Hallo,
Voor werk wil ik een tweede desktop aanschaffen, we breiden namelijk uit. Nu heb ik vorig jaar een desktop-configuratie samengesteld van Dell. Dit kwam uit op ongeveer 2.800,00 euro. Nu ben ik niet heel erg onder de indruk van de snelheid van de renders en laadtijden van de bestanden.
Voordat ik weer klakkeloos dezelfde bestel dacht ik dit keer misschien hier wat advies in te winnen.
Met het nieuwe systeem wil ik 3D kunnen tekenen in Sketchup 2018/Revit 2018, kunnen renderen met V-ray 3.6 en Enscape.
De maximale prijs is €3.500,00 incl. BTW (titel is verkeerd)
Wat ik allemaal denk nodig te hebben vind ik lastig. Ik werk momenteel op een Dell Precision Tower 5820 met een Intel Xeon W-2123 3,6 GHz, 3,9 GHz Turbo, 4C, 8,25 MB met een Nvidia Quadro P2000. 16 GB geheugen en een SSD schijf. (mis ik relevante info?)
Mijn voorkeur zou in principe weer uitgaan naar een tower van Dell, omdat we alles dan een beetje hetzelfde houden. Maar als er alternatieven zijn die veel beter zijn sta ik daar voor open.
Of ik ga overklokken? Ik heb gegoogled wat dat is - ik gok van niet...
Ik heb nu een nieuwe samenstelling gemaakt op de Dell site, zie hieronder. Ik hoop op advies of dit goed geschikt is voor mijn wensen of dat er ruimte is voor verbetering.
Processor
Intel Xeon W-2133 3,6 GHz, 3,9 GHz Turbo, 6C, 8,25 MB cache, HT, (140 W) DDR4-2666
Besturingssysteem
Windows 10 Pro voor Workstations (meer dan 4 cores)
Chassisopties
Dell Precision Tower 5820 950 W chassis
Videokaart
NVIDIA® Quadro® P4000, 8 GB, 4 DP (5820T)
Geheugen
16 GB (2 x 8 GB) 2666 MHz DDR4 RDIMM ECC
RAID-configuratie interne harde schijf
SATA-/SAS-harde schijf/Solid State-harde schijf - Geen RAID of BOOT+ RAID
Schijfcontroller
Geïntegreerde Intel AHCI SATA chipset-controller (8 x 6,0 Gb/s), SW-RAID 0, 1, 5, 10
Harde schijf
2,5 inch 256 GB SATA klasse 20 Solid State-harde schijf
2e harde schijf
2,5 inch 1 TB 7200 rpm SATA-harde schijf
3e harde schijf
Geen station geselecteerd
4e harde schijf
5 harde schijf
6e harde schijf
5,25" FlexBay
16x halfhoge dvd-rom
Opties voor Slimline-bay
8x dvd+/-rw Slimline
RAID-configuraties voor SATA/SAS-harde schijven/Solid-schijf
Geen RAID
Storagevolume
Opstart- of storagevolume > 2 TB (selecteren bij bestelling van een HDD van 3 TB/4 TB)
Totaal: €3.345,27
Voor werk wil ik een tweede desktop aanschaffen, we breiden namelijk uit. Nu heb ik vorig jaar een desktop-configuratie samengesteld van Dell. Dit kwam uit op ongeveer 2.800,00 euro. Nu ben ik niet heel erg onder de indruk van de snelheid van de renders en laadtijden van de bestanden.
Voordat ik weer klakkeloos dezelfde bestel dacht ik dit keer misschien hier wat advies in te winnen.
Met het nieuwe systeem wil ik 3D kunnen tekenen in Sketchup 2018/Revit 2018, kunnen renderen met V-ray 3.6 en Enscape.
De maximale prijs is €3.500,00 incl. BTW (titel is verkeerd)
Wat ik allemaal denk nodig te hebben vind ik lastig. Ik werk momenteel op een Dell Precision Tower 5820 met een Intel Xeon W-2123 3,6 GHz, 3,9 GHz Turbo, 4C, 8,25 MB met een Nvidia Quadro P2000. 16 GB geheugen en een SSD schijf. (mis ik relevante info?)
Mijn voorkeur zou in principe weer uitgaan naar een tower van Dell, omdat we alles dan een beetje hetzelfde houden. Maar als er alternatieven zijn die veel beter zijn sta ik daar voor open.
Of ik ga overklokken? Ik heb gegoogled wat dat is - ik gok van niet...
Ik heb nu een nieuwe samenstelling gemaakt op de Dell site, zie hieronder. Ik hoop op advies of dit goed geschikt is voor mijn wensen of dat er ruimte is voor verbetering.
Processor
Intel Xeon W-2133 3,6 GHz, 3,9 GHz Turbo, 6C, 8,25 MB cache, HT, (140 W) DDR4-2666
Besturingssysteem
Windows 10 Pro voor Workstations (meer dan 4 cores)
Chassisopties
Dell Precision Tower 5820 950 W chassis
Videokaart
NVIDIA® Quadro® P4000, 8 GB, 4 DP (5820T)
Geheugen
16 GB (2 x 8 GB) 2666 MHz DDR4 RDIMM ECC
RAID-configuratie interne harde schijf
SATA-/SAS-harde schijf/Solid State-harde schijf - Geen RAID of BOOT+ RAID
Schijfcontroller
Geïntegreerde Intel AHCI SATA chipset-controller (8 x 6,0 Gb/s), SW-RAID 0, 1, 5, 10
Harde schijf
2,5 inch 256 GB SATA klasse 20 Solid State-harde schijf
2e harde schijf
2,5 inch 1 TB 7200 rpm SATA-harde schijf
3e harde schijf
4e harde schijf
5 harde schijf
6e harde schijf
5,25" FlexBay
16x halfhoge dvd-rom
Opties voor Slimline-bay
8x dvd+/-rw Slimline
RAID-configuraties voor SATA/SAS-harde schijven/Solid-schijf
Geen RAID
Storagevolume
Opstart- of storagevolume > 2 TB (selecteren bij bestelling van een HDD van 3 TB/4 TB)
Totaal: €3.345,27