Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game RPG pc (1000 - 1300 EUR)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• KisukeX
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-01 19:32
Mijn laptop kan de nieuwe games niet meer aan. Hoog tijd dus om een nieuwe pc aan te schaffen...
Ik heb een tijdje de topics gevolgd en heb zo geprobeerd om mijn build zo goed mogelijk samen te stellen.
Alvast bedankt voor jullie tips!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De hoofdzaak is gaming. Vooral MMO's (BDO, TERA, Bless, ...) en wat League en DotA tussendoor.
Video editing doe ik met SonyVegas & After Effects. Dit is vooral om fragmovies te maken.
Streamen zou ik ook wel willen doen in de toekomst.
PC staat 24/7 op.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Systeemkost tussen de 1000-1300Eur. Moest het nodig zijn kan er wel nog wat extra bij.
Daar komen dan nog 100Eur assemblage kosten bovenop (via Azerty ? )

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Samsung 24" LED Monitor S24F350FHE
Als 2de monitor ben ik nog van plan de volgende aan te kopen:
AOC i2490pxqu

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU power.
Op BDO en TERA forums adviseren ze om voor cpu power te gaan. De meesten overklokken dus ook.
Speel vaak mee met grote guilds, smallscale pvp en masspvp.

Mijn pc staat 24/7 te draaien. AFK activities!! Dus ben op zoek naar een zo stil mogelijke build.
Vaak ben ik dus ook op verschillende games 'tegelijk' bezig. Streams staan ook altijd op terwijl ik aan het gamen ben.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alles. Weet zelf niet veel van pc's.
Het is de eerste keer dat ik zelf een build maak. Het is ook daarom dat ik het niet zelf in elkaar wil zetten.
Ik heb wat schrik om iets fout te doen, en ik kan het toch nooit zo goed als professionals.

Heb wat zitten twijfelen tussen Ryzen en Intel. Maar denk dat Intel het best bij mijn wensen past.
De RX580 wilde ik eerst ipv de gtx1060, die leek me net beter maar omdat vrienden zo enthousiast zijn over Shadowplay van Nvidia ben ik toch gewisseld...

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als de nieuwe grafische kaarten uitkomen zou ik misschien een upgrade overwegen. Alleen moest dit nodig zijn. Maar waarschijnlijk kom ik toe met mijn GPU voor 1080p.

Ga je overklokken?
Neen, ken er zelf te weinig van. Mijn pc draait ook voortdurend en wil het systeem niet te ver 'pushen' en misschien overbelasten.
Zou het misschien wel kunnen vragen bij de assemblageservice als ik daarmee een veilige performanceboost kan winnen??

Wat verwacht je van ons?[i]
Wil zeer graag BDO met high specs kunnen draaien. En daarbij genieten van masspvp zonder lags + wat recorden. Wil graag weten als deze voorgestelde build goed past bij mijn hopelijk niet te zware eisen.

Is alles compatibel met elkaar?
Zou je onderdelen of de monitor vervangen met iets beters?
Zou je de pc zelf in elkaar zetten?
Goede ervaringen met assemblage via Azerty?
Tips en suggesties zijn zeker welkom!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700 Boxed€ 291,97€ 291,97
1MSI Z370 Gaming Plus€ 116,33€ 116,33
1MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 339,-€ 339,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 59,29€ 59,29
1Fractal Design Define S - Window€ 66,-€ 66,-
1be quiet! Dark Rock Pro 4€ 75,22€ 75,22
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 154,65€ 154,65
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Samsung 860 EVO 500GB€ 109,24€ 109,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.291,65

[ Voor 4% gewijzigd door KisukeX op 23-06-2018 12:12 ]

Alle reacties

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-11 15:53
Volgens mij een mooi systeem, waar je eigen wensen goed in terugkomen: sterke CPU, prima GPU, stil.

Je kunt overwegen iets te besparen op de koeler (als ik het zo lees zonder in te leveren qua koelprestaties of geluid) met bijvoorbeeld een niet-Pro be quiet! Dark Rock 4, een Scythe Mugen 5 PCGH Edition of een Noctua NH-L9i.

