Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Hallo allemaal,

Ditmaal een vraag van een ander kaliber dan normaal. Ik ben namelijk op zoek naar advies voor mijn vriendin. Mijn vriendin heeft in maart 2016 een mobiel abonnement afgesloten samen met een Samsung Galaxy S7 Edge. Ze gaat altijd, in tegenstelling tot mij O-) , zeer zuinig met haar spullen om. Ze heeft haar toestel altijd in een case zitten i.c.m. een screenprotector.

Afgelopen week zei ze nog tegen mij dat ze blij was dat haar toestel nog mee ging, dat ze zorg voor hem draagt als een kindje en dat ze hem wil blijven gebruiken tot het toestel niet meer functioneel was.

Een dag later haalde ze echter het hoesje er tijdelijk af in de auto. En op dat moment viel de telefoon tussen de handrem en de stoel van de auto op de grond. Gelukkig was het scherm niet gebroken en leek er op het eerste gezicht niets mis, tot het moment dat ze zag dat de aan/uit-knop vast zat. Deze knop is dus niet functioneel meer. Niet bepaald handig, ook niet als er softwarematige workarounds zijn.

Ik heb bij diverse bedrijven een prijsopgave gedaan voor het vervangen van dit onderdeel. De prijzen variëren van €60,- tot €299,- omdat enkele bedrijven beweren het scherm hierbij ook te moeten vervangen.

Nu is haar vraag / zijn haar vragen als volgt:

1) Loont het zich om het toestel de repareren?
Het toestel is natuurlijk de 2 jaar voorbij en hoewel dit niet wil zeggen dat de technische levensduur verstreken is, is het natuurlijk wel de vraag of het loont zich dit onderdeel te vervangen. Tegenwoordig heb je voor niet al te absurde bedragen een nieuw high-end toestel (zo had ik zelf voor haar de Nokia 8 voor €362,- in gedachte).

*knip*. Het doen van waardeoordelen doen we hier niet.

3) Hoe lang gaat het toestel nog mee?
En natuurlijk is er altijd de vraag. Hoe lang gaat een dergelijk toestel tegenwoordig mee. De hardware blijft natuurlijk werken maar het is ook belangrijk dat ze actueel blijft met beveiligingsupdates, zeker omdat er voor het werk wel eens privé gebonden gegevens geraadpleegd dienen te worden.

Ze gebruikt haar toestel voornamelijk om over het internet te browsen, social media te gebruiken, Netflix te bekijken en op dagelijkse basis te navigeren.

Graag hoor ik jullie advies en kennis. :)

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 22-06-2018 13:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 19:20

P_Tingen

omdat het KAN

Tja, je moet natuurlijk nooit zeggen dat je heel zuinig bent op je telefoon, da's de goden verzoeken....

Maar goed, eerst even een domme vraag: hoe beperkend is het dat de knop het niet meer doet? Wil de telefoon niet meer aan? Niet meer uit? Niet meer ontgrendeld?

Mocht het toestel niet meer bruikbaar zijn, dan kun je evt ook nog een nieuwe s7 kopen. Hangt een beetje af van de features in de s7 die je vriendin waardeert (zoals bv draadloos laden of OLED scherm wat beide niet op de nokia 8 zit).

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
P_Tingen schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:46:

hoe beperkend is het dat de knop het niet meer doet?
Mocht het toestel ooit uitvallen dan heeft ze een computer in de buurt nodig om het toestel weer op te starten. Het toestel moet dan verbonden worden met USB-kabel aan een computer en te telefoon moet vervolgens naar de zogenaamde ''download mode'' gezet worden. Als deze actie geannuleerd wordt start het toestel opnieuw op naar de normale software.

Ik heb middels de toegankelijkheidsinstellingen van haar telefoon de vergrendelknop op het scherm geplaatst. Ontgrendelen kan met de menu-button als het toestel aan staat en het vergrendelen dus softwarematig.

