Mijn laptop kan de nieuwe games niet meer aan. Hoog tijd dus om een nieuwe pc aan te schaffen...
Ik heb een tijdje de topics gevolgd en heb zo geprobeerd om mijn build zo goed mogelijk samen te stellen.
Alvast bedankt voor jullie tips!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De hoofdzaak is gaming. Vooral MMO's (BDO, TERA, Bless, ...) en wat League en DotA tussendoor.
Video editing doe ik met SonyVegas & After Effects. Dit is vooral om fragmovies te maken.
Streamen zou ik ook wel willen doen in de toekomst.
PC staat 24/7 op.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Systeemkost tussen de 1000-1300Eur. Moest het nodig zijn kan er wel nog wat extra bij.
Daar komen dan nog 100Eur assemblage kosten bovenop (via Azerty ? )
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Samsung 24" LED Monitor S24F350FHE
Als 2de monitor ben ik nog van plan de volgende aan te kopen:
AOC i2490pxqu
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU power.
Op BDO en TERA forums adviseren ze om voor cpu power te gaan. De meesten overklokken dus ook.
Speel vaak mee met grote guilds, smallscale pvp en masspvp.
Mijn pc staat 24/7 te draaien. AFK activities!! Dus ben op zoek naar een zo stil mogelijke build.
Vaak ben ik dus ook op verschillende games 'tegelijk' bezig. Streams staan ook altijd op terwijl ik aan het gamen ben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alles. Weet zelf niet veel van pc's.
Het is de eerste keer dat ik zelf een build maak. Het is ook daarom dat ik het niet zelf in elkaar wil zetten.
Ik heb wat schrik om iets fout te doen, en ik kan het toch nooit zo goed als professionals.
Heb wat zitten twijfelen tussen Ryzen en Intel. Maar denk dat Intel het best bij mijn wensen past.
De RX580 wilde ik eerst ipv de gtx1060, die leek me net beter maar omdat vrienden zo enthousiast zijn over Shadowplay van Nvidia ben ik toch gewisseld...
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als de nieuwe grafische kaarten uitkomen zou ik misschien een upgrade overwegen. Alleen moest dit nodig zijn. Maar waarschijnlijk kom ik toe met mijn GPU voor 1080p.
Ga je overklokken?
Neen, ken er zelf te weinig van. Mijn pc draait ook voortdurend en wil het systeem niet te ver 'pushen' en misschien overbelasten.
Zou het misschien wel kunnen vragen bij de assemblageservice als ik daarmee een veilige performanceboost kan winnen??
Wat verwacht je van ons?[i]
Wil zeer graag BDO met high specs kunnen draaien. En daarbij genieten van masspvp zonder lags + wat recorden. Wil graag weten als deze voorgestelde build goed past bij mijn hopelijk niet te zware eisen.
Is alles compatibel met elkaar?
Zou je onderdelen of de monitor vervangen met iets beters?
Zou je de pc zelf in elkaar zetten?
Goede ervaringen met assemblage via Azerty?
Tips en suggesties zijn zeker welkom!
Ik heb een tijdje de topics gevolgd en heb zo geprobeerd om mijn build zo goed mogelijk samen te stellen.
Alvast bedankt voor jullie tips!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De hoofdzaak is gaming. Vooral MMO's (BDO, TERA, Bless, ...) en wat League en DotA tussendoor.
Video editing doe ik met SonyVegas & After Effects. Dit is vooral om fragmovies te maken.
Streamen zou ik ook wel willen doen in de toekomst.
PC staat 24/7 op.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Systeemkost tussen de 1000-1300Eur. Moest het nodig zijn kan er wel nog wat extra bij.
Daar komen dan nog 100Eur assemblage kosten bovenop (via Azerty ? )
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Samsung 24" LED Monitor S24F350FHE
Als 2de monitor ben ik nog van plan de volgende aan te kopen:
AOC i2490pxqu
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU power.
Op BDO en TERA forums adviseren ze om voor cpu power te gaan. De meesten overklokken dus ook.
Speel vaak mee met grote guilds, smallscale pvp en masspvp.
Mijn pc staat 24/7 te draaien. AFK activities!! Dus ben op zoek naar een zo stil mogelijke build.
Vaak ben ik dus ook op verschillende games 'tegelijk' bezig. Streams staan ook altijd op terwijl ik aan het gamen ben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alles. Weet zelf niet veel van pc's.
Het is de eerste keer dat ik zelf een build maak. Het is ook daarom dat ik het niet zelf in elkaar wil zetten.
Ik heb wat schrik om iets fout te doen, en ik kan het toch nooit zo goed als professionals.
Heb wat zitten twijfelen tussen Ryzen en Intel. Maar denk dat Intel het best bij mijn wensen past.
De RX580 wilde ik eerst ipv de gtx1060, die leek me net beter maar omdat vrienden zo enthousiast zijn over Shadowplay van Nvidia ben ik toch gewisseld...
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als de nieuwe grafische kaarten uitkomen zou ik misschien een upgrade overwegen. Alleen moest dit nodig zijn. Maar waarschijnlijk kom ik toe met mijn GPU voor 1080p.
Ga je overklokken?
Neen, ken er zelf te weinig van. Mijn pc draait ook voortdurend en wil het systeem niet te ver 'pushen' en misschien overbelasten.
Zou het misschien wel kunnen vragen bij de assemblageservice als ik daarmee een veilige performanceboost kan winnen??
Wat verwacht je van ons?[i]
Wil zeer graag BDO met high specs kunnen draaien. En daarbij genieten van masspvp zonder lags + wat recorden. Wil graag weten als deze voorgestelde build goed past bij mijn hopelijk niet te zware eisen.
Is alles compatibel met elkaar?
Zou je onderdelen of de monitor vervangen met iets beters?
Zou je de pc zelf in elkaar zetten?
Goede ervaringen met assemblage via Azerty?
Tips en suggesties zijn zeker welkom!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700 Boxed | € 291,97 | € 291,97 |
| 1 | MSI Z370 Gaming Plus | € 116,33 | € 116,33 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G | € 339,- | € 339,- |
| 1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 59,29 | € 59,29 |
| 1 | Fractal Design Define S - Window | € 66,- | € 66,- |
| 1 | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 75,22 | € 75,22 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 154,65 | € 154,65 |
| 1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Samsung 860 EVO 500GB | € 109,24 | € 109,24 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.291,65 | |