Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[help] Killswitch VPN heeft IPconfig overhoop gehaald

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 16:28
Beste Tweakers,

Ik heb dringend jullie hulp nodig.
Ik heb een abbonement bij GooseVPN. Gisteren draaide ik de app en dacht "laat ik de kill switch" eens aan zetten. Deze feature betekend dat hij je internet af kapt als de verbinding via de VPN een keer weg valt.

Leek allemaal heel fijn. Maar nu komt het. Na een reboot wil mijn internet niet meer aan.

Mijn ethernet adapter is er gewoon. Maar als ik deze bekijk staat er dat hij wel verbonden is, maar dat er geen internet is. Als ik verder de troubleshoot in duik geeft hij aan: "ethernet doesnt have valid IP configuration.

Ik heb contact gehad via de facebook chat met de servicedesk van GooseVPN. Kort gezegd is dat een draak. Het duurt ongeveer 5 minuten voor een reactie en ze blijven maar vragen of ik opieuw op wil starten of ze willen een Teamviewer chat starten. Dat laatste kan uiteraard niet omdat ik geen internet heb 8)7
Ik heb op hun advies de app er af gegooid en opnieuw er op gezet, maar ook dit zet geen zoden aan de dijk aangezien ik niet in kan loggen zonder internet. Ik moet het dus volledig zonder hun hulp doen.

Middels de symptomen die ik omschrijf. Hebben julie enig idee wat dit kan zijn?

Ik heb ook al windows er af gegooid en opnieuw geinstalleerd. Ook dit werkt niet. Ik zit nu op een pc zonder enige drivers. Want die kan ik ook niet downloaden.

Ik heb een beetje gegoogled en zie vaak de term DNS langs komen. Zou dat iets kunnen zijn en zo ja, hoe pas ik die aan? Ik heb in de settings van de apapter in de IPv4 settings gekeken. Deze staan automatisch. Als ik doorklik op DNS is dat scherm leeg. Ik heb alleen geen idee hoe dat er wel uit hoort te zien.

Ik hoor het graag als jullie enige leads hebben. Ik ben nu een flink aantal gefrustreerde uren verder. Ik stop met chatten met de klantenservice van GooseVPN, want hun kennis gaat niet verder dan de aan en uit knop van de PC.

Excuses als dit er allemaal wat ongestructureerd uit komt. Het is laat en ik ben geirriteerd door de GooseVPN klantenservice.

Thanks!

Beste antwoord (via DeBers op 22-06-2018 21:28)

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:49

The Executer

Lekker belangrijk!

Op Windows 10 kun je dit oplossen door op de Windows toets te drukken, ingedrukt te houden, en vervolgens met de pijltjestoetsen opzij te drukken. Je kunt dan schermen verplaatsen zonder dat je ze ziet, zodat je ze mogelijk in het gedeelte kan krijgen dat je ze wel kan zien.

Heb je een knopje "auto" op je scherm? Mogelijk dat je scherm zich even opnieuw moet instellen, en dat kun je automatisch laten doen met behulp van dat knopje.

Ik heb mijn vorige bericht aangepast, kun je daar nog eens naar kijken?

Toevoeging: eventueel kun je dit nog proberen:

[ Voor 8% gewijzigd door The Executer op 22-06-2018 21:08 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Alle reacties

• DeBers
Wellicht helpt dit nog:

Network connection details:
Autoconfiguration IPv4: een ip adres
Ipv4 Subnet mask: een ip adres
IPv4 default gateway: leeg
IPv4 DNS server: Leeg
IPv4 WINS Server: Leeg
NrtNIOS over Tvpip: Yes
Link local IPv6 Address: Een fe80::ecc6 string
IPv6 Default gateway: leeg
IPv6: DNS Servers: drie Fec0:0:0:0ffff combinaties.

Ook nog een aparte. Als ik nu ga kijken bij mijn adapters staat mijn ethernet adapter op disabled. En hij wil ook niet enablen. Dat was 10 minuten geleden nog niet zo.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
admin cmd venstertje: netsh winsock reset en reboot

Cloud ☁️

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

HKLM_ schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 07:04:
admin cmd venstertje: netsh winsock reset en reboot
Hij heeft Windows opnieuw geïnstalleerd. Enige aanpassingen welke de applicatie heeft gedaan zijn echt wel weg nu. @DeBers hoe heb je Windows opnieuw geïnstalleerd, en wat waren je stappen daarna? Hoe ziet je netwerk er verder uit, heb je een DHCP server of doe je alles met statische IP's?

