[PW] Bluetooth Audio Codec toevoegen aan Koptelefoons

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
@Glaanie Zou er een veld met Bluetooth Audio Codec kunnen worden toegevoegd in de categorie: Koptelefoons? Dit zou het een stuk makkelijker maken te filteren op de audiokwaliteit die je over Bluetooth kan verwachten. Ik zou willen voorstellen dat er in eerste instantie 5 selectievakjes komen voor de volgende vier codecs:
  • AAC
  • aptX
  • aptX HD
  • aptX Low Latency
  • LDAC
Dit zou ook toegevoegd kunnen worden aan de categorie: Draadloze speakers

Hier een paar lijstjes met producten met de codecs:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Bumpdiedump

[ Voor 8% gewijzigd door Balance op 25-06-2018 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:05

Mooijekind

Manager Product Content
Dit zou een goede toevoeging kunnen zijn maar ik moet nog er nog even goed naar kijken.
Snelle scan laat me zien dat dit niet door onze contentleverancier wordt meegeleverd.
Het gevaar bestaat dan dat we het eenmalig goed neerzetten en dat er daarna nooit meer wat mee gebeurt.

Ik kom er nog even op terug. Maar bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@mooijekind11 Weet je al meer?

aptX Adaptive mag ook aan het bovenstaande lijstje worden toegevoegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReinierV
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14-09 14:27
De beste mogelijkheid uit te zoeken welke bluetooth headsets bijvoorbeeld aptx hebben, lijk je te kunnen vinden op de qualcom aptx site https://www.aptx.com/products?field_product_category_tid=125.
Aptx is een gelicenseerde technologie en qualcom geeft hier dus een lijst van licensed products.
Audio/bluetooth codec en profiles wordt steeds relevanter: standaard A2DP ondersteunt niet het gelijktijdig gebruik van de microfoon in de headset met een goede stereo kwaliteit. Dat lijkt me bijvoorbeeld voor games niet acceptabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Balance
@Mooijekind @Glaanie De audio codec die Bluetooth gebruikt is nu misschien we de grootste bottleneck in geluidskwaliteit voor draadloze koptelefoons. Het is simpelweg essentiële informatie bij het kopen van een koptelefoon. Kunnen we hier een veld in de Pricewatch voor toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:47
Dit is inderdaad een onderschatte en ‘vergeten’ eigenschap. Ik steun dit voorstel.

Beetje zoals de chroma eigenschap van monitoren erg lastig te vinden is, terwijl dat toch echt uitmaakt qua beeldkwaliteit, 422 of 444, wat ook niet als eigenschap in een eigen veldje in de pricewatch te vinden is, maar dat zeker verdiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

+1
Er zit zelfs al waarde in dat zo'n filter categorie straks bestaat, ook al is die (nu nog) maar bij een beperkt aantal producten onderscheidend gevuld in de pricewatch data. Je geeft al puur door het bestaan van zo'n filter aan dat het gebruikte codec echte relevantie heeft voor de productcategorie. Die filters zijn levende documentatie en het bestaan ervan spoort toch ook weer aan om ze (waar wel mogelijk) te vullen.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@Mooijekind Ik zie dat het nu toegevoegd is aan categorie: Koptelefoons! _/-\o_ oOo

Staat categorie: Draadloze speakers ook op de planning?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:05

Mooijekind

Manager Product Content
@Balance ja, koste even wat tijd maar idd , eindelijk toegevoegd.
De draadloze speakers hoop ik volgende week te kunnen doen.
Pagina: 1