Ik zie verder geen problemen. Er zijn wel enkele goedkopere varianten van de 1060 6GB die je kunt overwegen. Weet zo niet of je CPU-koeler goed past qua kastruimte met de andere componenten, maar dat hoor je wel als je 'm laat assembleren, of misschien kan deze site het je vertellen. De koeler-suggesties hierboven zijn ook wat kleiner qua omvang.

De CPU lijkt me de beste qua prijs-kwaliteit voor jouw gebruik. Voor gaming alleen zou ik een i5 hebben gekozen, maar met streams en meerdere games draaien wordt dit ding goed genut. De niet-K-versie die je hebt gekozen is niet overklokbaar als ik het goed begrijp, maar is ook snel zat, vraagt 35 Watt minder (ook minder te koelen en dus stiller) en scheelt je €50, dus ik zou deze ook aangeraden hebben in jouw geval. 16GB DDR4 erbij met een nieuwe chip-set - ik begin jaloers te worden ;)

Edit: Ik heb meerdere PC's bij Azerty laten assembleren en dat beviel altijd wel goed. Wanneer je het systeem ontvangt, wel even goed kijken of er nog materiaal ter bescherming in de kast zit, wat er dan nog even uit moet, en tijdens het vervoer is er alsnog kans dat er iets los schiet (maar dat is dan vaak een kwestie van even aandrukken). Zelf bouwen is ook niet moeilijk zoals de andere reacties aangeven, behalve misschien het plaatsen van de CPU wat even met beleid moet. Ik vind het laten assembleren zelf altijd wel handig omdat het dan bekend is of alles past voordat het bij je thuis is. Azerty kan ook alleen de CPU voor je plaatsen, dan kun je de rest zelf doen (is best leuk om te doen!).

Edit 2: Wat betreft 3000 Mhz geheugen versus 2666 Mhz: Beide zijn compatibel (snelheid wordt automatisch goed gezet) en ook ongeveer even duur. Dus ik zou gewoon een merk en eventueel uiterlijk van de reepjes kiezen die je goed lijkt; degene die je hebt gekozen lijkt mij prima.

Edit 3: Zoals Saabi aangeeft kun je gaan voor een B360- of H370-chipset in plaats van Z370, maar dit scheelt vaak niet veel geld helaas en sommige zijn voor een i7 8700 iets ondermaats qua koeling en dergelijke. Ze zijn geïntroduceerd voor wie de Z370's te duur vindt, maar het prijsverschil in de praktijk is klein. De B360- of H370-chipsets hebben wel ingebouwde WiFi, maar je huidige keuze is verder ook prima (€116 voor een Z370-bord is sowieso niet gek).

[ Voor 31% gewijzigd door geert1 op 22-06-2018 10:06 ]

• Saabi
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-11 03:56
In principe is alles compatibel met elkaar, maar er zijn wel wat dingen die ik anders zou doen.
Je wilt niet overclocken, een z370 bord is dan overbodig, je kan beter een b360 nemen en wat geld besparen.
Je neemt ook 3000mHz geheugen, zonder overclocken kan je processor maar 2666mHz aan. Ook hier kan je wat centjes op besparen.

Ik zou zeker de pc zelf in elkaar zetten. Het is makkelijker dan het lijkt, en op YouTube zijn stap voor stap instructies te vinden. (Zoals deze https://youtu.be/IhX0fOUYd8Q) Het geeft je ook een enorme kick als je het voor elkaar hebt.

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Ik ken een hoop mensen die denken dat een compleet systeem bouwen uit allemaal losse onderdelen lastig is (lees: ''rocket science''). Oke, als je aan de slag wilt gaan met custom loops of extreme overclocks, ik noem maar wat, is het misschien niet zo makkelijk te doen. Maar het bouwen van een 'game systeem' zoals deze is makkelijker dan het misschien lijkt.

