Gigabyte GTX 1070 gaming box of een losse PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Captain Coconut
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-02 22:27
Ik zoek een?
Ik zoek een systeem waarmee ik de komende tijd mee kan gamen. Het gaat hierbij om een externe GPU of een nieuwe pc. Hoge eisen heb ik niet, ben de laatste jaren gewend aan lage graphic settings, zolang ik maar een redelijk stabiele FPS heb. Ik speel nu bijvoorbeeld BF1 op lage settings, waarvoor ik mijn huidige CPU al moet downvolten zodat hij niet gaat throttlen.
Mijn enige eis is dat ik merkbaar betere prestaties heb dan op mijn huidige laptop, zie hieronder voor specs.

Wat is je budget?
De prijs van de Gigabyte GTX 1070 gaming box is ongeveer €670,00. Een losse pc zou zonder extreme voordelen dus niet veel meer mogen kosten. Ik game ook vrij weinig, vandaar dat het budget laag mag blijven.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Andere externe GPU cases mogen natuurlijk ook, al lijkt de Gigabyte wel een goede en eenvoudige oplossing. Mocht er een andere losse case met een mindere GPU(die nog wel beter is dan mijn 960m) te vinden zijn, sta ik daar voor open.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De externe gpu of nieuwe pc komt op een vaste plek te staan. De eventuele aangesloten laptop gebruik ik voor zowel werk, school, als privé.

Extra info:
- Ik heb nu een Laptop met een GTX 960m, 4720HQ en 16BG ram. Deze wil ik eventueel verkopen.
- Aankomende maand ga ik een Lenovo Yoga 730 of een HP spectre/envy met gelijkwaardige specs kopen.
Deze zal zeer waarschijnlijk een i5-8250U processor hebben met 8GB niet uitbreidbaar werkgeheugen.

Ik heb de volgende drie opties in gedachten
  1. Een Gigabyte GTX 1070 Gaming box aansluiten op de nieuwe laptop. Gaat dit met deze processor goed werken of gaat deze mijn externe GPU erg beperken?
  2. Voor ongeveer eenzelfde bedrag een complete PC aanschaffen, al is 670 euro wel een erg beperkt budget hiervoor denk ik.
  3. Mijn huidige laptop blijven gebruiken als 'desktop' om op te gamen en de nieuwe laptop als portable gebruiken. Hierop een externe GPU lijkt me niet rendabel, dan kan ik beter de laptop verkopen en dit extra investeren in een losse PC

Beste antwoord (via Captain Coconut op 23-06-2018 22:42)

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-01 13:36

1Kb

Kijk anders wat onze buren schrijven: https://nl.hardware.info/...te-laptop-tot-gamesysteem

En kijk ook naar het effect vn 2 vs 4 pcie lanes voor thunderbolt. Daarmee kun je aardig bepalen wat je gaat winnen.

Alle reacties

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Hmm, wat is er voor jou belangrijk; mobiel zijn of gamen?

Als je niet mobiel hoeft te zijn, verkoop de laptop en bouw een leuk game systeempje

Ultra 7 265K / GB Z890 AORUS ELITE / RTX 5070 Ti Gaming OC

• Iaindepian
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 11:37
Zou niet zeggen dat ik veel kennis heb over cpu performance tussen modellen / laptop desktop, maar wel genoeg om te zeggen dat een 1070 aansluiten op een laptop van 700-800 euro vreselijk overkill is, raad dus aan een nieuw systeempje op te bouwen, voor 700 kan je best iets leuks in elkaar zetten vooral als je bereid bent om wat 2e hands te halen.

[ Voor 7% gewijzigd door Iaindepian op 21-06-2018 16:59 ]

• Captain Coconut
Punt is dat de 2-in-1 laptop, waarschijnlijk de lenovo 730 13 inch er sowieso komt.Deze kost ca. €900-1000. Deze heb ik nodig voor mijn werk en kan ik ook privé gebruiken. Mijn huidige laptop raakt daardoor overbodig.

Ik wil thuis kunnen gamen en daarbij is mobiel zijn niet belangrijk. Ook begint mijn laptop met GTX 960M redelijk moeite te krijgen met de nieuwere games, ook op lage settings.

Vandaar dat ik of een externe GPU wil kopen voor de laptop die ik toch al aan ga schaffen, of eenzelfde soort budget ga besteden aan een losse pc. Ik ben dan vooral benieuwd of ik qua prestaties meer behaal met een externe gpu op een yoga 730, of voor eenzelfde budget een compleet systeem aan zou schaffen. In eerste instantie nieuw, maar 2e hands is misschien ook een optie, nog niet over nagedacht.

• spijk860
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:03
Kan die laptop die je zal gaan gebruiken überhaupt verbinding maken met de eGPU? Ikzelf heb mij daar niet zo in verdiept maar dat is wel een van de dingen die in mij opkomt.

• Captain Coconut
Ah, goede vraag, er zit Thunderbolt 3 op de eGPU en er zit Thunderbolt 3 op de laptop. Verder dan dat heb ik niet gekeken. Ik meen wel ergens in een youtube filmpje een soortgelijke laptop gezien te hebben.

Acties:
  • Beste antwoord

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-01 13:36

1Kb

Kijk anders wat onze buren schrijven: https://nl.hardware.info/...te-laptop-tot-gamesysteem

En kijk ook naar het effect vn 2 vs 4 pcie lanes voor thunderbolt. Daarmee kun je aardig bepalen wat je gaat winnen.

• Captain Coconut
Bedankt voor dat artikel! Staat erg veel boeiende informatie in.
De gekozen laptops hebben beide 4 pcie lanes, dat dan weer wel.

Maar als ik dit zo allemaal lees, begint de externe gpu voor mij toch minder interessant te zijn. Je levert wel erg veel in qua prestaties. En mobiel zijn hoef ik namelijk niet. Wanneer ik dan het basisgamesysteem topic doorspit, kom ik daar voor hetzelfde geld toch wel erg gelijkwaardige (of misschien wel betere?) systemen tegen. Bijkomend voordeel is dat ik de nieuwe convertible laptop niet zwaar ga belasten en dus langer mee zal gaan.

Mijn voorlopige conclusie is ofwel een basis systeem voor circa €700-750 aan te schaffen, of een (hopelijk betrouwbaar) 2e handsje voor eenzelfde bedrag.

Bedankt voor de input allen!
Pagina: 1