Vraag

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:57
Ik zoek een?
Android telefoon voor een 13 jarige schoolgaande jongen

Wat is je budget?
150-300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Belangrijkste eis is dat spelletjes snel starten en soepel draaien. Liefst met een fatsoenlijke camera. Verder moet hij kunnen bellen, whatsappen en Magister kunnen gebruiken natuurlijk.
Ding gaat mee naar school en op de fiets en in de rugzak van een 13 jarige met 0 respect voor materiaal etc, dus hoe degelijker hoe beter 8)7
Wat mij betreft liefst Android one of 8 of hoger, eventueel 7.1
Uit de doos engels/nederlands talig, geen zin met roms te gaan zitten klooien

Wat heb je zelf al gevonden?
Een Xiaomi Mi A1 of Redmi 5 lijken goede kandidaten qua specs en reviews, geen idee van de degelijkheid of hoe makkelijk je deze bij een willekeurige toko kan laten repareren
Een Nokia is schijnbaar non-negotiable/imago killer onder 13-jarigen, anders is een Nokia 6.1 misschien een optie?
Liefst lijkt ie op een Galaxy S9, want hij heeft nu ook een Samsung Galaxy S, zijn mama heeft een S7 die ze veel fijner vindt dan de Sony Z5c die ze daarvoor had en een klasgenootje van em heeft een S9 en daarop starten spelletjes lekker snel O-)

Welke vragen heb je hier nog over?
Toch maar een 2dehands Galaxy S7 halen? Ik heb zelf zo mijn bedenkingen bij 2dehands toestellen maar misschien is dat mijn paranoia

[ Voor 8% gewijzigd door Tacoos op 24-06-2018 19:42 . Reden: S9 verhaal verduidelijkt ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Beste antwoord (via Tacoos op 10-10-2018 11:01)

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-11 16:19
Tacoos schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:36:
[...]

In welk opzicht moet een Xiaomi je liggen? Heb je het dan over de interface?

De software ondersteuning is wat mij betreft ook een minpunt voor de Samsung en blijkbaar is een Nokia zo onsexy dat mijn zoon het er niet eens over wil hebben....de lutser :X
Ja de software, voor sommige is het prima andere is het meh.
Enne, sexier wordt het niet dan de Nokia 6 op de nederlandse markt, design komt nou eenmaal met meer prijs. Ik denk dat hij kleinere bezels wilt maar dan moet je echt naar de chinese markt want de goedkoopste op de Europese markt is de Huawei en OP6 en dan zit je op dubble het budget.

Op de nederlandse markt zijn dit je opties,
categorie: Smartphones

of 2e hands
Ik ben niet geheel thuis in de lineup van Xiaomi omdat ze gewoon zoveel telefoons hebben maar misschien is dit wat?
https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN

Alle reacties

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-11 15:49

ComputerHoed

Electronica <3

Xiaomi Redmi 5 is een uitstekende keus.Beter dan de A1 omdat de A1 al wat ouder is, qua hardware en 'looks'. Enige nadeel (of nouja, nadeel) van de Redmi 5 is de software aangezien dit wat meer iOS-achtig is dan de stock-android op de A1. Uiteraard kun je een andere ROM erop zetten.

*knip* schaamteloze advertentie ;)

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 21-06-2018 13:30 ]

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-11 18:37
Ik wilde net zeggen 2e hands s7 is toch een goeie optie?
Goeie camera

En via Tweakers is het meestal toch prima 2e hands?

Ik heb toevallig nog een gouden s7 te koop met recent door samsung vervangen nieuwe accu;-)

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-11 13:18

edeboeck

mie noow noooothing ...

Mijn zoon (eveneens 13) heeft sinds enkele maanden een Wiko (Tommy 2, als ik me niet vergis). Goedkoop toestel dat werkt en blijkbaar toch niet al te zeer imago-verschrompelend werkt ;)
Draait wel 7.1 .

• Horatius
Xiaomi is een keus, maar het moet je liggen.
Als ik dit hoor is Nokia de beste keus, bouwkwaliteit op en top en tot zover (ze zijn jong) is de software support erg goed.
Samsung 2e hands zou ik niet doen, omdat de software ondersteuning gewoon niet lekker is.

Geen enkele telefoon lijkt op de S9 behalve de S8 of S7, want dat zijn de enige curved side screens.

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:53

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

De Nokia 6 2018 is ook nog wel een optie. Draait Android 8.1 en is Android One, dus snelle updates.

https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=nokia+6

Steam/Discord: Flimovic

• Dinmi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
Voor degelijkheid zou ik sowieso een Spigen-hoesje (o.i.d.) toevoegen.

From DEC to Dragon.

• Tacoos
Horatius schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:11:
Xiaomi is een keus, maar het moet je liggen.
Als ik dit hoor is Nokia de beste keus, bouwkwaliteit op en top en tot zover (ze zijn jong) is de software support erg goed.
Samsung 2e hands zou ik niet doen, omdat de software ondersteuning gewoon niet lekker is.

