USB stick is niet te zien en maakt een krakend geluid

Pagina: 1
Acties:

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15:41
SanDisk Ultra 3.0 32 GB bij de Action gekocht. Na nog niet eens 10x gebruiken is deze niet meer te zien. Als ik deze in de USB poort steek hoor je een krakend geluid (soort van elektriciteit denk ik).

Ik verwijder de USB altijd veilig met het tooltje van Windows. Ik heb zelf ook al de USB drivers verwijderd en Windows installeert die automatisch opnieuw als ik de pc opnieuw opstart. Dit heb ik ook gedaan.

Er zit geen belangrijke data op de stick aangezien ik hem alleen gebruik om hem bootable te maken. Maar hoe kan dit? Een soortgelijk voorgeval gebeurde ook bij mijn vorige stick van Action, alleen deze had het net geen jaar volgehouden.

Via diskpart is deze niet te zien en in schijfbeheer ook niet.

Is er nog een manier om de stick te redden?

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:05
Dat klinkt als een mechanisch falen. Alsof de connector niet meer goed vast zit aan het printplaatje.

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:02
FunFair schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:44:
Dat klinkt als een mechanisch falen. Alsof de connector niet meer goed vast zit aan het printplaatje.
Mechanisch falen? :D Bij een conventionele HDD snap ik dat nog wel, maar bij een USB stick? :P

Ontopic; lijkt mij een defect wat niet (eenvoudig) te repareren is.
En verder, als je denkt dat het krakend geluid van electriciteit komt, dan is het wellicht kortsluiting. Ik zou niet verder lopen klooien met het risico je mobo omzeep te helpen als gevolg van kortsluiting.

[ Voor 21% gewijzigd door maussert op 22-06-2018 11:49 ]

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:35
Ik zou niet zo snel elektronica bij de action halen. Misschien eens bij een betere winkel zulke spullen halen?

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-01 08:03

neanderthaler

Are friends electric?

Aschtra schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:49:
Ik zou niet zo snel elektronica bij de action halen. Misschien eens bij een betere winkel zulke spullen halen?
Waarom niet? Die usb-stick komt toch gewoon bij Sandisk vandaan?

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:05
maussert schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:46:
[...]

Mechanisch falen? :D Bij een conventionele HDD snap ik dat nog wel, maar bij een USB stick? :P

Ontopic; lijkt mij een defect wat niet (eenvoudig) te repareren is.
En verder, als je denkt dat het krakend geluid van electriciteit komt, dan is het wellicht kortsluiting. Ik zou niet verder lopen klooien met het risico je mobo omzeep te helpen als gevolg van kortsluiting.
Stel dat je de usb stick er scheef uit trekt en daarmee de connector afbreekt van het PCB is dat toch ook mechanisch falen? :P

Verwijderd

Defect, garantie claimen. Nieuwe krijgen. Klaar. ;)
Pagina: 1