet dat de accu niet echt heerlijk is :p

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Acties:
  • Beste antwoord

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:09
Misschien moet je het gewoon proberen met die Surface? Met 16GB kan je zat VM's draaien dus dat lijkt me het probleem niet.

Geld uitgeven kan altijd nog mocht blijken dat de Surface je workload niet trekt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Lion_Lannister
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-11 20:54
Het grootste probleem zou de opslag zijn bij het draaien van VM's. Had hiervoor een MBP met 256's GB SSD en ik moest constant VM's verplaatsen naar een externe hdd. Belangrijkste bij VM's blijven ram en storage. Zou sowieso kijken naar een laptop met 16GB en tenminste 512GB opslag.

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:14
Nogal een gekke vergelijking, een super thin&light vs een bijna gaming laptop. :P

Natuurlijk is die HP veel sneller, maar ook veel zwaarder en veel logger met een minder scherm.

• Lion_Lannister
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-11 20:54
Zou nu ook geen geld meer steken in een laptop met een 7700HQ nu de laptops met 8th gen Intel chips uitkomen (6 cores vs 4)
Pagina: 1