Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben actief gebruiker van tweakers.net en het forum. Vanwege privacy heb ik even een tijdelijk account aangemaakt.

Mijn situatie:

Een aantal jaar ben ik onder behandeling voor een medische aandoening. Het is een zeldzame, niet levensbedreigende aandoening die mijn dagelijkse leven gelukkig niet extreem beïnvloedt. Wel heb ik regelmatige controles en zal ik de rest van mijn leven onder behandeling moeten blijven. Afgelopen periode is er een ontwikkeling geweest in mijn behandeling na een second opinion bij een universitair medisch centrum. Waar er eerder twijfel was, lijkt er nu een mogelijkheid te zijn tot operatie. Dit is een erg ingrijpende operatie die een lang hersteltraject met zich meebrengt. Fysiek herstel heeft zeker 3 weken nodig en voordat ik ook mentaal de oude ben kan maanden duren. De operatie verbetert hoogstwaarschijnlijk mijn kwaliteit van leven en aangezien ik nog jong ben (midden 20) is dit uiteraard de moeite waard.

Op dit moment ben ik in de afrondende fase van mijn WO master en ik heb een contractaanbod gekregen van een groot consultancy bureau.

Ik vind ik dit een erg lastige situatie om het volgende:

Professioneel gezien zie ik het niet zitten aan het begin van mijn carrière er een geruime tijd uit te zijn en ook de maanden daarna zal ik niet 100% kunnen geven, wat toch gevraagd wordt in die wereld.

Echter, het laten plaatsvinden van deze operatie na het behalen van mijn diploma is financieel erg lastig (geen inkomen). Daarnaast weet ik niet hoe ik uit moet leggen aan mijn toekomstige werkgever dat ik pas later kan starten omdat ik moet herstellen.

Mijn vraag aan jullie:
Zijn er mensen die vergelijkbare situaties hebben meegemaakt? (ziekte, uitval voor geruime tijd bij nieuwe baan)
Wat is jullie mening hierover en misschien hebben jullie algemeen advies?

Groet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ben je na die operatie (3 weken) weer in staat om te werken? Gata het mentaal zo zwaar zijn? Wellicht handig om de aard van je aandoening te kennen.

Wordt deze operatie niet vergoed door verzekering en om welke bedragen gaat het?

Ik zou sowieso de operatie doen inderdaad. Met de potentiele werkgever kun je overleggen dat je pas over een maand begint ofzo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:44

Zenix

BOE!

Ik heb veel operaties gehad voor mijn ziekte, en daardoor ook jaren eruit gelegen tijdens mijn studie. Ik zou het gewoon voorleggen aan je nieuwe werkgever. Blijkbaar willen ze graag hebben. Je legt het hier goed uit, ditzelfde kan je doen bij die werkgever.

Elk weldenkend mens kan begrijpen dat gezondheid voorop gaat en als jij hierdoor beter kan gaan functioneren kan je ook een positieve draai aan geven.

Indien werkgever niet wilt meewerken zou ik mij beroepen op bijstand, of een andere vorm van uitkering. Zodat je geen problemen hebt met inkomen.

Als je hierna weer gaat werken hoef je ook niks te vertellen over je ziekte, mogen ze niet eens vragen. Een jaar niet werken is niks op een mensenleven, waarschijnlijk moet je toch nog 50+ werken.

Ik zou overigens niet uitgaan van 3 weken fysiek herstel. Je weet nooit of er complicaties zijn, daarom aangegeven dat de verwachting 3 weken is als alles goed verloopt.

[ Voor 10% gewijzigd door Zenix op 22-06-2018 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:36
Niet zelf meegemaakt.

Mijn mening is dat gezondheid voor werk gaat.
Is uitstel een optie die je overweegt? (Dat maak ik nl uit je verhaal op)
Als uitstel tot gezondheidsschade leidt zou ik uitstel afraden.

