Product afhalen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:49
Mij viel het op tijdens het plaatsen van een shopreview dat het niet mogelijk is om aan te geven dat je een product hebt afgehaald in een fysieke winkel. Zie onderstaande afbeelding:
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/acff0385f8e801976e0337b084e21122.png

Er is namelijk geen sprake van een levering als je een product afhaalt. Ik heb het desbetreffende product echter wel gevonden via de pricewatch en op basis van de online informatie op de website heb ik besloten het product af te halen in de winkel, waar het gewoon op voorraad was. Dus misschien is het een idee om een optie toe te voegen zoals "Afgehaald in de winkel" oid. Omnichannel shopping is tegenwoordig steeds meer in trek dus het lijkt me niet verkeerd om deze klanten ook in staat te stellen een waarheidsgetrouwe review te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Er is wel degelijk een levering van een product, alleen geen verzending. Als zij aangeven iets op voorraad te hebben, of over 2-3 werkdagen, maar bij aankomst blijkt er geen product klaar te liggen voor je, dan hebben ze dus niet op tijd geleverd ;)

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Herby schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:30:
Er is wel degelijk een levering van een product, alleen geen verzending. Als zij aangeven iets op voorraad te hebben, of over 2-3 werkdagen, maar bij aankomst blijkt er geen product klaar te liggen voor je, dan hebben ze dus niet op tijd geleverd ;)
Nee, want levering zoals Tweakers.net dit bedoelt is levertijd nádat de koop beklonken is. In dit geval ga je pas de verkoopovereenkomst aan in de winkel als je het product in je handen hebt, dus je kunt hooguit gedesillusioneerd zijn dat de voorraad niet op orde is, maar dat is dan nog geen wanprestatie wat betreft levering door de winkel. Er is dan immers nog geen koopovereenkomst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Tja ik laat een fysieke aankoop in de winkel maar achterwege, want dit gaat de review gaat over webshops. Zodra jij een bestelling plaatst (of je die nou betaald bij afhalen of vooraf) ben je een overeenkomst aangegaan.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
@Herby Ik snap je punt maar volgens mij staat er nergens in de richtlijnen dat je bij een fysieke aankoop geen review mag plaatsen. Ik zou ook niet weten waarom dat niet zou mogen of niet gewenst zou zijn. Ik ben nota bene via T.net bij deze fysieke winkel terechtgekomen.
quote: Richtlijnen shopreview
Richtlijnen
Om de hoge kwaliteit van de reviews op Tweakers te kunnen waarborgen monitoren wij regelmatig de reviews aan de hand van een aantal criteria. Reviews die niet aan deze criteria voldoen, worden aangepast of direct volledig verwijderd door Tweakers. Wij letten daarbij onder meer op de volgende punten:

Afgeronde aankoopervaring
Je aankoopervaring met een webwinkel is afgerond. Je kunt daarom altijd, een ordernummer of bestelbevestiging over­leggen. Per afgeronde aankoopervaring mag er één shopreview geplaatst worden.

Realistisch en onderbouwd
De review moet toegevoegde waarde bieden voor andere Tweakers. Zorg daarbij dat je onderbouwing aansluit bij het onderdeel dat je reviewt, zoals verzending of klantenservice, en gebruik voldoende informatie en passende argumentatie.

Netjes
Wij tolereren geen beledigende of aanstootgevende taal. Plaats geen persoonlijke gegevens als namen, e-mail­adressen of telefoon­nummers. Ook het benoemen van concurrenten van de desbetreffende webshop wordt niet geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Strikt genomen heb je niet bij de webwinkel gekocht, dus zou je ook geen review kunnen plaatsen. Je hebt immers iets bij de fysieke winkel gekocht.

Het zou anders zijn als je het koopt op de webwinkel, en dan voor afhalen kiest. Zoals @Herby zegt is dan namelijk wel sprake van een levering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Cheesy schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:43:
Strikt genomen heb je niet bij de webwinkel gekocht, dus zou je ook geen review kunnen plaatsen. Je hebt immers iets bij de fysieke winkel gekocht.

