Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Help met het samenstellen van een gamepc!

Pagina: 1
Acties:

• Romeofarnas
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 24-01-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga vooral gamen erop. Momenteel speel ik games zoals: Fortnite, PUBG, World of warcraft in medium settings. Graag wil ik deze games op high/ultra settings spelen. In de toekomst waarschijnlijk andere shooters. Graag wil ik op 1080P 144Hz spelen.

Daarnaast wil ik hem ook gebruiken voor wat overige dingen: school, Netflix, foto's bewaren.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik streef naar ongeveer 2100 euro met randapparatuur erbij (muis heb ik al).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel heb ik al een gamemuis van het merk Trust.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben al een tijd bezig met het samenstellen van mijn eerste game pc. Dus ik heb best wel wat research gedaan en gekeken naar de BBG. Zie lijstje in pricewatch onderaan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Graag wil ik een CPU van Intel en de GPU van Nvidia. Een vertrouwd gevoel bij deze merken (momenteel een gamelaptop). Daarnaast veel research gedaan naar deze merken. Ook heb ik dit vergeleken met AMD op de benchmark en ik weet dat AMD betere processors heeft, maar blijf toch liever veilig bij Intel.

Ook weet ik dat er een nieuwe GPU line van Nvidia er aan komt, maar er staat nog geen release datum vast.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een strakke en stille desktop. Daarnaast wil ik graag dat die wel minimaal 3-5 jaar mee gaat. Daarnaast wil ik games op 144 FPS spelen (ivm 144hz monitor). Het liefst dan op high/ultra settings als dat mogelijk is op een 1080p monitor.

Ook wil ik over een paar maanden een 2e scherm erbij kopen om bijvoorbeeld youtube aan te hebben.

Ga je overklokken?
Momenteel denk ik niet. Ik snap er nog niets van (wel research gedaan, maar te ingewikkeld). Daarnaast las ik ook dat een nadeel van overclocken is dat de componenten sneller tot hun einde komen. Ik sta natuurlijk wel open voor reacties.

Wat verwacht je van ons?
- Wat vinden jullie van mijn eerste game pc? Passen de componenten goed op elkaar?

- Als ik niet ga overclocken kan ik dan beter een non (k) CPU halen? Ik zag namelijk in de benchmark dat (k) CPU's wel een standaard hogere baseclock hebben. Zal dit veel uitmaken voor de meerprijs dat je betaald? Bijvoorbeeld de keuze tussen i5 8600k of de i7 8700.

- Waar halen jullie je windows 10 vandaan zonder de volle prijs ervoor te betalen? ik vind namelijk 100 euro best veel voor windows 10.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700 Boxed€ 299,-€ 299,-
1ASRock Z370 Extreme4€ 155,-€ 155,-
1MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G€ 549,-€ 549,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 58,87€ 58,87
1Fractal Design Define C TG€ 83,01€ 83,01
1Asus VG248QE Zwart€ 249,-€ 249,-
1be quiet! Dark Rock Pro 4€ 75,22€ 75,22
1Logitech G413 (Qwerty US) Zwart€ 74,90€ 74,90
1Steelseries Qck+€ 18,99€ 18,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 173,01€ 173,01
1Corsair VOID USB Carbon€ 87,12€ 87,12
1Corsair RM650x Zwart€ 94,90€ 94,90
1Samsung 860 EVO 500GB€ 111,80€ 111,80
1Arctic MX-4 Thermal Compound (4g)€ 5,38€ 5,38
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.035,20

Als ik iets vergeten ben te beantwoorden hoor ik dat graag! Dank jullie alvast voor jullie reacties!

Groetjes Romeo.

• Ceeskooshout
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-10 20:50
[b][message=55608335,noline]Romeofarnas schreef op donderdag 21 juni 2018 @
Ga je overklokken?
Momenteel denk ik niet. Ik snap er nog niets van (wel research gedaan, maar te ingewikkeld). Daarnaast las ik ook dat een nadeel van overclocken is dat de componenten sneller tot hun einde komen. Ik sta natuurlijk wel open voor reacties.
als je niet te hoog gaat met het voltage (of er helemaal niet aan zit) kan er eigenlijk niks gebeuren. ik was eerst ook even sceptisch over het overklokken, maar het is veel makkelijker dan dat het lijkt.
- Waar halen jullie je windows 10 vandaan zonder de volle prijs ervoor te betalen? ik vind namelijk 100 euro best veel voor windows 10.
als je ultra budget wilt gaan, kan je van slim.nl een gratis windows education versie krijgen. ik gebruik dat ook al 1 jaar, verder geen problemen gehad.
anders zijn er genoeg sites waarop je win 10 pro kan kopen voor 10/20 euro. maar heb ik zelf niet gedaan.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:20

br00ky

Moderator Harde Waren
Romeofarnas schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:28:

Het is maar wat je veel noemt nadat je 2100 euro hebt stukgeslagen op hardware. Met illegale bronnen gaan we je in ieder geval niet helpen. De 10/20 euro licenties zijn zonder uitzondering geen legitieme versies.

