Paars gedonder...

Pagina: 1
Acties:

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 16:54

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
Tweakers! Weer een vragie voor jullie:

Ik heb links boven en links onder paarsen kleuren gekregen. Ik weet dat dit door een magnetisch veld komt. Vandaar dat ik uit voorzorgs maatregelen nooit een speaker / adapter naast een monitor neer knal. Nu kan ik met het PURITY gedeelte (LG 795+ monitor by the way) een deel weg halen, maar ik krijg niet alles weg. Weet iemand een manier om het de paars kleuren weer weg te halen? Hoe komen trouwens die paarsen kleuren op het scherm? Hoe wordt dit veroorzaakt? En hoe kan je dit weer verhelpen? Demagnetiseren ofzo?

Greetz Tarz 8-)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
degauss :? Maar mag toch hopen dat je dat al gebruikt hebt..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Ik heb dat ook vaak gehad (ik ging met een magneet over het beeldscherm want dat zag er zo leuk uit) en het bleek niet weg te gaan. Toen ben ik met een magneet zolang langs het beeldscherm gegaan totdat het er weer een beetje normaal uitzag allemaal.

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 12:47 schreef tarzan24 het volgende:
Tweakers! Weer een vragie voor jullie:
....
Weet iemand een manier om het de paars kleuren weer weg te halen? ....

Greetz Tarz 8-)
met Viltstift of pen of met kleurpotlood eroverheengaan...

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Volgende keer op iets anders stemmen. >:)

Verwijderd

Hehe, degauss zou moeten werken toch?

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

Ik heb een keer een grote magneetring gezien, die hield je voor je monitor, en dan langzaam naar achter, en dan werden kleuren of andere strepen weer goed (het is dus een soort afstel-geval) dit deden ze dacht ik bij de reparatie service..

Ook kan het zijn dat je monitorkabel kapot is, had ik ook, toen had alles een paarse gloed, en toen ik aan de kabel ging wrikken was het weer goed. Er zat nog garantie op, dus heb ik hem teruggebracht. :)
Suc6 verder :)

met papier mache kun je alles maken!!

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
ik had het toen ik mijn subwoofer even op mijn monitor had gezet, kreeg ik een paarse gloed door de warmte |:(

Verwijderd

Bij mij staat er een luidspreker naast m'n monitor die de kleuren rechtsonder een klein beetje aantast maar ik zou niet weten waar ik hem anders neer moest zetten.

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hoe weet je zo zeker dat het door magnetische dingen komt en dat niet gewoon je kabel brak is/er maar half inzit?

Verwijderd

hmm brakke monitor en speakers heb je dan
ik heb 2 speakers naast me monitor staan en nergens last van, ik raadt je betere spullen aan :P

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:10
Op dinsdag 17 juli 2001 21:39 schreef Nikel het volgende:
Hoe weet je zo zeker dat het door magnetische dingen komt en dat niet gewoon je kabel brak is/er maar half inzit?
Omdat ie alleen maar linksboven en linksonder last heeft van paarse kleuren.
Als het aan de kabel zou liggen, had z'n hele scherm een paarse gloed.
Pagina: 1