Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mijn eerste PC maken voor online gamen en streamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik ben Jamie en ik wil een nieuwe PC gaan maken. Ik heb dit nog niet eerder gedaan en wil graag wat advies over de componenten. Ik ben 12 jaar dus ik ben nog aan het leren.

Nu gebruik ik mijn laptop maar ik kan daar niet de games mee spelen die ik wil. Mijn laptop zit een i5 2520 processor in en volgens mij geen videokaart maar Intel HD graphics. Nu speel ik Minecraft en ik wil graag Fortnite spelen maar dat lukt niet. Na de install kon ik het wel starten maar had ik maar 10FPS. Ik wil graag games spelen en die opnemen en streamen naar mijn Youtube kanaal.

Mijn streef bedrag is 500 euro. Ik weet niet zeker of dat mogelijk is maar ik denk het wel.

Ik heb al een monitor, een gaming muis (Trust GXT 105 Gaming) en een toetsenbord. Verder heb ik een alle onderdelen nodig. Nu ben ik aan het kijken naar de Tweakers Best Buy modellen en op PC Gamer heb ik ook een mooie gezien.

AMD-budgetsysteem
Intel-budgetsysteem
PC Gamer Budget PC

Deze modellen zijn wel goed denk ik maar er zit bij de Tweakers versies geen videokaart bij.

Omdat ik ruimte heb wil ik een full size kast nemen. Het zou leuk zijn als ik lichtjes enzo erin kan doen maar dat is niet het belangrijkste. Het is mijn eerste PC dus ik ga niet overklokken.

Omdat ik pas 12 ben kan ik nog geen werk krijgen en dus is prijs voor mij heel belangrijk. Kunnen jullie mij helpen voor weinig geld een nieuwe PC maken. Kunnen jullie me helpen met het kiezen tussen AMD en Intel? AMD is denk ik iets goedkoper is, zowel voor de videokaart als de processor. Maakt dit echt uit voor en budget game PC? Welke videokaart raden jullie aan? Fortnite is nu het zwaarste dat ik zal spelen maar misschien veranderd dat later. Verder wil ik graag de mogelijkheid houden om later uit te breiden maar dat kan denk ik makkelijk.

Als laatste: deze zomer ga ik naar America en daar kan ik misschien onderdelen goedkoper. We zitten tenminste één week in hetzelfde hotel dus ik kan denk ik wel dingen laten bezorgen daar.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tip: overleg even met je ouders / reisbegeleiders over mogelijke BTW/boete bij het importeren van spullen van buiten Europa. Er is op GoT ook al zat over geschreven maar toch.

De BBG's tot €400 ongeveer zijn inderdaad veelal zonder (dure) videokaart maar soms is een videokaart wel nodig voor goede graphics. En die vallen weer samen met de resolutie van je monitor dus daar zou je ook nog even kritisch naar kunnen kijken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-11 21:15
Mijn tip is, kijk eens 2de hands hier op tweaker. Genoeg te vinden

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:15

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Videokaart uit Amerika meenemen zou ik niet doen, als je er problemen mee hebt kun je hem voor garantie daarheen sturen.... Bij Apple producten is in de VS kopen zeer interessant omdat Apple garantie wereldwijd regelt (en het dus niet uitmaakt waar je eea koopt).

Denk dat de 2e hands tip wel een goeie is overigens, staat best leuk spul tussen;
categorie: PC's

V&A aangeboden: RYZEN 1700 PC!
Videokaart is erg oud, maar rest van de hardware zeer geschikt voor je doeleind

V&A aangeboden: Game PC
Redelijk systeem overall (geen idee wat nieuwwaarde is overigens van zoiets, zou je eens uit moeten zoeken...)

[ Voor 51% gewijzigd door Tortelli op 21-06-2018 21:19 ]

• Saabi
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-11 03:56
Mocht je een nieuwe willen, is dit denk ik een best goede start.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 145,95€ 145,95
1MSI B350M PRO-VDH€ 68,-€ 68,-
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D26BFSC€ 91,50€ 91,50
1BitFenix Formula Gold 450W€ 62,-€ 62,-
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 65,95€ 65,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 433,40

Zo heb je een prima cpu met goede graphics erop, prima voor fortnite. En mocht je dat later willen heb je er zo een videokaart in geschoven.
Kan je zelf met de rest van het budget een leuk kastje uitzoeken.