Het zou anders zijn als je het koopt op de webwinkel, en dan voor afhalen kiest. Zoals @Herby zegt is dan namelijk wel sprake van een levering.
Er is geen enkele reden waarom er bij aankopen in een fysieke winkel geen review geplaatst zou mogen worden.

@nino_070 als je het product besteld via een webshop, maar als "verzendmethode" kiest voor afhalen is het op zich nog steeds een koop op afstand die tot stand komt op het moment dat jij in de webshop de bestelling afhandelt. Het gaat namelijk om de manier waarop de koop gesloten wordt, niet de manier van levering.

Verder kan je zoals iemand al aangeeft natuurlijk de levertijd nog steeds beoordelen, die zegt in feite (al snap ik dat het een beetje schuurt) niets over de manier van leveren.

Wellicht dat het inderdaad mooi zou zijn om een expliciete optie toe te voegen voor het ter plekke kopen van een product (dus niet afhalen van een online bestelling). Maar dat is dan iets voor Mooie Features, dus ik schuif deze even die kant uit.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Orion84 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:50:
[...]

Er is geen enkele reden waarom er bij aankopen in een fysieke winkel geen review geplaatst zou mogen worden.
In de FAQ wordt expliciet webwinkel genoemd. Als dat niet de bedoeling is zou het aangepast kunnen worden ;)
Het gaat erom dat je ervaring met een webwinkel een afgeronde aankoop betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Cheesy schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:03:
[...]

In de FAQ wordt expliciet webwinkel genoemd. Als dat niet de bedoeling is zou het aangepast kunnen worden ;)

[...]
Hmmm niet gezien tijdens het invullen, dus dit stond niet in de richtlijnen aldaar. Misschien kan een PW-admin er even uitsluitsel over geven of dit echt ongewenst is (kan het me haast niet voorstellen). Dus het lijkt me dat dit topic weer terug verplaatst moet worden :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Is niet ongewenst, dat mag je van mij aannemen, ik ben dan wel GC Admin tegenwoordig, maar heb daarvoor lang genoeg shopreview beheer gedaan :)

@Ginz Cheesy in "Product afhalen?" is nog een item voor op de FAQ fix lijst. Denk dat dat gewoon herschreven kan worden als "winkel" ipv "webwinkel"? :)

[ Voor 39% gewijzigd door Orion84 op 21-06-2018 16:12 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Orion84 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:11:
@Ginz Cheesy in "Product afhalen?" is nog een item voor op de FAQ fix lijst. Denk dat dat gewoon herschreven kan worden als "winkel" ipv "webwinkel"? :)
Bij mijn weten is het bewust webwinkel en ook ontworpen/uitgewerkt met dat doel.

Daarnaast hebben ook alleen maar de prijzen en levertijdinformatie van de webwinkels en niet van de fysieke winkels. En we vermelden alleen informatie over die webwinkels (hoewel we vaak wel als je weet waar je moet kijken de locaties van de filialen hebben).

Verder is het ook wat lastig om een ervaring over bepaalde fysieke winkels goed te verwerken. Zeker bij partijen die via franchises werken (en er zijn ook ketens waarbij het een mix is) kan het heel erg verschillen. Zo zal een review over Mediamarkt Drachten niet goed gebruikt kunnen worden voor een oordeel over Mediamarkt Dordrecht.

Ik denk overigens niet dat het ongewenst is om reviews over fysieke filialen te plaatsen, maar wel dat het wat lastiger past bij hoe shopreviews bedoeld zijn. Als een webwinkel 1 fysieke locatie heeft waar je ook gewoon direct geholpen kunt worden (dus niet online bestellen en dan afhalen), dan is het allemaal wat minder lastig natuurlijk (hoewel een oordeel over hoe de website werkte dan alsnog wat gek is ;) ).

Voor wat betreft de keuzeopties; we hebben ze al jaren en je bent de eerste die er wat over zegt bij mijn weten. Aangezien wij ze nauwelijks gebruiken, behalve voor af en toe een analyse, zou ik gewoon 'op tijd geleverd' kiezen en verder accepteren dat shopreviews een beetje gek passen bij aankopen in een fysieke winkel :P
Ik zie het in ieder geval niet gebeuren dat we hier veel tijd aan gaan besteden...
Pagina: 1