Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wie heeft ervaring met de router Tenda (AC5)?

Pagina: 1
Acties:

• Guus Leeuwis
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dag Tweakers,

Zojuist heb ik voor circa € 22,- op AliExpress de Tenda AC5 gekocht.

Dit is een dual-band router met 802.11AC 2nd wave (dus ook met MU-MIMO en beamforwarding).

Iemand ervaring met Tenda-producten? Op Google en Tweakers is het aantal reviews schaars.

Ik hoor het graag. Thnx alvast. _/-\o_ O+

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:57

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

802.11ac wave 2, maar maximaal 867Mbps 5Ghz en 100Mbit WAN en LAN poorten, handig.

[ Voor 21% gewijzigd door Kanarie op 21-06-2018 16:27 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-11 20:31
Kanarie schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:26:
802.11ac wave 2, maar maximaal 867Mbps 5Ghz en 100Mbit WAN en LAN poorten, handig.
Inderdaad.

Ik heb een AC6, werkt prima als wifi punt op zolder en switchje op dezelfde plek, stel hem via de gui in als access point en je hebt er geen omkijken naar. Maar verwacht geen wonderen. Ik ben aan het kijken naar de AC10 als vervanging.

Tadaaa

• Guus Leeuwis
  • Niet online
Kanarie schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:26:
Die cijfers bieden mij weinig informatie: is het genoeg om als wifi-punt vanuit de meterkast te functioneren zodat je vanaf de bank kunt Whatsappen en internetten op je telefoon? Ik ben geen veeleisende poweruser.

Door die dual-band frequenties en MU-MIMO verwacht ik dat we minder van de router worden afgegooid (dit is iets wat nu namelijk wél vaak gebeurt).

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:39

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Wat @Kanarie bedoelt is dat de specs van de router vreemd op elkaar zijn afgestemd. 100Mbps WAN en LAN poorten beperken de snelheid ook al heb je een hele supersnelle WiFi verbinding met het Access Point. Zodra je de router verlaat wordt je weer afgeremd.

• Guus Leeuwis
  • Niet online
Bedankt @Equator.

Dit werkt dan alleen beperkend zodra mijn internetprovider een hogere snelheid dan 100Mbps aanbiedt. Volgens mij is ons internetabonnement slechts 25Mbps, dus voor mij is dit geen probleem.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:39

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Guus Leeuwis schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:19:
Bedankt @Equator.

Dit werkt dan alleen beperkend zodra mijn internetprovider een hogere snelheid dan 100Mbps aanbiedt. Volgens mij is ons internetabonnement slechts 25Mbps, dus voor mij is dit geen probleem.
Tenzij je nog een ander bedraad aangesloten apparaat hebt en je wilt daar met hogere snelheid data vanaf of naar toe kopieren. Dan ga je dat ook merken. Denk daarbij aan een NAS of een computer met een shared disk.
Pagina: 1