Geen enkele telefoon lijkt op de S9 behalve de S8 of S7, want dat zijn de enige curved side screens.

De software ondersteuning is wat mij betreft ook een minpunt voor de Samsung en blijkbaar is een Nokia zo onsexy dat mijn zoon het er niet eens over wil hebben....de lutser :X

Acties:
  • Beste antwoord

• Horatius
Tacoos schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:36:
[...]

Ja de software, voor sommige is het prima andere is het meh.
Enne, sexier wordt het niet dan de Nokia 6 op de nederlandse markt, design komt nou eenmaal met meer prijs. Ik denk dat hij kleinere bezels wilt maar dan moet je echt naar de chinese markt want de goedkoopste op de Europese markt is de Huawei en OP6 en dan zit je op dubble het budget.

Op de nederlandse markt zijn dit je opties,
categorie: Smartphones

of 2e hands
Ik ben niet geheel thuis in de lineup van Xiaomi omdat ze gewoon zoveel telefoons hebben maar misschien is dit wat?
https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN

• Tacoos
Ik ga niks via banggood oid bestellen, maar amazon.de kan wel.
Daarop kon ik ook nog de Honor 7x vinden, hoe zou die zich verhouden tot de xiaomi mi A1?

• dominicnzl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-06 10:12
De Xiaomi Mi A1 draait op stock Android dus de software argument geldt niet voor dit toestel.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

net zo dikke bezels als de nokia 6.1, TS zou hier het liefst niet over willen beginnen en ook geen mi A1 die heeft ook dikke bezels (net zo dik als die nokia)

• Tacoos
Deze ff in de vergelijker gegooid met de Xiaomi Mi A1 en qua specs ontlopen ze elkaar niet zoveel.
De Xiaomi is fors goedkoper (60 euro) en mist dankzij Android One die verschrikkelijke Samsung bloatware, dus dat zou mijn keuze zijn.
Ik gok dat zoonlief voor de A5 zou gaan, want Samsung. Mogelijk zijn scherm en camera daarvan ook beter?

Overigens is er ergens de conclusie ingeslopen dat ie op een S9 moet lijken vanwege de smalle bezel, maar dat is t niet. Zie ook aangepaste startpost.
Een Nokia is dan ook not done omdat de jeugd ze blijkbaar associeert met ouwe lullen telefoons, niet vanwege de bredere bezel.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Tacoos Het is voor je zoon toch :)
(mijn jongste zoon is ook 13, en het gaat alleen om Samsung en iPhone bij hun)

[ Voor 51% gewijzigd door Hackus op 24-06-2018 19:57 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Tacoos
Idd!
Maar hij betaalt t grootste deel zelf, dus ik vind dit ook wel een mooie les: wil je 60 euro (30%) meer uitgeven voor een naam?

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:28
Koop een tweedehands en maak een afspraak over een eventuele nieuwe als deze lang netjes blijft. Ik zie dagelijks allemaal telefoons met barsten en hoesjes er omheen in de klas dus geen kind merkt dat ie een nieuwe s9 of oude A5 heeft.

Als deze telefoon dan een jaar goed blijft is hij blijkbaar in staat om een dure telefoon te hebben. Just my two cents.

• Tacoos
Voor degenen die het nog interesseert:
Het heeft even geduurd omdat zoonlief een tijdje goed vooruit kon met mijn oude Sony Z3c, maar daarvan is de accu nu echt op.
Afgelopen week hebben we de knoop doorgehakt en een Xiaomi Mi A2 gekocht bij Amazon voor 218 euro (4Gb/64Gb); Met hoesje is ie nu voor 235 euro klaar.
Dit toestel kwam er goed uit in de smartphone best buy van oktober onder de kop beste prijs/prestatie verhouding en kost een stuk minder dan een Galaxy A8 bijvoorbeeld. Die beoordeling en het prijsverschil trokken hem over de streep.
Vooralsnog is hij erg tevreden. We moesten wel even wennen aan het formaat, want het is wel echt een groot toestel.
Maar android one oogt lekker clean, weinig tot geen bloatware, verzekerd van snelle updates en een snelle soc voor een toestel van deze prijs en voldoende ruimte voor zijn games etc.

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Hmm, voor een neefje van dezelfde leeftijd heb ik hetzefde budget en overweeg een Pocofone Pocophone. Is dat ook iets voor jouw zoon wellicht?

https://www.eglobalcentra...im-simlockvrij-blauw.html

Evt kortingcode is GIVEME5 voor 5% extrakorting zag ik net.. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Majin Buu op 10-10-2018 11:14 ]

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 19:08
Xiaomi Mi A2 lite (de 4gb - 64 gb versie) gebruik ik momenteel zelf komende van een iPhone 6s 64 gb
Ben zelf 21, maar voor mijn eisen voldoende.
Toestel ziet er goed uit, niet de állersnelste (gemiddeld genomen wel vlotter dan de iPhone 6s) maar ruim voldoende om af en toe een keer een foto'tje te schieten (niet de beste kwaliteit ofcourse)
En dat voor een vanaf prijs van ongeveer €175,- ;)
Pagina: 1