Mother, will they like this song?
je speakers maken dan VOL contact met de vloer.
je hebt spec.voetjes die je bij een elektro/hobby zaak kunt kopen,het zijn een soort piramide voetjes die het contact met de vloer verkleinen.
'kheb ze ook,werkt wel
succes
Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc
Verwijderd
Ook wel 'spikes' genoemdOp dinsdag 17 juli 2001 13:01 schreef henksnap het volgende:je hebt spec.voetjes die je bij een elektro/hobby zaak kunt kopen,het zijn een soort piramide voetjes die het contact met de vloer verkleinen.
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
Verwijderd
Wat je wilt is ontkoppelen. Spikes ontkoppelen het geluid niet, maar richten het iets. Als je echt wilt ontkoppelen hebben ze www.audiofriends.nl de oplossingen, die niet eens duur is. Ook helpen dikkere/betere draadjes, als ligt dat eraan wat je nu hebt natuurlijk.Op dinsdag 17 juli 2001 13:04 schreef Courage het volgende:
[..]
Ook wel 'spikes' genoemden ja dat werkt wel, geeft ook mooier natuurlijker geluid.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
Verwijderd
Spikes moet je dan zelf maar ff maken.
Die spikes zijn mooi.. maar werken niet:Op dinsdag 17 juli 2001 16:40 schreef mark_dabomb het volgende:
ik heb gehoord en gezien dat sommige mensen siliconen onderzetters voor hun speakers hebben ofzo, dat schijnt ook wel te helpen, alleen moeten die onder spikes volgens mij, kosten volgens mij een geeltje per vier.
Spikes moet je dan zelf maar ff maken.
http://www.audiofriends.nl/aangeboden/page21.html
Zoiets kan een beetje case-modderator best zelf maken
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
Ja, lekker, een stoeptegel onder de speaker.. en dan hoor je niets meer beneden??De oplossing is de speaker (of stands) op een grote zware tegel te zetten die door zijn gewicht de trillingen vermindert en de resonantiefrequentie van de kast verlaagt. Door onder de tegel Audiofriends siliconen pucks te plaatsen vormt de ondergrond geen groot bonkend klankbord meer. U kunt bijvoorbeeld een 30x30cm. stoeptegel kopen voor een knaak bij grote tuincentra of bouwmarkten.
Het spreekt voor zich dat u de tegel in elk gewenst kleur kunt lakken of verfen.
ikke niet znappen, ikhoor hier altijd dat alles zachter moet..
En een beetje siliconen voor drie tientjes is ook royaal betaald vind ik!
Dat komt omdat die stoeptegel een grote massa heeft, en er voor zorgt dat de grond niet mee kan trillen. De grond gaat dan name;ijk ook als een speaker werken, en gaat de lage tonen verheftigenOp dinsdag 17 juli 2001 17:37 schreef Skate2000 het volgende:
ze zeggen bij audiofriends dit:
[..]
Ja, lekker, een stoeptegel onder de speaker.. en dan hoor je niets meer beneden??![]()
ikke niet znappen, ikhoor hier altijd dat alles zachter moet..
Door ervoor te zorgen dat de grond niet meer mee gaat trillen, zorg je er dus voor dat je én in je kamertje wat minder dreunend laag hebt én in de rest van het huis veel minder dreunend laag hebt.
Spikes helpen BTW ook prima om je speaker van de grond te ontkoppelen.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Als je boxen in een hoek zet komt er veel meer herrie uit als dat je ze vrij zet.(de Eckhorn van Klipsch gebruikt dit principe.) Of erger de bassen komen ergens anders uit waar ze er niet blij mee zijn(ouders of buren enzo). Met "hoek" bedoel ik niet alleen die vier maar ook de 90 graden langs de vloer, als je een reflexpijp of een basunit precies in de 45graden zet kun je problemen krijgen.
Cones, spikes, pucks, kegels of wat dan ook helpen maar kosten geld
No news is bad news.
Verwijderd
Een geeltje per vier? Das een goeie, die zijn van papier ofzo?Op dinsdag 17 juli 2001 16:40 schreef mark_dabomb het volgende:
alleen moeten die onder spikes volgens mij, kosten volgens mij een geeltje per vier.
Een beetje spike kost al gauw 100 piek voor een setje van 4...
