Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internet valt uit na verbinden laptops

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb thuis al een paar jaar last van een internetprobleem. Het begon toen ik mijn laptop na een tijdje weg te zijn geweest verbond met het netwerk bij mijn vader thuis. De verbinding werd in eerste instantie gewoon gemaakt, maar na een paar minuten viel deze weg en gaf hij een foutmelding. Vervolgens kon geen enkel apparaat meer met het netwerk verbinden, ook niet de vaste pc aan de internetkabel.
Een jaar lang heb ik het af en toe nog eens geprobeerd, maar steeds had ik hetzelfde probleem. Ongeveer een half jaar geleden probeerde ik het nog eens, en tot mijn grote verbazing deed hij het plots weer prima!

Rond dezelfde tijd kreeg mijn zus een nieuwe laptop, en bij het verbinden met het netwerk had zij precies hetzelfde probleem als ik jaren daarvoor. Een aantal weken geleden heb ik een nieuwe laptop gekocht, en ook deze heeft het probleem.

Het netwerk doet het pas weer als we de router opnieuw opstarten. We hebben ook geprobeerd de laptops aan de kabel te leggen, maar dit leidt tot hetzelfde probleem..

Er wordt verbinding gemaakt -> internet voor een aantal seconden/minuten -> netwerk valt weg -> geen enkel apparaat kan nog verbinden.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?

De verbinding zelf is sterk genoeg, en hij zit ook op het goede kanaal..

Netwerk en router zijn van Sitecom, internet via Ziggo.

Alle reacties

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-11 07:59
Aangezien je het probleem hebt met meerdere apparaten zou ik bijna denken dat de router het probleem is. Het werken na een herstart van de router bevestig dat bijna al.

01101000 01100101 01101100 01110000

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Mjah, maar het blijft maar gokken... Veel te weinig informatie..

Welke modem/router? (Afhankelijk van model Wifi aan?)
Sitecom aangesloten als AP of router?
Laptops? eventueel merk/type welk OS/versie?

Wat bedoel je met 'Netwerk en router zijn van Sitecom'?
Hoe bedoel je 'Netwerk valt weg'?, is dit niet meer zichtbaar voor de laptop of voor alle apparaten?
Bedrade systemen/apparaten hebben nog wel internet? Of geven deze een foutmelding? Kun je b.v. nog wel pingen/tracert?

Beetje meer inzet is wel verwacht.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-11 19:27
Dat vermoedde ik ook al. Een oude Sitecom router, zo'n grijs geval? Ik had ook zo'n ding van (meer dan) 10 jaar oud en die gaf ook problemen als er een nieuw apparaat bij inlogde. een goedkope TP-Link gekocht en nooit problemen meer.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Heb je de router al eens naar factory settings gereset?

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 15:00
Ik heb de titel ontdaan van alleen hoofdletters. Schreeuwen is niet nodig. Daarnaast topic verplaatst naar NT. Dat is een betere plaats.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:55:
Netwerk en router zijn van Sitecom
Vervangen en je problemen zijn redelijk weg.

Homeshop Computers bij jou in Leeuwarden heeft zo te zien een redelijke pricewatch: TP-Link AC1750 Draadloze dual-band gigabit router Archer C7

Inderdaad "redelijk" want verwacht geen "sneeuw voor de zon" bij zo'n laag bedrag.
Je kan dan beter even de portomonee trekken voor wat beters.

[ Voor 58% gewijzigd door DJMaze op 21-06-2018 21:55 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Betere (en goekopere) oplossing is die sitecom ertussenuit en gewoon je ziggo modem ook als router gebruiken.
Twee routers is onzinnig, tenzij je dingen wilt die een ziggo router niet kunnen maar dat lijkt me sterk als je een sitecom router gebruikt.

Overigens is de grootste kans dat het probleem optreed als je de laptop via een kabel aansluit en ook de wifi van die laptop hebt aanstaan.
Zo gauw je wifi dan een ipadres gekregen heeft is het over.

[ Voor 28% gewijzigd door Ben(V) op 22-06-2018 13:04 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Verwijderd

Je kan natuurlijk "gewoon" een ander apparaat kopen en hopen dat 't probleem verdwijnt, maar eerst eens uitzoeken wat het probleem precies is helpt te voorkomen dat het nog een keer voorkomt.

Dus. Zoals al gevraagd: Meer info graag. Begin eens met een plaatje te tekenen vanaf het punt dat de internetverbinding het pand binnenkomt. En dan per apparaat wat er aangesloten zit, hoe het aangesloten zit, wat voor apparaat het is, als je het kan vinden de type- en versienummers van firmware en besturingssysteem en zo verder.

En dan in meer detail wat er precies foutgaat. Als je foutmeldingen krijgt, vertel ook even welke. Maak desnoods een screenshot, hoewel een stukje tekst meestal ook wel te knippen en te plakken valt.

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad. En ik heb het aardig op weten te lossen. Het leek zich alleen voor te doen wanneer het internet intensief gebruikt werd. En met intensief bedoel ik louter 2 mobiele telefoons over wireless (syncen met Icloud), 1x laptop over wireless en 1x workstation over UTP. Het internet is niet echt over weg te schrijven (10/1 :') ) maar het veroorzaakte gezamelijk wel ineenstorting van het netwerk. Modem hield ermee op, internet viel gewoon helemaal weg incl. de verbindingen, en kwam weer terug op waarop het gezeik vanzelf begon.

Dus, in m'n oude doos met netwerken lag nog een Ziggo Wireless booster, wat eigenlijk een pricewatch: TP-Link AC1750 Draadloze dual-band gigabit router Archer C7 is maar dan met een eigen firmware. Na het inflashen van een TP-link firmware was het weer origineel, en ging ik aan de slag :Y)

Als eerst liep ik tegen het probleem aan dat het modem dat gebruik werd een firmware lock-in heeft. Je kunt onmogelijk dingen zoals bridging instellen of dat je toegang hebt tot bepaalde advanced features. Omdat ik in portugal woon heb je niet veel beters hier (er zijn wel ISP's die tot 250/250 fiber leveren maar dat is hier niet beschikbaar en ten tweede zit je gelijk aan 26 maanden contract vast ongeacht of je verhuisd of niet) en moet ik gewoon even doen met wat ik heb.

Alle features dus in het modem als eerst uitgeschakeld, wireless, firewall, telephony, dingen die ik toch niet gebruik verder. Vervolgens de TP link erachter gekoppeld, geconfigureerd en alles reeds aangesloten. Hier kwam de magic trick:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/imnWVpXjFzBKSKio7DhwKoJr/full.jpg

Omdat er nu sprake is van overhead (er is 150kbits aan ruimte gereserveerd) kan het onmogelijk langer crashen met allerlei apparaten tegelijk. En dat is dus gelukkig ook zo gebleken. Ik denk dat je modem / router thuis gewoon niet geschikt is tegen zoveel packets tegelijk dat het er gewoon uitklapt, en als het mogelijk is je het modem zelfs in bridge kunt zetten en de rest aan een extern ding kunt overlaten zoals de TP-link router.

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Tja heb zelf ook veel klanten gehad met Sitecom routers/AP's. Heb er vroeger ook eentje gehad. Man wat een drama. Ze zijn goedkoop, oke, maar daarmee houdt het op. Vaak was het bereik slecht (verbinding viel weg) en kon het maar weinig clients tegelijk aan...

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Verwijderd

Denk dat het krappe geheugen op ten duur gewoon volraakt en daardoor uit zichzelf reboot.
Pagina: 1