Sure, dingen zoals het plaatsen van een CPU moet je heel voorzichtig doen. Maar het bouwen van een compleet systeem voelt voor mij net als bouwen met Lego ;).

Je moet er vooral goed op letten dat alle kabels/connectors goed aangedrukt zijn en op de juiste plek zijn aangesloten en dat je alle schroeven niet al te hard aanschroeft (zeker de mobo schroeven). Oh: en niet te vergeten: niet je IO-shield vergeten!! :P Heb ik al een paar keer gehad...

Ook zijn er genoeg (simpele en makkelijk te volgen) tutorials te vinden op YouTube waar je wat aan kunt hebben! Zeker handig voor je eerste keer...
Dus op de vraag ''Zou je de pc zelf in elkaar zetten?'' antwoord ik: zeker wel! Je bent er dan misschien een tijdje mee bezig maar je leert een hoop en het is misschien nog leuk ook :D

[ Voor 10% gewijzigd door d22wth op 22-06-2018 00:51 ]

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

• KisukeX
Wel na de vid van Saabi, leek het inderdaad best wel te doen. Maar toch moet ik dan voorzichtig zijn met al die pinnen zodat ze niet afbreken van je onderdeel, anders moet je weer iets nieuw kopen...

Uit de gtx1060 wil ik gewoon zoveel mogelijk halen, heb daarom niet de goedkoopste versie gekozen. Weet wel niet of er echt veel verschil tussen de verschillende versies is.

Bedankt voor de extra uitleg over de moederborden en het geheugen.
Hoe zit het met de GPU? RX580 vs gtx1060 of zou ik toch voor een 1070 gaan?

• geert1
Hier kun je de verschillende 1060's vergelijken, en jouw keuze komt er goed uit. Het is de stilste, en een solide kaart. Dus misschien dat die paar tientjes extra wel op hun plaats zijn.

Hier de vergelijking met de RX 580. Qua performance ontlopen ze elkaar amper, en de prijs verschilt ook niet veel. De AMD eist wel meer vermogen, dus heeft misschien iets meer geluid / warmteproductie. Maar de RX580 ondersteunt ook FreeSync en jouw monitor ondersteunt dat ook. Freesync voorkomt frame tearing in games onder de 60 fps; is dus vooral handig voor games die zwaar draaien. Je monitor schakelt dan bij zodat de verversingssnelheid gelijk blijft aan de framerate, wat er soepeler uitziet. Dit kan een reden zijn om voor de RX 580 te kiezen, maar geen van beide is een slechte keuze.

• KisukeX
Hmm dan blijf ik inderdaad bij deze 1060. Ik betaal inderdaad liever iets meer voor dat net iets betere.

Hopelijk zit ik dan nog goed met mijn freesync monitor. Misschien ga ik toch nog op zoek naar een gsync monitor als 2de scherm dan.

Heb ook nog een windowed case genomen ipv de dichte kast. Lijkt me leuk om de onderdelen te zien. Er zal wel wat extra geluid doorkomen maar je kan niet alles hebben :P

• KisukeX
Het moederbord maakt ook niet zoveel uit? Er is veel keuze namelijk... en de Z370 borden zien er meestal leuker uit en kosten niet zo veel meer.

Zou ik nog steeds gaan voor de MSI Z370 Gaming Plus of neem ik de ASRock Z370 Extreme4? Over die laatste lees ik ook zeer positieve reacties.

Voor de voeding twijfel ik nog tussen de RM550x en Seasonic Focus plus 550W. Misschien past de RMx beter bij mij omdat de fan stil valt bij laag verbruik.

[ Voor 21% gewijzigd door KisukeX op 24-06-2018 16:12 ]

• geert1
De ASRock Z370 Extreme4 kost je een aantal tientjes extra, en ik denk dat je zonder overklok net zo goed kan kiezen voor je huidige keuze, de MSI Gaming Plus. Er zijn altijd wel details die in de één of de ander net iets beter zijn geregeld (zoals aantal en types USB-poorten enz), maar voor jouw doelen zijn beide volgens mij helemaal prima.