Juridisch mag je gewoon die baan aannemen en je ziek melden bij operatie, daarna langzaam hervatten in overleg met bedrijfsarts.

Ik begrijp dat je moreel een bezwaar hebt met een nieuwe baan en dan relatief snel daarop ziek melden. Daar kan ik je moeilijk in adviseren, zelf zou ik het denk ik wel doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso je gezondheid voor laten gaan. Geef het gewoon netjes aan. Die enkele weken dat je eruit ligt wegen natuurlijk amper op tegen de jaren dat je in potentie ergens aan de slag zou kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
mocht je het al in de proeftijd aangeven en zij daarop het contract opzeggen (dat mag nl in de proeftijd nog wel, ook bij ziekte) dan heb je wel recht op geld vanuit de ziektewet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:56

g0tanks

Moderator CSA
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:59:
Professioneel gezien zie ik het niet zitten aan het begin van mijn carrière er een geruime tijd uit te zijn en ook de maanden daarna zal ik niet 100% kunnen geven, wat toch gevraagd wordt in die wereld.
Ik ken redelijk wat mensen die na aanbod van een grote consultancy nog eerst 6-12 maanden op reis gaan. Volgens mij is het uitstellen van je start nooit een probleem, dus ik zou gewoon vragen of je iets later mag beginnen i.v.m. een operatie.

Dat lost alleen niet je financiële probleem op jammergenoeg.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:09:
Ben je na die operatie (3 weken) weer in staat om te werken? Gata het mentaal zo zwaar zijn? Wellicht handig om de aard van je aandoening te kennen.

Wordt deze operatie niet vergoed door verzekering en om welke bedragen gaat het?

Ik zou sowieso de operatie doen inderdaad. Met de potentiele werkgever kun je overleggen dat je pas over een maand begint ofzo.
Dit is per persoon verschillend. Na 3 weken werken kan mogelijk zijn maar het kan veel langer duren voordat concentratie, en de energie weer terug is.

De operatie wordt vergoed maar ik heb geen inkomen nadat ik ben afgestudeerd. Dus levensonderhoud is niet ideaal dan.
Zenix schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:10:
Ik heb veel operaties gehad voor mijn ziekte, en daardoor ook jaren eruit gelegen tijdens mijn studie. Ik zou het gewoon voorleggen aan je nieuwe werkgever. Blijkbaar willen ze graag hebben. Je legt het hier goed uit, ditzelfde kan je doen bij die werkgever.

Elk weldenkend mens kan begrijpen dat gezondheid voorop gaat en als jij hierdoor beter kan gaan functioneren kan je ook een positieve draai aan geven.

Indien werkgever niet wilt meewerken zou ik mij beroepen op bijstand, of een andere vorm van uitkering. Zodat je geen problemen hebt met inkomen.

Als je hierna weer gaat werken hoef je ook niks te vertellen over je ziekte, mogen ze niet eens vragen. Een jaar niet werken is niks op een mensenleven, waarschijnlijk moet je toch nog 50+ werken.

Ik zou overigens niet uitgaan van 3 weken fysiek herstel. Je weet nooit of er complicaties zijn, daarom aangegeven dat de verwachting 3 weken is als alles goed verloopt.
Dank voor je reactie. Uitkering had ik nog niet aan gedacht, ik zal dit uitzoeken.
daan! schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:13:
Niet zelf meegemaakt.

Mijn mening is dat gezondheid voor werk gaat.
Is uitstel een optie die je overweegt? (Dat maak ik nl uit je verhaal op)
Als uitstel tot gezondheidsschade leidt zou ik uitstel afraden.

Juridisch mag je gewoon die baan aannemen en je ziek melden bij operatie, daarna langzaam hervatten in overleg met bedrijfsarts.

