SSD in caddy wordt niet herkend, HDD wel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RoelofVos
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Mijn vraag
In mijn laptop (Lenovo G710) heb ik op de plaats van de dvd speler een caddy geplaatst. De HDD hierin werkt goed. Nu heb ik een (gebruikte) SSD liggen en die wil ik in de caddy plaatsen ipv de HDD. Echter wordt de SSD niet herkend door het systeem. Als ik de SSD aansluit via de USB dan wordt hij wel herkend. Hoe kan ik de SSD toch werkend krijgen in de caddy?

Alle reacties

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Is de ssd wel te zien in de bios?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• RoelofVos
  • Niet online
Dat weet ik zo niet meer, momenteel zit ie er niet in, kan dus niet kijken. Ik ga vanavond de zaak even open schroeven. Als ie niet in de bios te zien is, wat zou ik dan moeten doen om hem zichtbaar te maken?

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:08
Werkt de SSD wel met SATA150? Voor een DVD is een snellere SATA300 poort vaak niet nodig. Het kan dus zijn dat de SATA-poort van je laptop's DVD op halve snelheid loopt en je SSD daar wat moeite mee heeft.

• RoelofVos
  • Niet online
Vreemd! De SSD in de caddy gedaan en hij werkt! Hoe dat kan weet ik niet. Zou het te maken kunnen hebben met een windows update die inmiddels geweest is? Het enige is dat de icoontjes op het bureaublad van windows weg zijn. Als ik de HDD aansluit op USB, dan is het bureaublad weer zoals hij was. Beetje vreemd. Wat ik nu ga doen is de inhoud van de HDD 1 op 1 kopiëren naar de SSD en dan kijken op alles werkt. Zal dat hier laten weten, maar kan wel even duren.
In ieder geval bedankt voor de reacties.

• RoelofVos
  • Niet online
Het werkt allemaal. HDD gekopieerd naar SSD en vervolgens de SSD geplaatst: geen probleem. Ik begrijp nog niet hoe het kan dat dat in het verleden niet lukte. Ik heb dat toen diverse malen geprobeerd en het tenslotte opgegeven. Vandaag dacht ik: laat ik er weer eens mee aan de slag gaan: succes. De enige verklaring die ik kan vinden is de updates van win10 die sinds de vorige pogingen zijn uitgekomen.
Pagina: 1