Qua voeding geen idee of het nog verschil maakt; beide hebben goede recensies en de juiste specificaties.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:17
De Focus Plus Gold 550w is sowieso niet interessant. Kan je maar als 400w voeding gebruiken door de beperking van 225w videokaart die Seasonic adviseert voor zijn 550w voedingen. Kan je net zo goed een goede 400 - 450w kopen.
Er zijn goede alternatieven voor de Seasonic zoals de Bitfenix Formula Gold/Whisper, Cougar GX-F, be quiet! Straight Power 11 en Corsair RMx 2018.

Staar je niet blind op semi-passief, iets wat de Seasonic ook heeft. Liever een heel langzaam draaiende fan van bijv de be quiet SP11 voor nog iets actieve airflow dan een fan die tot 40% belasting stil staat. Dat maakt de bq!, met nog een paar andere voordelen, de beste voeding tot €100,-.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-11 21:45
Uszka schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:56:
De Focus Plus Gold 550w is sowieso niet interessant. Kan je maar als 400w voeding gebruiken door de beperking van 225w videokaart die Seasonic adviseert voor zijn 550w voedingen. Kan je net zo goed een goede 400 - 450w kopen.
Er zijn goede alternatieven voor de Seasonic zoals de Bitfenix Formula Gold/Whisper, Cougar GX-F, be quiet! Straight Power 11 en Corsair RMx 2018.

Staar je niet blind op semi-passief, iets wat de Seasonic ook heeft. Liever een heel langzaam draaiende fan van bijv de be quiet SP11 voor nog iets actieve airflow dan een fan die tot 40% belasting stil staat. Dat maakt de bq!, met nog een paar andere voordelen, de beste voeding tot €100,-.
Vreemde beperking, aangezien die 550 watt Seasonic gewoon met 2x 8 pins pci-E komt, wat goed is voor een GPU van 300+ watt. Heb je daar toevallig een bron van? Het zou namelijk wel erg vreemd van seasonic zijn om daar restricties op te leggen.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:17
@Ardjee https://seasonic.com/faq/ > installation remark for high power consumption graphicscards

• KisukeX
Ardjee schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:00:
[...]

Vreemde beperking, aangezien die 550 watt Seasonic gewoon met 2x 8 pins pci-E komt, wat goed is voor een GPU van 300+ watt. Heb je daar toevallig een bron van? Het zou namelijk wel erg vreemd van seasonic zijn om daar restricties op te leggen.
Uszka schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:09:
@Ardjee https://seasonic.com/faq/ > installation remark for high power consumption graphicscards
Dus die Seasonic vervangen of toch gewoon laten staan?

Kan ook de RM550x nemen of Bq Pure power 10 500w / Bq Straight power (weet het verschil niet helemaal tussen de 2 laatste - de pure is wel een stuk goedkoper)

[ Voor 29% gewijzigd door KisukeX op 25-06-2018 22:14 ]

• KisukeX
Kan nu alles bestellen, enkel nog de voeding. Bedankt voor de hulp!

Nog iemand wat advies over de keuze van de voeding?
Denk dat ik anders gewoon met de RM550x ga dan...

[ Voor 16% gewijzigd door KisukeX op 27-06-2018 15:35 ]

• KisukeX
PC is besteld.

Zit nog te denken om een windows licentie aan te kopen.
Alleen zie ik zoveel verschillende mogelijkheden. Je vindt prijzen van 10 - 200+EUR.

https://www.digitallicens...00kQFbEAAYASAAEgKNFvD_BwE

https://www.gamekeydiscou...3qnw9AEAQYAiABEgKs_PD_BwE

Op Azerty betaal je 104EUR voor een OEM licentie van Home. Ik zie ook nog een met de creators update voor 130Eur. Wat is het verschil?

Een OEM versie is dus handig zo lang je niet wisselt van moederbord. Is de creators update dan ook geschikt voor wanneer je een ander moederbord koopt?

Welke windows adviseren jullie / wat zetten jullie op zelfbouw pc's?
Pagina: 1