Ik begrijp dat je moreel een bezwaar hebt met een nieuwe baan en dan relatief snel daarop ziek melden. Daar kan ik je moeilijk in adviseren, zelf zou ik het denk ik wel doen.
Uitstel is een overweging, dit leidt niet tot gezondheidsschade.
En inderdaad, het is mijn morele bezwaar om langdurig ziek te melden bij een nieuwe baan als dit van tevoren bekend is. Daarnaast weet ik dat in het bedrijfsleven het ook hard kan zijn (contractverlenging ed).
daan! schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:17:
mocht je het al in de proeftijd aangeven en zij daarop het contract opzeggen (dat mag nl in de proeftijd nog wel, ook bij ziekte) dan heb je wel recht op geld vanuit de ziektewet.
Dit wil ik uiteraard voorkomen, want wil graag aan de slag bij dit bedrijf. Dat van de ziektewet is een goede, dankjewel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 18:58

Cyphax

Moderator LNX
Ik zou me niet al teveel zorgen maken over wat een toekomstig werkgever ervan vindt; een fatsoenlijk werkgever vindt 3 weken op je wachten waarschijnlijk geen groot probleem.
De kans dat je later tegen jezelf zegt "had ik maar die operatie gedaan" lijkt mij groter dan de kans dat je later tegen jezelf zegt "had ik die operatie maar niet gedaan".

Zelfs al zou dit aanbod ermee komen te vervallen, dan nog is het waarschijnlijk makkelijker om een vergelijkbaar aanbod te vinden.

Als ik jou was zou ik, als het financieel te doen is, die operatie ondergaan. Je bent er dan vanaf, en je hebt nog geen werkgever die je ermee "lastigvalt".

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
Cyphax schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:46:
Als ik jou was zou ik, als het financieel te doen is, die operatie ondergaan. Je bent er dan vanaf, en je hebt nog geen werkgever die je ermee "lastigvalt".
Totdat herstel tegenvalt en TS langdurig zonder inkomen zit.
Reïntegratie in eigen werk met voorzichtige opbouw van uren en werkzaamheden geeft een stuk grotere kans op goede werkhervatting.

Want als je solliciteert op een baan van 40 uur en aangeeft de komende 2 maanden nog maar 20 uur te kunnen werken heb je weinig kans om die baan te krijgen.
Een hoe weet je nou zeker dat je die 40 uur weer aankan als je het in 1 keer moet doen zonder opbouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:31
Moelijk met beperkte info over aard van de zaak.

Denk in deze vooral aan jezelf.
Je zit niet in een sterkt positie voor de arbeidsmarkt, en ik denk wel dat later starten een verschil kan maken.

Persoonlijk zou ik daar niks van zeggen, en de operatie laten doorgaan tegen het eind van het jaar zo rond begin December, dan zal de druk om snel terug te komen ook niet zo groot zijn, en met wat geluk ben jij in Januari terug aan het werk. (aangenomen dat in jouw sector het eindejaar een wat rustigere periode is waarin veel mensen zowieso een paar weken in vakantie zijn).

Tegen die periode heb je zelf ook al iets bewezen, en ben je helemaal gedekt door ziektewet etc.

Als je je nadien een stuk beter voelt, en je voluit kan inzetten (na het volledig herstel), dan zal een goede werkgever daar wel begrip voor hebben.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

daan! schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:58:
[...]

Totdat herstel tegenvalt en TS langdurig zonder inkomen zit.
Reïntegratie in eigen werk met voorzichtige opbouw van uren en werkzaamheden geeft een stuk grotere kans op goede werkhervatting.

Want als je solliciteert op een baan van 40 uur en aangeeft de komende 2 maanden nog maar 20 uur te kunnen werken heb je weinig kans om die baan te krijgen.
Een hoe weet je nou zeker dat je die 40 uur weer aankan als je het in 1 keer moet doen zonder opbouw?
Als je 20 uur kan werken, ben je nog niet beter. Ik zou in zo'n situatie alleen solliciteren wanneer ik weer fit ben. Aangezien TS nu een WO Master doet en aangeeft dat het weinig invloed heeft, kan hij dit volgens mij prima zelf inschatten. Als je ziek bent dan weet je juist goed waar je grenzen liggen, omdat je vaker in de buurt komt.

