2x2 schermen op een budget - VGA splitten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger128
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 19:03
Hallo,

Voor een stichting heb ik het volgende vraagstuk. Graag zouden we op 1 pc 2x2 schermen aansluiten.
Hiermee bedoel ik: 2 schermen, en dan ieder scherm dubbel. Dit omdat er op twee plekken twee schermen komen.

Mijn vraag: hoe kan ik dit zo goedkoop mogelijk bereiken? De pc die er staat heeft 1x VGA en 1x DisplayPort.

Momenteel overweeg ik een DisplayPort->VGA adapter aan te schaffen (zodat er dus 2 VGA aansluitingen komen), en deze dan m.b.v. een VGA splitter aan te sluiten op de monitoren. De monitoren hebben allemaal een VGA input, volgens mij sommige ook een DVI (weet niet welk type dvi).

Is dit een goed plan? Zo'n DisplayPort->VGA kabel, moet dat een actieve kabel zijn, of kan dit passief? Zou zoiets werken? https://www.allekabels.nl...ort-naar-vga-adapter.html

N.B.: ik weet dat van al dat splitten de beeldkwaliteit er niet beter op wordt. Dit is niet zo'n punt, het gaat vooral om het functionele. Daarnaast komt er een sloot oude monitoren aan die ook niet geweldig zijn, dus maakt het allemaal niet zoveel uit.

Edit: ik heb nog wat rond zitten neuzen en het lijkt erop dat het een actieve adapter moet worden, toch? Dat gaat wel in de papieren lopen geloof ik. Een grafische kaart met 2x VGA of 1x VGA en 1x DVI is ook een optie. Meningen?

[ Voor 9% gewijzigd door roger128 op 26-06-2018 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dec0de
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
zit er een losse gpu in? welke pc gaat het om? wat je kunt doen is een vga splitter gebruiken, dan heb je 2 dezelfde, en in de gpu ook een (welke poort je gebruikt) splitter gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger128
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 19:03
Nee geen loosse GPU, zijn oude (zakelijke) pcs met alleen onboard graphics. Maar zelfs dan is het toch niet zo makkelijk om zowel de onboard als GPU poorten te gebruiken? Of is dit wel mogelijk? Want in dat geval zou ik gewoon een GPU met 1 VGA erbij kunnen kopen, en dan onboard+GPU gebruiken.

Wel is het een kast maar half zo breed (ben de term vergeten), en veel GPUs die ik zien die ook op halve hoogte kunnen, offeren de VGA op als de kleinere bracket erop gezet wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dec0de
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Wat voor cpu? (Ondersteund de iGPU 2 schermen?) dan kun je een vga splitter gebruiken vooor scherm 1, en op de ander poort een splitter zetten voor die poort, mist je monitor dat onderteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-10 10:14
@roger128 Wat is de resolutie van de schermen? Kan je er achter komen of ze DVI hebben en zoja welke versie? En wat zijn de specs van de PC (vooral de iGPU en DisplayPort-versie).