• Saabi
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-11 03:56
Als je niet van plan bent te overklokken kan je beter een 8700 nemen, dan kan je gebruik maken van hyperthearding. Daar heb je meer aan, zeker als je van plan bent ook YouTube aan de zijkant open te hebben.
Als je dat doet heeft het ook geen zin om een z370 bord te nemen, aangezien je dan toch niet overclockt. Neem dan een b360.
In dat geval kan je processor ook niet meer aan dan 2666mHz geheugen, daarop kan je misschien nog wat geld besparen.

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

br00ky schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:29:
[...]

Het is maar wat je veel noemt nadat je 2100 euro hebt stukgeslagen op hardware. Met illegale bronnen gaan we je in ieder geval niet helpen. De 10/20 euro licenties zijn zonder uitzondering geen legitieme versies.
Deze licenties (van 10 a 20 euro) zijn waarschijnlijk niet legitiem nee, meestal verkregen via creditcard scam of iets dergelijks...
Saabi schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 22:42:
Als je niet van plan bent te overklokken kan je beter een 8700 nemen, dan kan je gebruik maken van hyperthearding. Daar heb je meer aan, zeker als je van plan bent ook YouTube aan de zijkant open te hebben.
Als je dat doet heeft het ook geen zin om een z370 bord te nemen, aangezien je dan toch niet overclockt. Neem dan een b360.
In dat geval kan je processor ook niet meer aan dan 2666mHz geheugen, daarop kan je misschien nog wat geld besparen.
hyper thearding? :P

Daarnaast inderdaad wat @Saabi zegt: als je niet van plan bent om te overclocken, hoef je geen Z370 mobo...

[ Voor 25% gewijzigd door d22wth op 21-06-2018 22:47 ]

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 10:25
Ik ben even zo vrij geweest zelf een aangepast lijstje te maken op basis van jouw lijstje. Zie onder de lijst voor opmerkingen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus ROG Strix B360-F Gaming€ 129,95€ 129,95
1Fractal Design Define C TG€ 83,01€ 83,01
1Asus VG248QE Zwart€ 249,-€ 249,-
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Logitech G413 (Qwerty US) Zwart€ 74,90€ 74,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 173,01€ 173,01
1Kingston HyperX Cloud II Gun metal€ 87,70€ 87,70
1Corsair RM650x Zwart€ 94,90€ 94,90
1Arctic Silver 5 - 3,5 gram€ 5,99€ 5,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.986,11

Eerst aanpassing was het moederbord, B360 ipv Z370 omdat je niet wil overklokken. Ook ben ik zelf fan van Asus moederborden doordat ik daar vrijwel enkel goede ervaringen mee heb, vandaar de switch in merk. Wil je geen flashy RGB enzo dan kun je ook voor de Asus Prime series gaan, ook helemaal goed voor een nog betere prijs.
Headset, de VOID headsets zijn relatief duur voor de kwaliteit, daarom zou ik eerder kiezen voor deze HyperX die wat beter is voor dezelfde prijs.
CPU Koeler, je neemt nu een dik bakbeest wat echt bedoelt is voor dikke overclocks, dat is dus niet echt nodig en zonde van 't geld. Ik zou daarom eerder voor deze Scythe gaan voor beter bang/buck en nog steeds overkill zonder OC. Gaat het je om het uiterlijk neem dan de Dark Rock 4 -niet pro- die is ook meer dan dubbel voldoende en helemaal zwart.
Thermal paste, ja het blijft een voorkeur dingetje. De paste die bij je CPU koeler zit is eigenlijk ook prima, ik zweer zelf bij Silver V maar eigenlijk maakt het maar bar weinig uit.