Blijf me wel verbazen over hoeveel mensen dingen als VPN's gebruiken maar de basis qua netwerk instellingen etc. niet beheersen. Overigens kan je wel klagen over de klantenservice van je VPN provider, maar zelf snap je ook je DNS instellingen niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Ebayzo op 22-06-2018 08:44 ]

Default blanke hetero

• HKLM_
  • Nu online
Ebayzo schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:41:
[...]
Hij heeft Windows opnieuw geïnstalleerd. Enige aanpassingen welke de applicatie heeft gedaan zijn echt wel weg nu. @DeBers hoe heb je Windows opnieuw geïnstalleerd, en wat waren je stappen daarna? Hoe ziet je netwerk er verder uit, heb je een DHCP server of doe je alles met statische IP's?

Blijf me wel verbazen over hoeveel mensen dingen als VPN's gebruiken maar de basis qua netwerk instellingen etc. niet beheersen. Overigens kan je wel klagen over de klantenservice van je VPN provider, maar zelf snap je ook je DNS instellingen niet.
Dat had ik even gemist :P

Cloud ☁️

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:37
Als je Windows opnieuw geïnstalleerd hebt dan zou dit zeker weg moeten zijn. Heb je wel echt een reinstall gedaan en niet een herstelpunt van een paar uur eerder o.i.d. ?

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Ik heb ook al windows er af gegooid en opnieuw geinstalleerd. Ook dit werkt niet. Ik zit nu op een pc zonder enige drivers. Want die kan ik ook niet downloaden.
Toch wel drivers voor de netwerkkaart geïnstalleerd mag ik hopen?

Zo niet, even downloaden op een andere pc en met een USB-stick of zo overzetten

[ Voor 14% gewijzigd door jurri@n op 22-06-2018 09:41 ]

• DeBers
Ebayzo schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:41:
[...]

Ik heb op een laptop een bootdisk gemaakt van een USB en via deze windows opnieuw geinstalleerd.
Ik heb windows op een nieuwe SSD geinstalleerd en de SSD waar mijn windows op stond is nu volledig leeg.
Ik wilde hem op dezelfde SSD installeren, maar de gui gaf mij die optie niet.

• DeBers
jurri@n schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:40:
[...]

Toch wel drivers voor de netwerkkaart geïnstalleerd mag ik hopen?

Zo niet, even downloaden op een andere pc en met een USB-stick of zo overzetten
Die zijn volgens mij niet helemaal nodig om internet te hebben uberhaubt.
Als ik een pc helemaal leeg gooi en windows installeer heb ik ook gewoon internet.
Ik kan nu geen drivers downloaden want ik heb geen internet.

Edit: ik heb overigens geen aparte netwerkkaart. Ik gebruik de ethernet adapter op mijn moederbord.

[ Voor 9% gewijzigd door DeBers op 22-06-2018 09:42 ]

• jurri@n
  • Nu online
DeBers schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:42:
[...]
Edit: ik heb overigens geen aparte netwerkkaart. Ik gebruik de ethernet adapter op mijn moederbord.
Onboard of los, het is een netwerkkaart waarvoor de drivers geïnstalleerd moeten zijn (standaard drivers van Windows of van de fabrikant). Maar zonder werkende netwerkkaart gaat het niet werken...

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wat je beschrijft zou grotendeels verklaard kunnen worden doordat iemand de netwerkkabel uit je PC heeft getrokken.
Kun je testen of een andere PC op dezelfde kabel wel internet heeft?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:51

lier

MikroTik nerd

Kan je eens een ipconfig /all hier posten?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• DeBers
Hoi allen,

Ik ben nu op mijn werk. Ik ga dit vanavond allemaal even proberen en zal het hier in het topic zetten.
Ik ga ook even de netwerkkabel testen op mijn laptop.

• Stapper55
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-11 11:17
moah normaal gesproken zou die driver wel mee komen...

Gewoon laptopje of zo even aan die kabel hangen en zien of er dan internet is..
zo ja dan heeft windows bij de instal de driver van je grafische kaart niet kunnen halen, en dus kan hij niet bij het modem komen .