Ik werk ook fulltime met twee chronische ziektes en soms is het gewoon een kwestie van doen. Het is net als conditie opbouwen je lichaam zal er vanzelf aan wennen en het steeds makkelijker vinden. Ik sliep elke dag 10 uur en in de weekenden powernaps de eerste 3 weken. Nu kan ik gewoon uren overwerken zonder problemen.

Ook al gaat het bij wijze van spreken 2 jaar duren. Als je daarna beter of gezonder bent is dat het echt waard. Gelukkig hebben wij hier goede voorzieningen, zodat de TS in zo'n periode niet zonder inkomen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:35:
[...]

Daarnaast weet ik dat in het bedrijfsleven het ook hard kan zijn (contractverlenging ed).
Als je in het eerste deel van je jaarcontract er relatief lang uitligt maar je wel de laatste maanden echt goed presteert zal dat zijn waar ze naar kijken. Vooropgesteld dat men niet voor herhaling hoeft te vrezen. Bij verlenging gaat het vooral om vertrouwen in de toekomst. Het verleden is dan niet zo belangrijk daar waar het gaat om dingen waar je zelf de hand niet in gehad hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door Yucon op 22-06-2018 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:35:
[...]

Uitstel is een overweging, dit leidt niet tot gezondheidsschade.
En inderdaad, het is mijn morele bezwaar om langdurig ziek te melden bij een nieuwe baan als dit van tevoren bekend is. Daarnaast weet ik dat in het bedrijfsleven het ook hard kan zijn (contractverlenging ed).
Nu weet je dat een operatie mogelijk is. Maar stel je had dat pas geweten nadat je daar al een half jaar aan de slag was? Of 2 jaar? Had je dan nog steeds morele die bezwaren gehad?

Lastig dilemma. Enerzijds zou ik weinig schuld richting de werkgever, immers die 'grote consultancy bureau's' verdienen geld zat, en die voelen er echt niks van als jij (als starter nota bene) even een tijdje geen factuurtjes kan generen voor ze. Maar in goede aarde vallen zal het wellicht ook niet, zeker als je vlak nadat je in dienst bent getreden meteen die operatie ondergaat, en zeker als je aangeeft dit al te weten voordat je bij hun ging starten.

Het ligt denk ik echt helemaal aan je aandoening. Kun je prima zo nog door met hoe het nu gaat, ook flink aantal uren maken, buffelen de eerst komende tijd, up or out, een promotie binnenhalen en een vast contract? Dan zou je de operatie ook kunnen uitstellen, en dan gaat een tijdje uit de running je carrière niet schaden.

Je kunt ook denken, nu ik bijna klaar ben met studie, meteen maar opereren, herstellen, en dan lekker fris van start in een gezond lichaam. Dat is op de langere termijn wellicht toch beter. En nu in de periode tussen einde studie en begin van carrière is denk ik een uitgelezen kans om zoiets te doen (net zoals veel mensen ook eerst even een jaartje gaan backpacken, de wereld verkennen, etc.)

Los hiervan zou ik niet afgaan op één second opinion van een universitair medisch centrum. Ik zou toch ook nog wel een third en wellicht een fourth opinion vragen, want zoals je zelf al aangeeft is het herstel nogal een langdurig proces. Dat klinkt alsof het toch een pittige medische ingreep is, wellicht ook niet geheel zonder risico's. In dat geval kan je beter in loondienst zijn als het herstel op zich laat wachten, dan werkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Aanvang van je contract uitstellen tot na de operatie ?
Waar bestaan de werkzaamheden uit, en ligt er al gelijk veel druk op je als starter, of is dat je eigen mening ?

