Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:09
Sinds kort (zeer kort) in het bezit van een AOC Agon AG241QG. Ik werkte voorheen uitsluitend op een matig laptopscherm en dit is out-of-the-box al een hele verademing.

Ik dacht, laat ik nu eens goed beginnen en ben online gaan zoeken naar optimale instellingen, kleurprofielen etc. maar kan hier eigenlijk niks van vinden. Ik vind wel reviews waarin staat wat er niet goed gaat maar niet hoe ik het oplos. Is er een tweaker met deze monitor die zijn of haar instellingen en gebruikte kleurprofiel wil delen?

Meer algemene hulpbronnen/uitleg over hoe ik dit zelf zou kunnen beoordelen, bepalen en instellen zouden natuurlijk ook welkom zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Elk scherm is een beetje anders, dit kun je alleen goed doen met een calibratietool die een profiel genereert.

Sommige schermen zijn in de fabriek gecalibreerd, daar lijkt het niet op als ik zo snel google.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Je kunt via Windows zelf je kleuren/contrast/helderheid kalibreren, volgensmij zelfs kleuren.

Enkel bij een laptop, en dus een extern scherm, werkt het wellicht niet zo? Ikzelf vind kleuren iets persoonlijks, heb op mijn eigen monitor tal van opties geprobeerd (verschillende kleuren/gamma/contrast waarden) maar niks werkte voor mij. Ik heb uiteindelijk handmatig dingen geprobeerd...

Ik zou gewoon even wat reviews opzoeken en kijken wat zij gebruiken en of dat voor jou bevalt?

[ Voor 3% gewijzigd door d22wth op 22-06-2018 16:19 ]

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 07:36
Heb dezelfde, heb deze gebruikt:
https://www.tomshardware....esync-monitor,4860-2.html

27” variant zelfde paneel