Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• LeonGAB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-04 09:21
Beste tweakers,

Ik wil graag een systeem bouwen voor algemeen gebruik en foto bewerking (lightroom & photoshop). Omdat ik in het bezit ben van een Apple Thunderbolt Display 27" zou ik graag een (TB) thunderbolt aansluiting willen.

De ASRock Fatal1ty Z370 Gaming-ITX/ac MoBo beschikt over een TB3. Alleen heb ik mijn twijfels als de GPU wel zijn krachten over het MoBo kan sturen? Of zou het alleen werken voor de geïntegreerde GPU?

gr. Leon

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Wil je ook de poorten op de TB display gebruiken? Want zo niet dan kan je gewoon de connector aansluiten op je videokaart.

De TB3 poort zal niet over je videokaart lopen, dan moet je het signaal zien te scheiden in beeld en data.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• LeonGAB
Bedankt voor je reactie nelizmastr, naar mijn weten bestaat er geen videokaart met een TB aansluiting en een thunderbolt display werkt niet op een display poort, hmdi etc.

De TB3 zal dus niet werken in combinatie met de videokaart. Dan moet ik kijken naar een andere mobo met een thunderbolt add in card.

Is het überhaupt wel de moeite waard? Of zal ik een ander scherm kopen. Iets om over na te denken :)

• Jipieee
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:07
Bestaan er geen adapters om van TB3 naar hdmi of iets anders te gaan? Dan kan je gewoon een kabel in je videokaart stoppen, is een stuk goedkoper waarschijnlijk dan een heel nieuw scherm te moeten kopen :)

• LeonGAB
Hallo Jipieee,

Was dat maar waar :D thunderbolt kan via 1 kabel meerdere gegevens vervoeren, zoals bij de thunderbolt display: video, audio, ethernet, firewire, usb, microfoon en webcam. Daarom werkt het alleen via een thunderbolt poort en zijn er geen adapters voor.

• JannyWooWoo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-11 09:36
Zou eerst even uitzoeken of de TB3 poort op je Mobo idd ook DisplayPort kan doorgeven. Anders dan de meeste TB3 poorten op laptops is mij niet bekend of desktop borden dit ook doen (voor iGPU dan wel de dGPU.)
(Voor de duidelijkheid, er bestaat niet zoiets als display over thunderbolt, wat er gebeurt is dat 1 van de thunderbolt lanes word omgezet in DP door de chipset waneer een connected device aangeeft DP te accepteren over de thunderbolt connectie.)

Zo ja dan kan je vrolijk verder met Apple's eigen adapter hier voor:
https://www.apple.com/sho...-to-thunderbolt-2-adapter
Die je ook zou gebruiken om een b.v. nieuwe MacBook Pro op een TB2 display aan te sluiten.

Zo nee dan lijkt het me makkelijker om zoals @nelizmastr voorstelde gewoon een DP naar mDP kabel te regelen en die tussen je display en DP poort op de dGPU te hangen.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

LeonGAB schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:28:
Bedankt voor je reactie nelizmastr, naar mijn weten bestaat er geen videokaart met een TB aansluiting en een thunderbolt display werkt niet op een display poort, hmdi etc.
Een thunderbolt display zou prima moeten werken omdat de connector voor TB1 en 2 identiek is aan een miniDP en DP onderdeel is van het signaal in dit geval. Verloopje eraan en de poorten op het display niet meer gebruiken. Of natuurlijk een Mac kopen :P

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Een controller is misschien ook een optie?
categorie: Controllers
Ik lees goede reviews over de Gigabyte.

• LeonGAB
Hey E65,

Klopt! daar zat ik ook al naar te kijken. Dat zou dan naar mijn idee de enige manier zijn om een werkende TB te krijgen via de videokaart.
Pagina: 1