.... Ik weet het ook niet
Verwijderd
Volgens mij zijn er ook hele simpele die niet zo duur kosten. Als je verstelbare neemt + plaatjes om bijvoorbeeld je parketvloer te beschermen dan kan dit bedrag inderdaad aardig oplopen. Aan de andere kant hoef je ze als het goed is maar eenmalig aan te schaffen.Op woensdag 18 juli 2001 00:39 schreef mbvisiontt het volgende:Een beetje spike kost al gauw 100 piek voor een setje van 4...
Let er ivm de stabiliteit natuurlijk wel op dat je er drie ipv vier onder je speaker zet.
3 ipv 4? Dan staat je pilaar toch scheef? Het moet geen Pisa worden...Op woensdag 18 juli 2001 01:52 schreef Raampie het volgende:
Let er ivm de stabiliteit natuurlijk wel op dat je er drie ipv vier onder je speaker zet.
Wiskunde gehad?Op woensdag 18 juli 2001 02:01 schreef mbvisiontt het volgende:
[..]
3 ipv 4? Dan staat je pilaar toch scheef? Het moet geen Pisa worden...
Een punt levert: een punt
Twee punten definieren een lijn, maar kunnen heel makkelijk niet op één punt liggen
drie punten definieren een vlak, maar kunnen heel makkelijk niet op één lijn liggen
vier punten definieren een
Als die vier punten niet op één vlak liggen, gaat het allemaal dus wiebelen (denk aan tafels met vier poten die buiten staan).
Met drie spikes heb je dus altijd een volledig kloppend vlak...
Met vier spikes vaak dus ook, alleen kan dat gaan wiebelen.
Drie spikes is dus in principe stabieler
Verwijderd
Het is stabieler, totdat er een windvlaagje komt en dan begint ie te shaken...Op woensdag 18 juli 2001 02:27 schreef JvS het volgende:
Drie spikes is dus in principe stabieler
Nee, ik niet snap, want mijn speaker heeft er gewoon 4, en die zaten er ook al bij. En mocht het niet recht staan, kun je ze iets langer maken door ze uit te draaien...Op woensdag 18 juli 2001 02:52 schreef Raampie het volgende:
Simpel gezegd 1 op iedere hoek aan de voorkant (samen 2 dus) en 1 aan de achterkant in het midden. You snap?
Verwijderd
Verwijderd
Ik kan nu even geen beter voorbeeld, maar denk maar aan een drie wieller. Die staat ook stevig omdat hij op drie plaaten contact heeft met de grond. Ook als de ondergrond niet mooi vlak is. Als er vier wielen onder zouden zitten dan zou 1 van de wielen geen contact met de grond hebben en dus de zaak instabiel maken.
Ja, ik snap je theorie wel, en dat is ook waar, maar ik zeg alleen dat mijn speaker en vele anderen er toch 4 hebben... De 3 spikes theorie wordt niet zo erg veelvuldig toegepast.Op woensdag 18 juli 2001 03:01 schreef Raampie het volgende:
Oke dan. Als je spikes koopt (voor jou dus blijkbaar niet nodig) die niet verstelbaar zijn dan staat met drie de speaker toch stevig omdat drie punten het minimum aantal is om een vlak stabiel te dragen.
Ik kan nu even geen beter voorbeeld, maar denk maar aan een drie wieller. Die staat ook stevig omdat hij op drie plaaten contact heeft met de grond. Ook als de ondergrond niet mooi vlak is. Als er vier wielen onder zouden zitten dan zou 1 van de wielen geen contact met de grond hebben en dus de zaak instabiel maken.
Verwijderd
Maar als het bij jou goed werkt dan is dat prima toch?
Dat gebeurt bij heel veel torentjes hoor. Chario doet het, B&W, JM Lab... duzz..Op woensdag 18 juli 2001 03:29 schreef Raampie het volgende:
Even uit nieuwsgierigheid, wat voor speakers heb je dat ze er spikes bij leverden. Dat vind ik toch wel goede service.
gewoon van die "indraaispikes"
Verwijderd
Ik heb de ALR-Jordan Number 3. Je kunt ze hier enigszins op de foto zien. Mijn boxen staan stabiel, ondanks dat ze eerst (bij ouders) op tapijt stonden en nu op een laminaat ondergrond (ook nooit helemaal recht). Ik vind het best zo.Op woensdag 18 juli 2001 03:29 schreef Raampie het volgende:
Maar als het bij jou goed werkt dan is dat prima toch?Even uit nieuwsgierigheid, wat voor speakers heb je dat ze er spikes bij leverden. Dat vind ik toch wel goede service.