Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek een telefoon voor ongeveer 300 euro.
Het is voornamelijk voor de basis dingen, zoals Whatsapp, nieuws kijken, foto's maken, mail, e.d..
Op dit moment heb ik de Moto G3, maar die is na bijna vier jaar aan vervanging toe. Er is geen specialen software o.i.d. die ik wil gebruiken.

Het toestel moet voldoen aan ongeveer de volgende eisen:
- +/- 5 inch.
- 32/64 gb opslag.
- Een goede processor
- Werkgeheugen ergens tussen de 3000-4500 mb.
- Prijs: rond de 300 euro.

Zelf heb ik gekeken naar de volgende toestellen:
- Moto Moto G6 Plus. Dit toestel vind ik echt te groot. pricewatch: Motorola Moto G6 Plus Blauw
- Iphone 6 pricewatch: Apple iPhone 6 32GB Grijs Ik heb nog nooit een Iphone gehad en weet niet of ik er goed mee over weg kan. Daarnaast twijfel ik Iphone 6 nog lang wordt ondersteund.
- Motorola Moto X. Het toestel is volgend mij redelijk te vergelijken met de G6, wat specificaties betreft. Alleen iets kleiner.

Ik kom zelf niet zo goed verder. Hebben jullie tips en/of ideeën? Welke zou jij kiezen?

Alle reacties

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-11 14:39
Heb je overwogen om een 2e hands toestel aan te schaffen? Dan heb je vaak een betere telefoon dan je nieuw zou kunnen kopen voor dat bedrag.

• Ric00w
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 04-11 20:10
Ik heb de Huawei P Smart 2 maanden geleden gekocht. Zit aan der onderkant van je vereisten, maar de prijs is er ook naar! Nieuwste versie van Andriod en Huawei heeft ondersteuning t/m eind 2019 gegarandeerd als ik me goed herinner.
Ik vind hem wel iets aan de grote kant, maar hij is al stukje kleiner dan die G6.
pricewatch: Huawei P Smart

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Nokia 8 van afgelopen jaar, iets boven je budget maar wel een top toestel.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-11 21:57

d0s

sssst

Samsung a8.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:04
Moto X heb ik wel gehad toen ie net nieuw was maar Vond het helemaal niks.. heb nu een A5 en die doet t prima en is betaalbaar!

• mesajjb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-11 08:55
In plaats van een Iphone 6 zou ik voor een Iphone SE kijken.

• jessevandijk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 15:11
je kan de LG g6 nu nieuw voor €310 krijgen. heb deze telefoon zelf een half jaar nu en ben over het algemeen gewoon tevreden. paar weken terug android 8.0 update gekregen. 32gb opslag + sd kaart optie. vooral de groothoek lens camera is echt enorm prettig. minpuntje is de iets oudere SoC op het moment. de sd845 is ondertussen uit terwijl de g6 een sd 821 heeft.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-11 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

De nokia 6.1 64GB is een zeer prettige telefoon met 4 gig ram een SD630 en veel updates(niet dramatisch zoals samsung)

• Ranc
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-11 12:01
Je zou ook nog kunnen kijken voor de Google Pixel 1, die is net iets ouder dan de iPhone 6 (en misschien wat minder mooi :)). Maar op Amazon.de heb je m al voor €310.

• masterathome
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Nokia 7 Plus kan ik je enorm aanraden. Heb hem zelf ook ;) Ik heb gebruik gemaakt van een aanbieding van Tele2 die nu helaas verlopen is, maar zelfs voor de huidige prijs is het een aanrader. Het heeft Android One dus je bent verzekerd van de komende twee major Android versies. Tele2 biedt hem aan met een abonnement maar je kunt zonder problemen gebruik maken van een maandelijks opzegbaar abonnement. Gewoon direct na de aanschaf telefonisch opzeggen en je betaald maar 1 maand. Je komt dan op:
Toestel: 288
Thuiskopieheffing 5,70
Aansluitkosten 30
Maandkosten 11 (1x)
Totaal ~335 euro

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:21
Ik zou geen iPhone met 1GB RAM nemen, dat is waarschijnlijk de volgende bottleneck die geen updates meer gaat krijgen.

Zou kijken naar iets met Android One. Dan heb je enerzijds de Xiaomi a1 die de helft van je budget kost, anderzijds een hoop Nokia toestellen. De Nokia 6 2018 lijkt me een goede keuze en is ook vrij compact. Al eerder was de Nokia 8 genoemd, die is nog iets compacter, lijkt me ook een prima keuze.

Veelgekozen toestel in dit segment is de P20 Lite, heb zelf via een aanbieding kennis gemaakt met dat toestel. Modern uiterlijk, goede bouwkwaliteit, best veel zooi voor je centen :) maar de camera is niet echt bijzonder en de softwareschil is een ramp. Kan een goede keuze zijn afhankelijk wat je wil.

En voor dit budget moet je ook even kijken wat je tweedehands kan krijgen imho.
Als het je om camera's en hardware gaat: een tweedehands Galaxy S8 moet er ook bijna inzitten.
En gaat het je om specs: de echte bang for the buck scoor je op dit moment met een tweedehands OnePlus 5T.

Oh; en staar je niet blind op schermdiagonaal, daar is anno 2018 geen touw meer aan vast te knopen. Zoek naar fysieke afmetingen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-11 11:36
Als je echt bang for buck wil kun je ook een tweedehands OnePlus 5T of Nokia 8 nemen.

Ook kun je uit China (o.a. eGlobal) voor +/- €320 een nieuwe Nokia 8 krijgen, maar dan moet je wel goed op de 4G banden letten.
Pagina: 1