Nog wat opmerkingen over dingen die ik niet heb veranderd maar wel suggesties voor heb.
Toetsenbord, ik ben zelf geen fan van de Romer-G switches en zou liever voor een echt cherry keyboard gaan. Dat kost echter al snel wel wat extra's voor bijvoorbeeld een corsair bordje, dus is weer een afweging.
CPU, je hebt nu een i7 gekozen, als je voornaamste doel gamen is dan volstaat een i5-8500 bijvoorbeeld ook prima, scheelt weer wat duiten.
PSU, 650W is zeer ruim voor een systeem waarin je de CPU niet gaat overclocken. Met een 450W model volsta je ook prima, maar daar is jammergenoeg minder premium keuze dus kom je al snel uit op een RM550x of Bitfenix Whisper 550W. Ik heb zelf een systeem met custom loop en overgeklokte 8700K en 1080ti, deze komt met een stress test net boven de 500W gebruik uit - om je wat perspectief te bieden.

Verder ziet alles er in mijn optiek helemaal prima uit en heb je een mooie build samengesteld.

Wat betreft een Windows licentie, vroeger stonden er op Tweakers ook nog wel OEM licenties, eigenlijk niet bedoeld voor verkoop aan de consument en dus erg grijs gebied. Deze zijn nu echter niet meer op Tweakers te vinden en uberhaupt moeilijk te vinden, ik weet niet zeker wat er veranderd is maar nu lijkt je beste optie om via school of werk een licentie voor een redelijke prijs op de kop te tikken.

[ Voor 3% gewijzigd door Nycrea op 21-06-2018 23:22 ]

🇺🇦

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11 11:30
1. i7 8700 = zonde geld. Pak een 8600K met een Z bordje en klok die zes cores naar 4.8 of beter. Dat redden ze allemaal op lucht en zonder al te veel problemen, en voor 144hz is dat zeker geen overbodige luxe. Hyperthreading van de i7 is precies 100% zinloos namelijk voor gaming en de 8700 heeft niet zo'n bijster hoge boost clock; die 4.6 Ghz is alleen bij 1 of 2-core belasting dus die zie je eigenlijk nooit terug. Met een overklok wel. Het Z-bordje zijn ook de meerkosten niet: voor 150 euro heb je een heel mooie AsRock Extreme4.

Netto scheelt je dat dan geld op de CPU+Mobo combo maar je in-game performance zal hoger zijn. Wil je niet overklokken? Blijf dan weg bij Intel en pak een Ryzen 5 2xxx.

2. De VG248QE. Voor 250 euro is dit niet echt geweldig. Het is een TN paneel en niet echt een hoogvlieger qua kleuren of contrast + je krijgt er de ongemakken van TN bij. Dat is een hoge prijs voor die 144hz. Als je max 250 euro is zou ik deze pakken (en er is ook een niet-curved versie)
pricewatch: Samsung C24FG70 Zwart

Of gebruik deze search - in de range 250-400 euro zit veel mooier spul en TN is gewoon zonde om meer dan 200 euro voor te geven. VA en IPS zien er gewoon stukken beter uit.
categorie: Monitoren

3. Windows licenties. Niet te bang zijn en gewoon even googlen naar goedkope key. Dat moet genoeg info zijn lijkt me.

Zelf game ik ook op high refresh dus ik weet wel aardig waar de belangrijke investeringen zitten. Onderschat die snelle (hoge kloksnelheid) CPU niet. Je hebt m nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door Vayra op 22-06-2018 14:20 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• Romeofarnas
@Vayra

Dank je wel voor je reactie! De samsung monitor die jij aanraadt is inderdaad beter dan die ik nu heb opgenoemd. Dank je wel hiervoor. Ik ga hem in mijn lijst verwerken.

Over de Windows licentie zit ik momenteel nog na te denken of ik toch niet de echte versie moet kopen. Deze goedkopere keys kunnen op een gegeven moment ophouden las ik overal.

Dan nu over de CPU. Ik heb wat research gedaan naar het overclocken van de CPU, maar dit lijkt mij te ingewikkeld voor mijn 1e gamepc. Ik had wel wat gelezen over een optie op de Z-MOBO: dat je een overclock optie aan kon zetten? weet jij hier iets meer van af?

• Romeofarnas
@Nycrea

Dank je wel voor de tijd die je genomen hebt om te reageren!

De CPU koeler had ik uit de BBG van high-end gamepc. Dus wat ik gelezen had hierover dacht dat ik wel goed ermee zat. Ik neem denk ik de normale versie van de Dark Rock die jij ook aanraadde.

De thermal paste laat ik dan maar weg. Ik wist niet zeker of je dit bij je CPU erbij kreeg.

