audio out naar aux in

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een auto sirene (megafoon) met microfoon (link) . Deze heeft een uitgang naar zijn hoorn. de normale rood en zwarte kabel. de hoorn gebruik ik niet.

https://www.bol.com/nl/p/...BEgK-UfD_BwE&gclsrc=aw.ds

Ik wil deze aansluiten op de aux in (3,5mm jack) van mijn autoradio om deze af te spelen via mijn autospeakers.

Is dit mogelijk? hoe sluit ik dan mijn 3,5mm jack aan?

veel dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou het hiermee kunnen proberen, er van uitgaande dat je met normale kabel, rca/tulp bedoeld.

https://www.allekabels.nl...HGmAVW6UEqChoC_WcQAvD_BwE

Maar dat had je zelf ook makkelijk kunnen vinden natuurlijk. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2018 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik mag aan emen dat wat er uit dat versterkerkastje komt, een versterkt signaal is. Als je dat direct voedt aan je autoradio (die ook een versterker heeft) dan gaat dat dus mis. Nou verwacht ik een zwak versterkt signaal dus je zou het kunnen proberen, maar veel kans geef ik het niet.

De mic zal zo te zien ook een ja kplug hebben. Die zou je wel rechtstreeks in de aux in van je radio kunnen doen.

Maar wat probeer je exact te bereiken, geluid van de mic over je speakers of ook de sirene zelf?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aan de autoradio hangt een zwaarder type megafoon aangesloten. Nu wens ik nog via de aux ingang te kunne praten door een microfoon.
Alternatieven mogen ook worden voorgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer eens gewoon de mic aan die aux aansluiting te hangen dan? ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:30
Toevallig bezig met Carbagerun of Barrelchallenge voorbereidingen? :+

Ik zou eens proberen een microfoon rechtstreeks op de autoradio aan te sluiten, of anders een goedkoop mengpaneeltje nog er voor (wel op 12V natuurlijk). Dan kun je dus praten, muziek en eventueel soundboard geluidjes kunnen mixen.

Als je je bestaande bakje wil gebruiken (wij hebben m ook gehad, vond t maar een prut ding) dan kun je aan de rode en zwarte draad een zogenaamde "High-Low" converter hangen. Die zet speaker signaal om in een signaal geschikt voor input op versterkers (en dus eventueel een autoradio).
Pagina: 1