Op laptopje even die pc type googlen, en dan daar een driver voor gebruikte netwerk kaart halen... die zet je op een sticky of zo....

Dan ram je die in je pc en installeren.... als je de goede hebt moet je dan weer internet hebben voor de rest...

Voor updaten van alle drivers is dit ding erg handig... scant je pc en doet alle drivers... geen bagger en volkomen gratis... scheelt weer een zee van tijd https://snailsuite.com/

• DeBers
Stapper55 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:36:
moah normaal gesproken zou die driver wel mee komen...

Gewoon laptopje of zo even aan die kabel hangen en zien of er dan internet is..
zo ja dan heeft windows bij de instal de driver van je grafische kaart niet kunnen halen, en dus kan hij niet bij het modem komen .

Op laptopje even die pc type googlen, en dan daar een driver voor gebruikte netwerk kaart halen... die zet je op een sticky of zo....

Dan ram je die in je pc en installeren.... als je de goede hebt moet je dan weer internet hebben voor de rest...

Voor updaten van alle drivers is dit ding erg handig... scant je pc en doet alle drivers... geen bagger en volkomen gratis... scheelt weer een zee van tijd https://snailsuite.com/
Ik heb exact hetzelfde probleem en dezelfde syptomen voor de windows herinstallatie als na.
Het lijkt mij niet aannemelijk dat de kill switch van goose vpn mijn drivers er af heeft gegooid toch?

• Stapper55
Ik gebruik zelf Nord Vpn, daar moet je bij de kill switch aangeven welke .exe hij moet killen... In dit geval die van Torrent.
kan me niet voorstellen dat het invloed op die drivers heeft..

Zoals ik al zei,,, hang even een laptopje of zo aan die kabel.... werkt dat dan is er niks met de router, wat ook bijna onmogelijk is...

Daarna haal je driver netwerk kaart op,, van de pc zie recept hier boven...

• Stapper55
dus eerst die driver netwerk kaart doen.. mijn kop eraf als het dan niet werkt...

daarna mocht het niet werken, wat onwaarschijnlijk is, kun je dit nog even nalopen.. https://www.drivereasy.co...ration-on-windows-solved/

• DeBers
Thanks allemaal! Ik ga het vanavond als ik thuis ben allemaal even proberen.

Blijven jullie even online vanavond voor verdere vragen ;)

Ik heb overigens eindelijk een bruikbare reactie van GooseVPN. Zij geven aan in cmd even ipconfig / renew in te voeren. Zou dat zoden aan de dijk kunnen zetten?

[ Voor 37% gewijzigd door DeBers op 22-06-2018 12:59 ]

• DeBers
lier schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:44:
Kan je eens een ipconfig /all hier posten?
Mijn ip config /all is het volgende:

Host name: desktop-O0sf3VI
Primary dns suffix: leeg
Node type: hybrid
Ip routing:no
Wins proxy enabled: no

Connection-specific dns suffix: leeg
Description: mijn intel ethernet connector
Physical adress: bc-5f-f4 etc
Dhcp: yes
Autoconfig: yes
Link local ipv6: fe80 etc etc
Autoconfig ipv4: 169.254.115.61(preferred)
Subnet mask: 255.255.0.0
Default gateway: leeg
Dhcpv6 iaid: 96231412
Dhcpv6 cliënt duid: hele lang serie met 2 cijfers en een streepje.
DNS servers: fec0:0:0:ffff::1%1
Fec0:0:0:ffff::2%2
Fec0:0:0:ffff::3%3
Netbios over tcpip:enabled

Zo.. Even op mijn telefoon overgetikt.
Zien jullie gekke dingen?

• HKLM_
  • Nu online
Ja dat je geen ip krijgt van je dhcp server. Wat gebeurt er als je een static ip invult?

Ik zou toch eens cmd: netsh winsock reset doen dat heeft bij mij als menig windows netwerk issue verholpen.

Anders in device manager je netwerkkaart eens verwijderen en windows deze opnieuw laten detecteren/installeren.

[ Voor 60% gewijzigd door HKLM_ op 22-06-2018 18:35 ]

Cloud ☁️

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als je een intel ethernet adapter hebt zit er meestal ook wel een diagnostics pagina bij. Ga eens naar device manager -> netwerk -> intel ethernet -> properties -> diag en kijk daar of alles in orde is.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Draait er wel een DHCP server op je netwerk? Of was je PC eerder static ingesteld en verklaart dat dus waarom het niet meer werkt nadat dat tooltje je netwerkinstellingen overschreven heeft. Hoe ziet de rest van je netwerk eruit?