Over de toetsenbord. Heb jij toevallig eentje die jij aanraadt? Ik heb geen idee waar ik moet beginnen met zoeken. Op internet zijn er zoveel mechanische toetsenborden...

De PSU neem ik die jij aanraadde door de reden die jij had gegeven.

Nu over de headset. Uit meerdere reviews kwam eruit dan de Corsair Void Hybrid momenteel de beste kwaliteit/prijs verhouding was als ik dat goed heb begrepen. Vandaar dat ik deze had gekozen. Raad jij alsnog de HyperX aan?

• Saabi
Ondertussen is ook de pricewatch: Samsung LC24FG73 Zwart uit, praktisch dezelfde maar met een betere voet en wat upgrades. Heb deze zelf ook, is echt een heel fijn scherm.

Op mijn z-mobo is er inderdaad ook een one-click-overclock, volgens mij bedoel je dat. Dan overclockt het moederbord de cpu zelf een beetje, maar hier krijg je niet zo veel performance uit als je het zelf zou doen. Weet ook niet of elk z-bord dat heeft, maar kan je vast online vinden voor jouw specifieke bord.

De 6600k overclocked is denk ik beter als je echt alleen puur gamed. Maar de 8700 is weer beter als je bijvoorbeeld nog muziek en een paar Chrome tabjes op de achtergrond open hebt staan. Daarom zou ik voor 2 schermen een 8700 nemen.

• Romeofarnas
Saabi schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 22:42:
@Saabi Dank je wel! ik zal even kijken hoeveel dit scheelt. ben jij toevallig bekend met componenten bestelen via Azerty?

• Romeofarnas
Ceeskooshout schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:46:
[...]

als je niet te hoog gaat met het voltage (of er helemaal niet aan zit) kan er eigenlijk niks gebeuren. ik was eerst ook even sceptisch over het overklokken, maar het is veel makkelijker dan dat het lijkt.

[...]

als je ultra budget wilt gaan, kan je van slim.nl een gratis windows education versie krijgen. ik gebruik dat ook al 1 jaar, verder geen problemen gehad.
anders zijn er genoeg sites waarop je win 10 pro kan kopen voor 10/20 euro. maar heb ik zelf niet gedaan.
@Ceeskooshout klopt het dat je via slim.nl eerst een volledige windows 7/8 op je computer moet hebben
voordat je de upgrade naar windows 10 education kan doen?

• Saabi
Kijk dit filmpje maar eens over mechanische toetsenborden. YouTube: Quick Cherry MX Key Switch Guide En zoek een leuk toetsenbord met die switch, Corsair toetsenborden zijn over het algemeen wel goed.

Uit eigen ervaring krijg je meestal meer bang for the buck als je een losse koptelefoon en microfoon koopt, in plaats van een gaming headset. Sennheisers zijn vaak goed, en koop er dan bijvoorbeeld een Modmic bij, of een leuke niet al te dure op een standaard.

Heb zelf een keer RAM en een processor op azerty besteld. Prima winkeltje, als ze een goede prijs hebben kan je daar gewoon kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Saabi op 22-06-2018 15:33 ]

• Romeofarnas
@Saabi de nieuwere versie van de samsung monitor is curved. Is dat een probleem met shooters en eventueel films/schoolwerk?

Ik zal gelijk de youtube guide bekijken over de keyboards.

• Saabi
Nee hoor, maakt geen verschil. Voor games en films zal het juist voelen alsof je er meer in zit.

• Romeofarnas
@Saabi
heyy is dit een betere/betaalbare mechanische toetsenbord?
https://azerty.nl/product...3-compact-toetsenbord-usb

• Nycrea
Romeofarnas schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:20:
Over de toetsenbord. Heb jij toevallig eentje die jij aanraadt? Ik heb geen idee waar ik moet beginnen met zoeken. Op internet zijn er zoveel mechanische toetsenborden...
Zelf heb ik meerdere Corsair mechanische toetsenborden gehad, waar ik altijd erg over te spreken was.
Ze zijn wel duur maar de K63 of K68 als je numpad wilt zijn nog voor een redelijke prijs te krijgen.
Romeofarnas schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:20:
Nu over de headset. Uit meerdere reviews kwam eruit dan de Corsair Void Hybrid momenteel de beste kwaliteit/prijs verhouding was als ik dat goed heb begrepen. Vandaar dat ik deze had gekozen. Raad jij alsnog de HyperX aan?
De VOID headset die jij in je lijstje hebt is niet een nieuw hybrid model maar een oude als ik het goed zie. Desalniettemin lees ik in reviews over de hybrid dat de geluidskwaliteit niet significant verbeterd is ten opzichte van de oudere modellen, welke niet erg indrukwekkend was. De HyperX biedt beter geluid voor een zelfde prijs. Zie bijvoorbeeld ook de review van Foritain hier op tweakers.