(Ik lees nergens data btw)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Tommie12 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:12:
Persoonlijk zou ik daar niks van zeggen.
Vind ik oprecht het slechtste advies wat je kunt geven. Als de werkgever al niet kan inschatten dat je dit al wist voordat je begon, er zal altijd een zweem van vertrouwensbreuk ontstaan in zulke gevallen. Zeker als je ermee komt net nadat je proeftijd is verlopen. Lekker in je eerste baan.

Als je de inkomsten hard nodig hebt, dan zou ik gewoon met je werkgever in gesprek gaan, aangeven dat je waarschijnlijk geopereerd moet worden en daardoor naar schatting een 3 tot bijvoorbeeld 6 weken uit de roulatie zal zijn. Echter, deze operatie zorgt er waarschijnlijk ook voor dat je in de toekomst minder "ziek" thuis zult zitten en een betere kwaliteit van leven hebt, en dat is dus op lange termijn ook in het voordeel van je werkgever. Je wil immers "een duurzame relatie" aangaan met je werkgever. Als je uiteindelijk langer thuis zit, dan is dat door omstandigheden en kun je een arts dat altijd laten onderbouwen (bijvoorbeeld, je moet rustig opbouwen om de stress laag te houden). Daar voelen ze bij een grote detacheringsclub niks van hoor, met zoveel medewerkers. Je levert je geld binnen een paar maanden toch wel weer op met de bedragen die klanten voor je betalen t.o.v. je startsalaris.

En als ze daar wel over vallen, dan is het per definitie een toko waar je niet wil werken. Ook niet als starter. Genoeg plekken waar je als startende WO'er zo aan de slag kan, dus daar zou ik me niet druk over maken. Ook niet over het gat in je CV, die heb ik ook en als dat een medische reden heeft gehad, dan kost je dat nooit je carrière. Kun je in de periode die je thuis zit mooi motivatiebrieven schrijven, wellicht wat vrijwilligerswerk doen wat niet teveel inspanning kost en ook weer leuk staat op je CV om het gat op te vullen. Je financiële situatie moet dat natuurlijk wel toelaten, dat dan weer wel.

[ Voor 6% gewijzigd door BigSmurf op 22-06-2018 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Wat hierboven gezegd wordt, de werkgevers <-> werknemers relatie is twee richtingen op.
Als je binnenkomt bij een bedrijf en verzuimd te vertellen dat je deze operatie wilt ondergaan begin je al slecht.

Het makkelijkste en waarschijnlijk beste (denk ik) is om na je afstuderen de operatie te ondergaan. Rustig te herstellen. (neem de tijd, beter dat je iets te lang neemt dan iets te kort) en dan bij dat grote consultancy bedrijf begint. (contrac tal ondertekenen enzo, alleen ingangsdatum nader te bepalen.)

En wat je ook kan doen, vraag is een gesprek aan bij het UWV. Het is een kut organisatie, maar ze hebben hier wel verstand van. Ze willen mensen zo snel mogelijk en zo goed mogelijk(!) aan het werk krijgen. daarbij is nu de operatie uitvoeren wss een betere stap om uit te voeren.

En wellicht omdat je die 3-6 weken in een ziektebed kom zal je dan ook door hun betaald kunnen krijgen. (dit is heel minimaal, maar het is beter als niks). En praten kan zoiezo geen kwaad natuurlijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAXGliding
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-09 08:57
Sinds mijn tienerjaren heb ik de diagnose van een chronische darmziekte. Daarbij kan ik met behulp van medicatie (tabletten en infuus) 40 uur werken.

Enerzijds is het inderdaad fysiek zwaar om je voor de volle 100% te kunnen inzetten anderzijds is het ook mentaal lastig om constant de druk te voelen dat het wellicht toch een probleem kan gaan vormen in de toekomst. Deze ziekte is namelijk nooit 100% hetzelfde door de tijd heen.