En ik blijf me verbazen over de hype rondom gebruik van VPN diensten voor thuis. Mensen vertrouwen zo'n vage dienst uit een vreemd land dus blijkbaar meer hun gegevens toe dan een Nederlandse ISP onder het Nederlandse recht :?

[ Voor 34% gewijzigd door ik222 op 22-06-2018 18:53 ]

• DeBers
Ok. Nieuwe learning.

Drivers geupdate. Geen effect.

Laptop meegenomen van werk, want daar kan wel een ethernet kabel in. Ik heb wifi daar uit gezet, kabel er in. Zelfde melding daar. Geen verbinding. Terwijl ik op kantoor vaak wel op de kabel zit.

Ziggo maar eens bellen?

• DeBers
Wat ik wel enorm vreemd vind. Ik had dat eerder ook al:

Ik heb mijn AMD drivers geupdate omdat ik gek werd van de lage resolutie. Als ik dat doe zie ik wel de volledige taakbalk, maar toch valt er linkseen stuk van mijn scherm af. Dat had ik na de uninstall ook al. Ik kan dan niks meer doen, want alle schermen die ik open vallen links van mijn eigen beeldscherm en kan ik dan niet zien. Als ik probeer een venster, zoals bijvoorbeeld de instellingen van AMD, naar mijn eigen scherm te slepen, schiet hij terug.

Ik begin bijna te vermoeden dat ik gehacked ben en er iemand op dat andere scherm zit te werken. Of ben ik nou te paranoide?

• HKLM_
  • Nu online
DeBers schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 19:05:
Ok. Nieuwe learning.

Drivers geupdate. Geen effect.

Laptop meegenomen van werk, want daar kan wel een ethernet kabel in. Ik heb wifi daar uit gezet, kabel er in. Zelfde melding daar. Geen verbinding. Terwijl ik op kantoor vaak wel op de kabel zit.

Ziggo maar eens bellen?
Modem als eens uit en aan gezet?
Modem als eens een reset gegeven?
Staat dhcp aan op je modem?
Al een static ip geprobeerd?

Cloud ☁️

• DeBers
Goed. Mijn pc opnieuw opgestart. Deze start niet meer op. Volledig zwart scherm.
Ik ga hem maar gewoon wegbrengen denk ik.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als een andere laptop ook niet werkt op DHCP draait er dus geen DHCP server of is je modem / router waar deze in zit niet in orde. Dus nogmaals de vraag hoe je netwerk er verder uitziet en geconfigureerd is.

Je doet nu allemaal aannames zonder echt te troubleshooten en koppelt dingen aan elkaar die waarschijnlijk helemaal niet gerelateerd zijn.

Je PC wegbrengen gaat ook niet helpen als je netwerk thuis niet goed werkt of met een IP vast ingesteld moet worden. Althans niet zonder dat jij dat bedrijf vertelt hoe ze hem moeten instellen zodat het werkt met jou netwerk.

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 22-06-2018 19:31 ]

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

ik222 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 19:28:

Je PC wegbrengen gaat ook niet helpen als je netwerk thuis niet goed werkt of met een IP vast ingesteld moet worden. Althans niet zonder dat jij dat bedrijf vertelt hoe ze hem moeten instellen zodat het werkt met jou netwerk.
Hij heeft geen beeld meer, daarom wil hij hem wegbrengen...

Wat er gebeurt is, zoals beschreven, dat je pc geen IP-adres krijgt. Hierdoor kun je inderdaad internet niet op. Je kunt dit herkennen wanneer je pc een IP-adres krijgt welke begint met 169.254. Hij kan dus je router of modem niet bereiken. Is de kabel nog goed?

Wat handig is voor ons om te weten, is welke provider je hebt en welke apparatuur je gebruikt. Gebruik je alleen een modem, of ook een losse eigen router? Heb je met andere apparaten (behalve de laptop) wel verbinding, bijvoorbeeld via Wi-Fi? Wat gebeurt er als je de laptop rechtstreeks aan je modem/router hangt?

M.b.t. geen beeld: wanneer je de pc aanzet, zie je dan wel kort even wat beeld? Of blijft het continue zwart? Reageert je scherm wel als je de pc aanzet?

offtopic:
Welke regio woon je? Misschien dat er een behulpzame tweaker is die je wil helpen.