Azerty is trouwens een winkel met een goede reputatie en goede service, ik heb toen ik begon met PCs samenstellen alles daar besteld en het de eerste keer door hen in elkaar laten zetten.

Wat betreft curved schermen, ik ben er zelf erg over te spreken maar zou er niet extra voor uitgeven als ik een strak budget had. Ik heb zelf een 34 Inch ultrawide scherm en daarbij is de curve wel fijn, dan is je kijkhoek in de randen niet zo scherp. Ik hoor mensen wel eens jammeren over het feit dat een rechte lijn niet recht is op een curved monitor, zelf merk ik daar echter niets van en lijkt het me misschien alleen van belang als je voor je werk design in photoshop doet op die monitor.

Wat betreft het scherm, zoals hierboven genoemd geeft een VA paneel je betere kleuren maar ik hoor hierover ook vaak dat ze last kunnen hebben van ghosting (dat je nog een soort 'ghost' van de vorige frames ziet). Hoewel TN schermen een slechte kijkhoek en matige kleurweergave hebben, zul je dit soort problemen of het backlight bleed dat je bij IPS hebt op een TN scherm niet tegenkomen. Zelf vind ik IPS het fijnst, geen ghosting en backlight bleed is minimaal als je een goed paneel en geluk hebt (of 5 keer dezelfde monitor retourneert totdat je een goed exemplaar hebt). Helaas is een hoge refresh op deze panelen lastig en daardoor ook duur. Voor 144Hz zit je dus aan TN of VA vast en dan zou ik toch ook VA aanraden en bij ontvangst even goed kijken hoe het staat met ghosting en afhankelijk daarvan wellicht retourneren.

🇺🇦

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11 11:30
Romeofarnas schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:13:
@Vayra

Dank je wel voor je reactie! De samsung monitor die jij aanraadt is inderdaad beter dan die ik nu heb opgenoemd. Dank je wel hiervoor. Ik ga hem in mijn lijst verwerken.

Over de Windows licentie zit ik momenteel nog na te denken of ik toch niet de echte versie moet kopen. Deze goedkopere keys kunnen op een gegeven moment ophouden las ik overal.

Dan nu over de CPU. Ik heb wat research gedaan naar het overclocken van de CPU, maar dit lijkt mij te ingewikkeld voor mijn 1e gamepc. Ik had wel wat gelezen over een optie op de Z-MOBO: dat je een overclock optie aan kon zetten? weet jij hier iets meer van af?
Overklokken is echt poepsimpel tegenwoordig en een 8600K is ook qua warmte prima onder controle te houden. Er zijn simpele guides, of kijk eens op mijn overclock topic op TPU, daar vind je alle benodigde settings terug (en dat zijn er eigenlijk niet zoveel - vCore, en de multiplier instellen en je bent zo goed als klaar om te testen). Geeft ook nu al een leuk inkijkje in wat er voor nodig is.
https://www.techpowerup.c...overclock-results.240682/

Maar: ook zolang je niet overklokt is die 8600K vrijwel gelijk aan de 8700(nonK) in games. Kom je op een gegeven moment wat tekort, dan is de optie beschikbaar om er meer uit te halen. Zelfs voor een gelijke prijs zou dat al een voordeel zijn, maar de 8600K+Z bord combo is zelfs goedkoper dan wat er in je lijstje stond. En: anders is er nog de nieuwe Ryzen 5. Dan heb je voor minder centen wél 6 cores en 12 threads en Ryzen komt overal steeds beter voor de dag dankzij optimalisaties. Soms zelfs beter dan een gelijk geklokte i7.

Bovendien heeft Intel nogal wat probleempjes met HT de laatste tijd. Daar zou ik anno 2018 geen meerprijs voor neerleggen tenzij je echt applicaties gebruikt die er flink voordeel uit halen (encoden/decoden van video is een voorbeeld).

Het klopt dat Z moederborden met 'Auto OC' settings komen maar die geven eigenlijk altijd véél te veel voltage en dus meer warmte dan nodig en dat is af te raden. De lol is juist zo strak mogelijk afstellen ;) En: da's best verslavend en leuk om te doen als je de smaak te pakken hebt. Je leert zo ook je systeem beter kennen.