Ik ben tijdens de sollicitatieperiode altijd eerlijk geweest over mijn medische achtergrond (tweede ronde). Desondanks ben ik nog nooit afgewezen tijdens een sollicitatie. Wellicht ben ik dan ook wat bevooroordeeld maar ik zou je toch adviseren om gewoon eerlijk te zijn. Je kan jezelf daarbij namelijk niets verwijten en je toekomstige werkgever ook niet.

Succes!

Accept who you are. Unless you’re a serial killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

avanboekel schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:43:
Sinds mijn tienerjaren heb ik de diagnose van een chronische darmziekte. Daarbij kan ik met behulp van medicatie (tabletten en infuus) 40 uur werken.

Enerzijds is het inderdaad fysiek zwaar om je voor de volle 100% te kunnen inzetten anderzijds is het ook mentaal lastig om constant de druk te voelen dat het wellicht toch een probleem kan gaan vormen in de toekomst. Deze ziekte is namelijk nooit 100% hetzelfde door de tijd heen.

Ik ben tijdens de sollicitatieperiode altijd eerlijk geweest over mijn medische achtergrond (tweede ronde). Desondanks ben ik nog nooit afgewezen tijdens een sollicitatie. Wellicht ben ik dan ook wat bevooroordeeld maar ik zou je toch adviseren om gewoon eerlijk te zijn. Je kan jezelf daarbij namelijk niets verwijten en je toekomstige werkgever ook niet.

Succes!
offtopic:
Ik heb dezelfde ziekte, maar infuus werkte niet meer, alleen prenidson in stress dosering. Bij mij was het alleen dikke darm, dus die is eruit gehaald, was bijna geperforeerd. Dit was voor mij de beste beslissing ooit. Ik heb de ziekte nog wel, maar geen last meer van. Als het ook in je dunne darm zit is het geen optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerlof92
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-04 22:39
Edit: ging iets mis

Eerlijk zijn lijkt inderdaad de beste optie, misschien in overleg nader te bepalen starttijd?

[ Voor 255% gewijzigd door gerlof92 op 25-06-2018 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
3 weken is niet lang. Er zijn mensen die langer op vakantie gaan dan dat.

Wel moet je natuurlijk de risico's van de operatie goed beoordelen.

"Het is een zeldzame, niet levensbedreigende aandoening die mijn dagelijkse leven gelukkig niet extreem beïnvloedt."

Vooral omdat je ook nu redelijk lijkt te functioneren.

Ik zou persoonlijk een "erg ingrijpende operatie" alleen doen als ik erg zou lijden onder de aandoening.

Maar goed, dat is een persoonlijke afweging. En zonder alle informatie ook lastig te beoordelen.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel voor de reacties. Binnenkort contact met desbetreffende arts. Deze zal mij meer kunnen vertellen over de details van het herstel. Ik zal jullie reacties zeker meenemen in mijn overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:00
Ik zou de operatie zelf wel ondergaan, maar gezien de aard van het probleem niet duidelijk is (voor ons) is het herstel ook lastig in te schatten.
3 weken fysiek herstel valt erg mee en is goed te overzien, maar vergis je niet in het mentale herstel! Als je nu al aangeeft dat het maanden duurt voordat je mentaal weer de oude bent...

Bijna 2 jaar terug heb ik een hersenoperatie gehad, en na 3 dagen liep ik alweer lekker buiten zonder problemen, maar het heeft bij mij erg lang geduurd voordat ik mentaal weer hersteld was. En af en toe merk ik nog steeds dat ik niet helemaal de oude ben.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Je zou zelfs kunnen overleggen dat je (een deel van) je vakantiedagen van je eerste jaar opneemt om te herstellen. Beetje zoiets als zwangerschapsverlof. Dan kost het je werkgever geen geld, hou jij er een goed gevoel aan over, en mochten er complicaties zijn, vallen die onder de "loon bij ziekte-regeling".

Overigens, als schoolverlater/afgestudeerde is het heel lastig om een uitkering te krijgen, vaak is er sprake van een wachttijd van 4 weken.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1