[ Voor 19% gewijzigd door The Executer op 22-06-2018 19:30 ]

• DeBers
HKLM_ schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 19:12:
[...]

Modem als eens uit en aan gezet?
Modem als eens een reset gegeven?
Staat dhcp aan op je modem?
Al een static ip geprobeerd?
Ik heb ziggo even gebeld. Die kerel geeft aan niks geks te zien in het modem. Modem staat met dhcp aan.

Ik heb een pci-e wifi adapter (archer t nog wat) in mijn pc geschroefd en via wifi werkt het internet nu wel.
Het lijkt dus volledig aan de kabel te liggen dus?

Kan zon kill switch een kabel om zeep helpen?

• HKLM_
  • Nu online
DeBers schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 19:33:
[...]

Ik heb ziggo even gebeld. Die kerel geeft aan niks geks te zien in het modem. Modem staat met dhcp aan.

Ik heb een pci-e wifi adapter (archer t nog wat) in mijn pc geschroefd en via wifi werkt het internet nu wel.
Het lijkt dus volledig aan de kabel te liggen dus?

Kan zon kill switch een kabel om zeep helpen?
Nee een kill switch kan de kabel niet stuk maken. Heb je niet een andere kabel tot je beschikking?

Cloud ☁️

• DeBers
HKLM_ schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 19:36:
[...]

Nee een kill switch kan de kabel niet stuk maken. Heb je niet een andere kabel tot je beschikking?
Geprobeerd met een andere kabel. En ook die werkt niet.Het is dus niet de kabel, maar wellicht de ethernet sockets op mijn modem?

Ik heb een ziggo standaard modem staan in de meterkast. Daar zit de kabel in. Ik heb op de overloop nog een archer access point, maar die gebruikt mijn pc niet.

• HKLM_
  • Nu online
DeBers schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 19:41:
[...]

Geprobeerd met een andere kabel. En ook die werkt niet.Het is dus niet de kabel, maar wellicht de ethernet sockets op mijn modem?

Ik heb een ziggo standaard modem staan in de meterkast. Daar zit de kabel in. Ik heb op de overloop nog een archer access point, maar die gebruikt mijn pc niet.
Ik zou nu je internet via wifi hebt de drivers van je pc downloaden. Windows opnieuw installeren, drivers installeren en kijken hoe het gaat.

Cloud ☁️

• DeBers
HKLM_ schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 19:45:
[...]

Ik zou nu je internet via wifi hebt de drivers van je pc downloaden. Windows opnieuw installeren, drivers installeren en kijken hoe het gaat.
Ik ben dus echt helemaal lost. Het werkte prima.. Drivers aan het installeren. En opeens schiet hij naar een andere versie van windows waar mijn amd drivers al geinstalleerd zijn en ik weer een tweede scherm links heb die ik niet kan zien. Reboot weer zwart scherm Ik snap niet hoe dit kan. Kan weer niet opstarten.

• HKLM_
  • Nu online
DeBers schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 19:51:
[...]

Ik ben dus echt helemaal lost. Het werkte prima.. Drivers aan het installeren. En opeens schiet hij naar een andere versie van windows waar mijn amd drivers al geinstalleerd zijn en ik weer een tweede scherm links heb die ik niet kan zien. Reboot weer zwart scherm Ik snap niet hoe dit kan. Kan weer niet opstarten.
Kap gewoon met prutsen en stop een bootable usb stick erin en begin op nieuw. Ben je alle meuk van oude drivers etc kwijt en kan je op een schone machine zien waar het eventueel mis gaat. (Als het probleem er nog is)

Cloud ☁️

• DeBers
HKLM_ schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 19:56:
[...]

Kap gewoon met prutsen en stop een bootable usb stick erin en begin op nieuw. Ben je alle meuk van oude drivers etc kwijt en kan je op een schone machine zien waar het eventueel mis gaat. (Als het probleem er nog is)
Dat heb ik al 4 keer gedaan. En elke keer duurt het ongeveer 10 minuten voor er iets met windows gebeurt waardoor het onbruikbaar wordt.

Zodra ik AMD drivers installeer verspringt het beeld en zie ik ongeveer de helft van mijn scherm niet en gek genoeg openen alle schermen daar.

