Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deknegt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-09 18:30
Afbeeldingslocatie: https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/346470/header.jpg

Tennis Elbow 2013
Created by and for tennis fans, Tennis Elbow 2013 is a tennis simulation with an easy and intuitive learning curve, but with exceptional gameplay depth.

Developer: Mana Games
Genre: Tennis/Sport
Release: 24 Jan 2013
Steam Link: https://store.steampowered.com/app/346470/Tennis_Elbow_2013/
Prijs: €22,99 (Zakt tussen de 35-45% in sales)
Demo?: Op steam en op de developer's site!

Features
  • Start a 15 year career between 1990 and 2013
  • 9 different court surfaces : clay, green clay, grass, hard, blue-green hard, classic synthetic, NewLine synthetic, indoor hard and indoor synthetic; each with a specific rebound
  • 300 tournaments, with 3500 players evolving over 38 years
  • The World Team Cup
  • Singles & doubles competitions
  • 6 difficulty levels, each split in 10 sublevels
  • Full ranking system
  • 3D male & female players fully customizable
  • Singles, 3, and doubles games
  • Split screen
  • Network : LAN and online games (only available on the Windows version, not on the Mac OSX & Linux versions)
  • 1 to 6 games per set, in best of 1, 3 or 5 sets
  • 7 camera modes
  • Game is very Modding friendly
Game Manual 1
Game Manual 2
Mana Games Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deknegt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-09 18:30
Ik schrijf mijn eigen verhaal maar even als tweede post om de opener clean te houden! :)

Met hoe ontevreden veel kopers van Tennis World Tour zijn, heb ik besloten maar een topic te starten over een spel die ik al een paar jaar speel en heel tevreden mee ben. Tennis Elbow 2013.

Niet zo grafisch prachtig als andere tennis titels, eigenlijk een beetje lelijk zelfs. Maar de gameplay is in mijn ogen subliem te noemen, en kan je in geen andere game zo'n 'tennis feeling' krijgen als in Tennis Elbow. Het heeft zeker zijn minpunten en de career mode is gortdroog, maar als mindere graphics niet zo erg is dan kan ik deze game zeker aanraden.

Op dit moment in de summer sale is het spel zelfs 45% afgeprijsd, waardoor hij maar €12,64 kost en dus zeer voordelig te noemen is. Daarnaast is er ook een demo beschikbaar, voor als je hem eerst een keer wilt proefdraaien.

Zoals ook in de feature list staat is de game zeer mod-vriendelijk, en zijn er meerdere mods beschikbaar die focussen op de ATP/WTA, historische rosters, en ook een mod (ITST) die zich helemaal richt op multiplayer gameplay, waar er toernooien worden gehouden na verluid de competitie redelijk moordend is.

Maar de AI is ook niet slecht te noemen, met 6 levels en 10 sublevels kan je heel fijn de opponent aanpassen zodat je de juiste uitdaging krijgt.

Als je interesse hebt in een alternatieve Tennis Game op PC en je ontevreden bent met bijv. World Tour, kan ik zeker aanraden om de demo een keer op te pakken!