De licentie: helemaal zelf weten. Hier draait al sinds half januari een W10 Pro van twee tientjes en die verhalen.... op internet vind je elk verhaal dat je in Google intikt. En zelfs al gaat die licentie ooit geblokt worden... dan koop je er nog een... Het is niets meer dan een licentiekey tegenwoordig, je kunt Windows zonder licentie downloaden en installeren. No worries...

Oh en over de monitor: zoals bij ELKE monitor aankoop geldt: eerst even een dag of twee proberen thuis voordat je de knoop doorhakt en zo nodig terugsturen als ie niet bevalt. Daar is de wet koop op afstand immers voor. Houd daar rekening mee bij het uitpakken ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Vayra op 22-06-2018 16:31 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• Ceeskooshout
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-10 20:50
Romeofarnas schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:26:
[...]

@Ceeskooshout klopt het dat je via slim.nl eerst een volledige windows 7/8 op je computer moet hebben
voordat je de upgrade naar windows 10 education kan doen?
nee, dat hoeft niet. het installeert het zelfde als iedere windows 10

• Romeofarnas
Mijn lijst momenteel voor overclock:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 239,-€ 239,-
1Asus PRIME Z370-A€ 160,21€ 160,21
1Fractal Design Define C TG€ 82,35€ 82,35
1Samsung LC24FG73 Zwart€ 279,-€ 279,-
1be quiet! Dark Rock Pro 4€ 74,22€ 74,22
1Corsair K63 Compact Mechanical Gaming Keyboard - Cherry MX Red (Qwerty US)€ 75,-€ 75,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 186,-€ 186,-
1Kingston HyperX Cloud II Red€ 86,95€ 86,95
1Corsair RM550x Zwart€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.010,39

mijn lijst voor niet overclocken:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus ROG Strix B360-F Gaming€ 129,95€ 129,95
1Fractal Design Define C TG€ 82,35€ 82,35
1Samsung LC24FG73 Zwart€ 279,-€ 279,-
1be quiet! Dark Rock 4€ 57,95€ 57,95
1Corsair K63 Compact Mechanical Gaming Keyboard - Cherry MX Red (Qwerty US)€ 75,-€ 75,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16€ 163,95€ 163,95
1Kingston HyperX Cloud II Red€ 86,95€ 86,95
1Corsair RM550x Zwart€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.001,81

Wat vinden jullie hiervan?

Spullen ga ik bestellen via Azerty.

Windows licentie even kijken via slim.nl anders een goedkope key kopen en dan sparen voor de orginele Windows 10.

Over het overclocken zal ik vanavond even nog naar kijken @Vayra !

• Nycrea
Romeofarnas schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 19:26:
Mijn lijst momenteel voor overclock:

[...]

mijn lijst voor niet overclocken:

[...]

Wat vinden jullie hiervan?

Spullen ga ik bestellen via Azerty.

Windows licentie even kijken via slim.nl anders een goedkope key kopen en dan sparen voor de orginele Windows 10.

Over het overclocken zal ik vanavond even nog naar kijken @Vayra !
Ziet er allebei prima uit. Wat betreft overclocken, kijk even of je dat echt wel gaat doen, anders is het jammer om de Z en K versies te kopen zonder dat je daar gebruik van maakt. Als je denkt "Ik doe het later misschien nog wel" dan zou ik gewoon voor de niet overclock setup gaan, van uitstel komt hierbij vaak afstel.
Op deze resolutie en met deze GPU zal de 8700 niet snel de limiterende factor voor FPS zijn.

🇺🇦

• Romeofarnas
Beste tweakers!

Als eerste hartelijk bedankt met het helpen van het samenstellen van mijn gamepc. Dit was tevens mijn eerste topic op tweakers en ik heb een fijn gevoel over. Iedereen is zo behulpzaam.

Ik ga voor de niet overclock setup. Het bouwen van mijn eerste gamepc vind ik al behoorlijk spannend terwijl het er niet zo moeilijk uitziet. Misschien bij mijn volgende bouw ga ik wat meer specialiseren om te overclocken en meer uit het systeem te krijgen.

Componenten ga ik bestellen via Azerty en randapparatuur via Coolblue. Ik heb me ook ingelezen op de wet koop op afstand. Dank je voor deze tip!

Windows ga ik proberen via Slim.nl anders even een goedkope licentie kopen (perhaps kinguin?). Daarna als een speer sparen voor een echte windows licentie (waarschijnlijk volgende maand/over twee maanden).

Dank je voor jullie tijd nogmaals!
Pagina: 1