Of zodra ik reboot blijft hij op een zwart scherm staan en schieten alle repair schermen in een error.

Ik ga hem morgen naar de reparateur brengen. Ik ben een week met vakantie. Dus heeft hij mooi de tijd om aan te kloten.

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:32
@DeBers Je kan Windows Repair van van Tweaking.com misschien gebruiken. Daar zit de optie in 'Repair Network'. Ook kan je de optie gebruiken 'Repair Host File'. Wellicht dat je het hiermee redt.

Ik heb het zelf gisteren gebruikt om m'n file permissies te repareren. Met de free version kom je een heel eind.

Edit:

Ik bedenk mij nu net dat het lastig installeren wordt als je geen netwerk verbinding hebt ... :+ |:(

[ Voor 23% gewijzigd door CuBras op 22-06-2018 20:16 ]

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

DeBers schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 20:11:
[...]

Dat heb ik al 4 keer gedaan. En elke keer duurt het ongeveer 10 minuten voor er iets met windows gebeurt waardoor het onbruikbaar wordt.

Zodra ik AMD drivers installeer verspringt het beeld en zie ik ongeveer de helft van mijn scherm niet en gek genoeg openen alle schermen daar.

Of zodra ik reboot blijft hij op een zwart scherm staan en schieten alle repair schermen in een error.

Ik ga hem morgen naar de reparateur brengen. Ik ben een week met vakantie. Dus heeft hij mooi de tijd om aan te kloten.
Nogmaals, in welke regio woon je? Ik zou je bijvoorbeeld best een uurtje willen helpen, bij wijze van.

Ik denk dat na dier tijd je driver geïnstalleerd word door Windows, en Windows vervolgens je scherm niet goed gekend oid.

• DeBers
[quote]The Executer schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 20:16:
[...]

Nogmaals, in welke regio woon je? Ik zou je bijvoorbeeld best een uurtje willen helpen, bij wijze van.

Ik denk dat na dier tijd je driver geïnstalleerd word door Windows, en Windows vervolgens je scherm niet goed gekend oid.
[/quote
Ik woon in Utrecht Leidsche Rijn. Ik zou graag ingaan op je aanbod als je in de regio woont.
Ik ga echter wel morgen op vakantie, dus dat wordt dan over een weekje of 1,5. Woon je niet in de buurt dan breng ik hem morgen gewoon weg en heeft de reparateur een week om alles in orde te zetten.

• DeBers
CuBras schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 20:15:
@DeBers Je kan Windows Repair van van Tweaking.com misschien gebruiken. Daar zit de optie in 'Repair Network'. Ook kan je de optie gebruiken 'Repair Host File'. Wellicht dat je het hiermee redt.

Ik heb het zelf gisteren gebruikt om m'n file permissies te repareren. Met de free version kom je een heel eind.

Edit:

Ik bedenk mij nu net dat het lastig installeren wordt als je geen netwerk verbinding hebt ... :+ |:(
Thanks voor de tip. Ik ga het proberen als ik mijn windows ooit weer aan de praat krijg.

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

DeBers schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 20:20:
[quote]The Executer schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 20:16:
[...]

[/quote
Ik woon in Utrecht Leidsche Rijn. Ik zou graag ingaan op je aanbod als je in de regio woont.
Ik ga echter wel morgen op vakantie, dus dat wordt dan over een weekje of 1,5. Woon je niet in de buurt dan breng ik hem morgen gewoon weg en heeft de reparateur een week om alles in orde te zetten.
Helaas, we wonen zo'n 180 kilometer uit elkaar.

Wanneer je zo'n "half" scherm hebt, zou ik op dat moment even naar het scherm met je resolutie gaan om te kijken wat er ingesteld staat. Zie je 1 scherm? Staat je scherm op de goede resolutie?

Kun je eens een foto maken van apparaatbeheer en deze online willen zetten? Dan kunnen we wat beter inschatten wat er aan de hand kan zijn.

• DeBers
The Executer schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 20:54:
[...]

Helaas, we wonen zo'n 180 kilometer uit elkaar.

Wanneer je zo'n "half" scherm het, zou ik op dat moment even naar het scherm met je resolutie gaan om te kijken wat er ingesteld staat.

