Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Op zich verwacht ik wel dat zo'n Delta daar tegen beveiligd is.
Maar wat is er op tegen om eerst de accu los te koppelen?
Maar wat is er op tegen om eerst de accu los te koppelen?
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Ik vermoed dat TS de voeding met een tijdschakelaar wil afschakelen
* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans
De uitgangs caps blijven gewoon vol. Die delta's zijn galvanisch geisoleerd dus je kunt nooit aan de primaire zijde ( AC-kant ) spanning van de accu krijgen.
Of dat goed gaat hangt van de voeding af.
Een goede labvoeding heeft hier geen problemen mee.
Delta is ook een A merk dus die zal prima beveiligd zijn tegen whatever je ermee doet.
----
Niet relevant voor TS, maar wellicht anderen.
Als je een generieke losse voeding gebruikt kan het problemen geven afhankelijk van de topologie.
Simpele voedingen hebben een diode op de uitgang uit de trafo en kunnen dit ook prima, al zal je wat 'verbruik' hebben.
Hoogvemogen voedingen hebben hiervoor een mosfet, en afhankelijk van de topologie zou die 'aan' kunnen staan als je geen primaire spanning hebt, maar wel secundair, dan hang je effectief je trafo als weerstand over je uitgang waardoor 't allemaal wat heet wordt intern
Een goede labvoeding heeft hier geen problemen mee.
Delta is ook een A merk dus die zal prima beveiligd zijn tegen whatever je ermee doet.
----
Niet relevant voor TS, maar wellicht anderen.
Als je een generieke losse voeding gebruikt kan het problemen geven afhankelijk van de topologie.
Simpele voedingen hebben een diode op de uitgang uit de trafo en kunnen dit ook prima, al zal je wat 'verbruik' hebben.
Hoogvemogen voedingen hebben hiervoor een mosfet, en afhankelijk van de topologie zou die 'aan' kunnen staan als je geen primaire spanning hebt, maar wel secundair, dan hang je effectief je trafo als weerstand over je uitgang waardoor 't allemaal wat heet wordt intern
Ah bedankt mannen.
Ik ga het proberen.
Ik ga het proberen.
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Als dat het probleem is, zou ik een forse (>10A) brugcel in serie schakelen met de accu en de voeding op 14,5 Volt instellennescafe schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:17:
Ik vermoed dat TS de voeding met een tijdschakelaar wil afschakelen
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Als je dat doet (230 afschakelen) ga je door de interne constructie altijd een tiental mA verbruiken en dat gaat uiteindelijk je accu ontladen.
Je kunt een loodaccu overigens straffeloos continu aan 13,8V hangen zonder hem te overladen.
Overigens is dat niet de beste manier om een loodaccu te laden.
Je kunt een loodaccu overigens straffeloos continu aan 13,8V hangen zonder hem te overladen.
Overigens is dat niet de beste manier om een loodaccu te laden.
http://batteryuniversity....ing_the_lead_acid_batteryLead acid batteries should be charged in three stages, which are [1] constant-current charge, [2] topping charge and [3] float charge. The constant-current charge applies the bulk of the charge and takes up roughly half of the required charge time; the topping charge continues at a lower charge current and provides saturation, and the float charge compensates for the loss caused by self-discharge.
[ Voor 56% gewijzigd door Sine op 24-06-2018 09:33 ]
Pagina: 1