Nu wil ik niet dat er zich ooit een noodgeval voordoet (bijv. wanneer 112 gebeld dient te worden of de SOS-functie geactiveerd dient te worden) het toestel vervolgens niet aan gaat op het moment dat iedere minuut telt. Dit kan natuurlijk ook opgelost worden met een goedkope telefoon die mee op zak gedragen wordt naast de S7 Edge.
P_Tingen schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:46:

Hangt een beetje af van de features in de s7 die je vriendin waardeert
Ik zie geen nadelen qua technieken die voor haar van toepassing zouden kunnen zijn. De S7 Edge is wel IP68 gecertificeerd waar dit bij de Nokia ''slechts'' IP54 is. Ik weet niet of ze regelmatig in de regen loopt of dergelijke maar ik denk dat dit niet zo'n probleem zal zijn.

De specificaties in samenhang met de prijs en het updatebeleid van Nokia spreken mij erg aan. Het liefst help ik haar aan een iPhone (technische / economische levensduur) maar dat is een ander verhaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
Ik ben net zelf van een S7 edge naar een OP6 gegaan (iets duurder) en het snelheidsverschil was veel groter dan ik verwachtte. Ik zou, als ik je vriendin was, gaan voor een Nokia 8, temeer omdat je dan gewoon weer 2 jaar garantie en updates hebt. Er zal ook wel een redelijke snelheidswinst aanzitten.

Mocht je vriendin veel navigeren, kan ik aanraden om Android Auto te installeren. Het werkt echt fantastisch en je kan veel minder met je telefoon pielen onderweg. Enige nadeel is dat dit absurd traag werkte op de S7, dus dan heb je ook een goede reden om te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Knul schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:03:
Mocht je vriendin veel navigeren, kan ik aanraden om Android Auto te installeren. Het werkt echt fantastisch en je kan veel minder met je telefoon pielen onderweg.
Bedankt voor je advies. :)
Ik heb haar destijds de TomTom GO app aangeschaft omdat ik dit zelf de meest prettige manier van navigeren vind. Zelf is ze ook erg te spreken over deze app. Telefoon in de autohouder, eventueel verbinden met een autolader en het werkt. Erg prettig. Verder heeft ze geen geïntegreerd multimediasysteem in haar auto en ik denk ook niet dat bij haar de wens bestaat deze aan te schaffen. Evengoed bedankt voor deze tip. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door robcoenen op 22-06-2018 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 20:06
Zo'n knopje werkt vaak met een membraampje, Waarschijnlijk ingedrukt en een stukje verschoven.

Ik zou hem gewoon aanmelden voor garantie. Mocht daar niks uitkomen kun je altijd nog een druppeltje contactspray gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
smekkos schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:08:
Ik zou hem gewoon aanmelden voor garantie.
Het toestel valt wegens zijn levensduur zowel buiten de fabrieks- als de verkopersgarantie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 19:20

P_Tingen

omdat het KAN

Kun je dan niet zelf wat proberen met contactspray of openmaken? Weinig te verliezen toch?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
P_Tingen schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:12:
Kun je dan niet zelf wat proberen met contactspray of openmaken? Weinig te verliezen toch?
Ik durf mij zelf niet te wagen aan het openmaken van dit toestel. Contactspray valt te proberen maar verwacht dat dit weinig uithaalt. Is altijd te proberen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 20:06
robcoenen schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:10:
[...]

Het toestel valt wegens zijn levensduur zowel buiten de fabrieks- als de verkopersgarantie. ;)
Maart 2016? Dan is alleen de fabrieksgarantie net verlopen. Je mag ervan uitgaan dat het toestel het wel minimaal 2 jaar volhoud. Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 18:24

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

https://www.samsung.com/n...le/bezoek-servicelocatie/

Misschien bij Samsung zelf proberen? Ik zie wel prijzen staan voor:
Display/Scherm: €289
Camera achterzijde: €99
Camera voorzijde: €79
USB connector: €89
Batterij: €75
Back cover: €69
Maar niet de power knop. Misschien kunnen ze het heel makkelijk voor je fixen?
Ik zie op de site staan dat ze een één-uur service hebben.

Offtopic: bizar eigenlijk dat een nieuw S7 Edge scherm duurder is dan bijv. een S9/S9+ scherm 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Dijkertje op 22-06-2018 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Ik zal ze eens bellen komende week. Wie niet waagt, die niet wint.
Pagina: 1