Als ik zakelijke emails schrijf probeer ik deze altijd zo informeel mogelijk te houden als het niet om heel belangrijke emails gaat. Door kleine grapjes toe te voegen denk ik dat mijn email meer persoonlijk en authentiek overkomen. Om echter duidelijk te maken dat ik een grapje maak of iets niet 100% serieus bedoel plaats ik vaak een ASCII emoticon achter de zin.
Zoals zojuist toen ik een email naar Kenya stuurde:
Ik denk dat bij gebrek aan non-verbale communicatie een ASCII emoticon van toegevoegde waarde kan zijn, maar ik zie ook in dat dit wellicht niet door iedereen gewaardeerd word. Daarom ben ik benieuwd wat jullie hier van vinden: done of not-done?
Poll: ASCII emoticons: done of not-done?
• Done
• Not-done
• Ik wil stemmen, maar ik heb geen mening.
• Olifanten

Ook een poll maken? Klik hier
Zoals zojuist toen ik een email naar Kenya stuurde:
Nu doe ik dit niet als ik een offerte de deur uit stuur of als ik antwoord op een RFI, maar bij eerste acquisitie emails naar een bedrijf, projectmatige emailstrings of mails naar mensen met wie ik een first-name-basis relatie mee heb wel.Regarding the call: if the connection is not always good I agree with you we should communicate by email first. When we proceed I can of course travel to your headquarters or rent a videoconferenceroom in Kenya for your team. The former having my obvious preference.;)
Ik denk dat bij gebrek aan non-verbale communicatie een ASCII emoticon van toegevoegde waarde kan zijn, maar ik zie ook in dat dit wellicht niet door iedereen gewaardeerd word. Daarom ben ik benieuwd wat jullie hier van vinden: done of not-done?
Poll: ASCII emoticons: done of not-done?
• Done
• Not-done
• Ik wil stemmen, maar ik heb geen mening.
• Olifanten
Ook een poll maken? Klik hier
[ Voor 0% gewijzigd door HenkEisDS op 21-06-2018 16:06 . Reden: plaatje naar text ]