Kun je eens een foto maken van apparaatbeheer en deze online willen zetten? Dan kunnen we wat beter inschatten wat er aan de hand kan zijn.
Het frustrerende is dat ik dat niet kan. Als ik naar instellingen of beeldscherm instellingen ga opent dat scherm zich in het niet zichtbare scherm en kan ik er dus niet bij en niks aanpassen. :(

• DeBers
Overigens na een tweede call met Ziggo door ziggo bevestigd dat ze enorm veel errors zien in mijn lan poorten. Waar hij op het eerste oog ok lijkt heeft een diepere analyse laten zien dat er wel echt iets mis is. Ze gaan een nieuwe connectbox opsturen. Als het echt alleen dat was betreur ik het dat ik mijn volledige pc heb geformatteerd en heb lopen kloten. :p

Acties:
  • Beste antwoord

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Op Windows 10 kun je dit oplossen door op de Windows toets te drukken, ingedrukt te houden, en vervolgens met de pijltjestoetsen opzij te drukken. Je kunt dan schermen verplaatsen zonder dat je ze ziet, zodat je ze mogelijk in het gedeelte kan krijgen dat je ze wel kan zien.

Heb je een knopje "auto" op je scherm? Mogelijk dat je scherm zich even opnieuw moet instellen, en dat kun je automatisch laten doen met behulp van dat knopje.

[ Voor 8% gewijzigd door The Executer op 22-06-2018 21:08 ]

• DeBers
The Executer schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 21:00:

[video]
Ik had er goede hoop op dat het met de pijltjes zou lukken. Ik heb nu de drivers weer geinstalleerd en weer hetzelfde. Een extra scherm aan de linkerkant waar alles naartoe gaat. Windows toets + pijltjes werkt niet.

Welke gedeelte heb je aangepast?

edit: mijn muis hapert om de 5 seconden. Misschien ben ik elke keer te snel en is hij nog van alles aan het installeren en moet ik gewoon wachten. Ik laat hem even een kwartiertje razen.

[ Voor 8% gewijzigd door DeBers op 22-06-2018 21:11 ]

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

DeBers schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 21:10:
[...]

Ik had er goede hoop op dat het met de pijltjes zou lukken. Ik heb nu de drivers weer geinstalleerd en weer hetzelfde. Een extra scherm aan de linkerkant waar alles naartoe gaat. Windows toets + pijltjes werkt niet.

Welke gedeelte heb je aangepast?
Ik was net op tijd met wijzigen zie ik, je hebt niets gemist. De video hierboven ook al gezien?

• valkenier
  • Laatst online: 21-11 12:02
DeBers schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 20:59:
Overigens na een tweede call met Ziggo door ziggo bevestigd dat ze enorm veel errors zien in mijn lan poorten. Waar hij op het eerste oog ok lijkt heeft een diepere analyse laten zien dat er wel echt iets mis is. Ze gaan een nieuwe connectbox opsturen. Als het echt alleen dat was betreur ik het dat ik mijn volledige pc heb geformatteerd en heb lopen kloten. :p
Tja, je hebt ook allerlei aannames en daaruit volgende handelingen gedaan. Maar dat er iets met je ethernet aan de hand was, had je uit je getoonde ip configuratie wel kunnen halen, en uit het feit dat je laptop het ook niet deed. Beetje te veel acties zonder het probleem eerst ff in kaart te brengen.

Ik zou nu even die connectbox afwachten, en dan je ssd compleet op nieuw installeren, dus niet herstellen oid kiezen.

• DeBers
The Executer schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 21:11:
[...]

Ik was net op tijd met wijzigen zie ik, je hebt niets gemist. De video hierboven ook al gezien?
Je bent een held. Met het videotje is het gelukt... Eindelijk kreeg ik die move functie en heb ik het beeldscherm instellingen scherm gevonden op mijn tweede niet bestaande scherm. Geen idee hoe hij er bij komt dat ik twee schermen heb, maar ik heb er nu in de instellingen 1 van kunnen maken.

Ik hoop dat de reboot nu goed gaat en mijn pc dus weer de oude is die tot de tijd het arriveren van de connectbox, nog even op wifi moet draaien.

En valkenier. Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik was gefrustreerd door het gesprek met de klantenservice. Eigenlijk zou ik dat moeten uploaden. Achteraf is het hilarisch. Ik moest van alles nog regelen voor de vakantie en dan ineens geen internet. In het vervolg maar eerst naar jullie keren ;)
Pagina: 1