Veracrypt container van 600 GB

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-09 21:26
Beste lezers,

Ik heb een vraag waarbij ik graag jullie advies zou willen horen. Ik wil een veracrypt container aanmaken met een grootte van 600 GB. Ik heb de bestanden momenteel geplitst in 12 kleine containers. Maar omdat de bestanden in al die containers wijzigen of worden verwijderd/toegevoegd, wordt het na een tijdje onoverzichtelijk. Dus ik wil alles in een veracrypt container doen van 600 GB.

Nou heb ik een abonnement bij Strato HiDrive met protcollen. Dus ik kan gebruik maken van rsync, wat inhoudt dat alleen de gewijzigde blokken geupload worden. Daarna wil ik maandelijks het hele bestand downloaden om te verifieren dat het ondertussen niet corrupt is geworden.

Nou lijkt 600 GB mij toch wel een groot bestand. Daarom dat ik graag jullie advies over wil hebben.. Kan dit gewoon zo gedaan worden? En dan natuurlijk altijd blok level back-up maken is mijn idee.

Ik gebruik Windows 10 en wil het programma acrosync voor gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Eric_1993 op 21-06-2018 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik zou het gewoon met robocopy doen, heb je ook SMB toegang bij Strato? Maar als het hebt gedownload gooi je het dan weer weg of laat je het.

En waarom wil je 600GB in Veracrypt gooien als ik vragen mag, wat voor files ga je encrypten?

[ Voor 54% gewijzigd door Turdie op 21-06-2018 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb er geen ervaring mee, maar is het niet mogelijk de container vanaf zijn remote locatie te mounten (dus veracrypt draait lokaal) en dan de inhoud op basis van (sha1 of hoger) hashes te valideren?

Ik weet niet wat voor mogelijkheden je hebt om de HiDrive te mounten. Wat voor protocollen ondersteunt Strato daarvoor?

Of is dat juist link, gaat dan de data unencrypted over de lijn? Volgens mij niet, toch?

[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 21-06-2018 17:37 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:25
Ik zou eerst kijken wat er gebeurd als je 1 bestand in de folder aanpast. Moet die dan niet de complete 600GB syncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Je heb 600 GB aan data die regelmatig veranderd (het is dus behoorlijk gegroeid sinds je eerste vragen hierover). Die data wil je in 1 Veracrypt-container zetten, en vervolgens ook met enige regelmaat via je (thuis)verbinding naar een backup-locatie elders zetten... Ik kan me niet onttrekken aan het gevoel dat je hier al ettelijke topics over geopend hebt in het verleden.

Hoe dan ook... Ik heb een tijdje terug een paar honderd GB naar Stack zitten overzetten. Nu kan het natuurlijk zijn dat transIP daar wat op knijpt, maar dat was een traject van dagen, met een PC die altijd aanstaat, en een 400/40 abo van Ziggo. Op basis daarvan zou ik er niet voor kiezen om met een container te werken.

Je zegt:
Maar omdat de bestanden in al die containers wijzigen of worden verwijderd/toegevoegd, wordt het na een tijdje onoverzichtelijk
Mijns inziens zit hier al een (aanzienlijk) deel van het probleem... zorg voor overzicht, bedenk hoe je omgaat met tijdelijke bestanden, en zorg voor een logische indeling voor je containers.
Zonder op de hoogte te zijn van wat je aan het doen bent, denk ik dat je daarmee tientallen gigabytes aan onnodig verkeer zou kunnen voorkomen.
En anders wat @Room42 zegt...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
shadowman12 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:21:
Ik zou het gewoon met robocopy doen, heb je ook SMB toegang bij Strato? Maar als het hebt gedownload gooi je het dan weer weg of laat je het.

En waarom wil je 600GB in Veracrypt gooien als ik vragen mag, wat voor files ga je encrypten?
De bedoeling is dat ik het bestand download, hash ter controle en mocht de hash overeenkomen. Verwijder ik
het bestand weer. Dus het is alleen ter controle het downloaden.

De bestanden zijn vooral veel pdf bestanden daarnaast nog mpjeg afbeeldingen en mp4 video's. Volgens mij ook nog een paar mappen met Word/excel bestanden.
Ik heb er geen ervaring mee, maar is het niet mogelijk de container vanaf zijn remote locatie te mounten (dus veracrypt draait lokaal) en dan de inhoud op basis van (sha1 of hoger) hashes te valideren?

Ik weet niet wat voor mogelijkheden je hebt om de HiDrive te mounten. Wat voor protocollen ondersteunt Strato daarvoor?

Of is dat juist link, gaat dan de data unencrypted over de lijn? Volgens mij niet, toch?
Ik zie dat Strato SMB ondersteund. Ik ga er gelijk naar kijken en inderdaad zou het een mooie optie zijn om de container lokaal te kunnen mounten. Maar loop ik dan niet gevaar dat de bestanden corrupt kunnen raken tijdens het transport?

Het klopt inderdaad dat ik al meerdere keren een topic hierover heb geopend. Maar helaas werken de oplossingen die ik tot nu toe heb toegepast niet perfect. Vooral ook omdat hier om totaal grote bestanden gaat waar af en toe kleine en af en toe grote bestanden wijzigen/bijkomen.

Daarom heb ik toch nog een topic geopend met de hoop dat hier toch iemand is met een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
De hele avond al geprobeerd om een SMB share te maken op mijn Windows 10. Strato ondersteund het en ze stellen zelfs een VPN ter beschikking om de SMB share netwerk te beveiligen. Helaas krijg ik de melding dat Strato werkt met SMB1. Hierdoor krijg ik een melding van Windows dat ik niet kan verbindingen met het netwerk omdat het minimaal SMB2 moet zijn. Voor zover ik heb gelezen en uitgezocht is het ook niet makkelijk om SMB1 in te schakelen en bovendien ook redelijk onveilig.

Heeft iemand tips/advies over hoe ik nu verder hiermee moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
Ik ben er eindelijk over uit: Ik ga de container als geheel uploaden naar Acronis Cloud die upload dan de gewijzigde blokken. Ik heb SMB1 kunnen activeren op Windows en het 1 en ander geprobeerd, maar vind het toch niet zo soepel werken.

Ik heb in het Online Back-up topic gekeken voor ervaringen met Acronis Cloud. Op een paar na heb ik er niet veel ervaringen over gelezen. Vandaar dat ik toch een kick geef aan het topic. Zijn er mensen die Acronis software gebruiken om bestanden te uploaden naar de cloud ? En hoe gaat het met bestanden die alleen geupload worden middels gewijzigde blokken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:53

TheVMaster

Moderator WOS
Ik vraag me af of er veel mensen zijn die 600 GB naar de cloud backuppen verpakt in een veracrypt container? Afgezien van het feit of het maar de vraag is of er echt een ondersteunde manier is (voor consumenten) om dat voor elkaar te krijgen met ook nog een beetje performance, vraag ik mij echt af of je je wel goed genoeg hebt ingelezen.

Volgens mij heb je hier al een aantal keren een topic over geopend. Hebben deze topics je geen oplossing/antwoord op je vragen opgeleverd? Wat is er nu anders dan de vorige keren?
Pagina: 1