Toon posts:

Atari Lynx LCD

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb nog zo'n ouwe Atari Lynx B-) liggen,
waar al een paar jaar niets meer mee gedaan is.

Kan ik daar het schermpje uitslopen en aansluiten op mn pctje, zodat ik o.a. de snelheid van mn proccie kan zien en b.v. mn hoeveelheid geheugen...

(Ben geen technisch wonder }:0 , dus vraag geen gekke dingen)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Daar zijn zoveel vragen over geweest, gameboy, gamegear,supervision, etc. Kwam er altijd op neer dat het wel moet lukken mists je de schema's had, en dat als je het had het zo ingewikkeld was dat ze er niet eens meer verder mee wouden.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:58

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Waar een wil is is een weg... ik heb ook nog zo'n ding liggen.. zou best wel kewl zijn 8-)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Hmmm... ik heb niet zoveel verstand van de Lynx, maar zou het geen idee zijn om een rom te programmeren voor die lynx/gameboy/whatever en dan via de commlynx/andere multiplayer kabel dat ding aan te sturen met je pc? :?
Zit je alleen wel met de veel te grote behuizing, maar dat moet voor een casemodder toch geen probleem zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb al een tijd niets meer met dat ding gedaan, dus moet ik eerst kijken hoe die multiplayer connectie eruit ziet...
(Hiermee hoef ik in ieder geval niet de Lynx te mollen :) )

Daarna uitvinden hoe je zo'n rommetje ervan kunt programmeren...

En daarna het ook nog eens laten werken...

Zal wel een paar jaar duren, voordat dat werkt. Eerst nog een paar opleidingen volgen voor programmeren, solderen and so on...

Als iemand nog een paar handige linx ( :) ) kan posten, zou dat erg fijn zijn...

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
ik heb ook zoon ding liggen, de knopen zijn stuk en na het lezen van deze draad heb ik er een doel voor.

Een stukje tech-specs van dat ding heb ik gevonden.
http://www.softwarezone.com/cheat/Atari_Lynx/cheat2863.html

For the technically minded, the Lynx has two basic chips that form a
cooperative set of co-processing subsystems that maximize the Lynx's
performance by sharing the work of executing a game program. These
chips are called Mikey and Suzy.

Mikey (16-bit custom CMOS chip running at 16MHz)
- MOS 65C02 processor running at up to 4MHz (~3.6MHz average)
8-bit CPU, 16-bit address space
- Sound engine
4 channel sound
8-bit DAC for each channel
(4 channels x 8-bits/channel = 32 bits commonly quoted)
Atari reports the range is "100Hz to above the range of human
hearing"; spectrum analysis shows the range may go as low as 32Hz.
Stereo with panning (mono for original Lynx)
- Video DMA driver for LCD display
4096 color (12-bit) palette
16 simultaneous colors (4 bits) from palette at one time
- System timers
- Interrupt controller
- UART (for ComLynx)
- 512 bytes of bootstrap and game-card loading ROM

Suzy (16-bit custom CMOS chip running at 16MHz)
- Blitter (bit-map block transfer) unit
- Graphics engine
Hardware drawing support
Unlimited number of high-speed sprites with collision detection
Hardware high-speed sprite scaling, distortion, and tilting effects
Hardware decoding of compressed sprite data
Hardware clipping and multi-directional scrolling
Variable frame rate (up to 75 frames/second)
160 x 102 "triad" standard resolution (16,320 addressable pixels)
(A triad is three LCD elements: red, green, and blue)
Capability of 480 x 102 artificially high resolution
- Math co-processor
Hardware 16-bit multiply and divide (32-bit answer)
Parallel processing of single multiply or divide instruction
ga nu nog ff verder zoeken naar schema's

Sinlath | Opinions may contain latency

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op dinsdag 17 juli 2001 12:40 schreef knutsel het volgende:
Hey,

Ik heb nog zo'n ouwe Atari Lynx B-) liggen,
waar al een paar jaar niets meer mee gedaan is.

Kan ik daar het schermpje uitslopen en aansluiten op mn pctje, zodat ik o.a. de snelheid van mn proccie kan zien en b.v. mn hoeveelheid geheugen...

(Ben geen technisch wonder }:0 , dus vraag geen gekke dingen)
Gaat het om het eerste of het 2e model Lynx ? Even serieus, uit jeugdsentiment zou ik 'em best wel van je willen overkopen, als alles nog 100% werkt ! (Geldt ook voor iedere andere oud-Lynx'er die er wel vanaf wil)

* JumpStart wil weer eens APB spelen !!

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
Uhm... Wil je mijn Atari Lynx kopen ???

Ik geloof dat het de eerste is, maar het is al zo'n tijd geleden dat ik het niet zeker meer weet...
Hij werkt verder nog wel goed voor zn leeftijd. Het enigste is, d8 ik, de voeding (breuk in kabeltje of stekkertje), dus hij is eigenlijk nog helemaal goed... heb dr ook wat aardig wat spelletjes dr bij.

Hoeveel is zo'n ding nog waard eigenlijk ???

Maar ik zou het wel grappig vinden als je zo'n ding kunt herprogrammeren, zodat ik bv. de snelheid van mn proccie erop kan aflezen...Hoe dit moet zal vast wel ergens op GoT staan, dus daar zal ik jullie niet mee lastig vallen. Het enigste wat ik nodig heb is een technisch schema EN een handige tip om het op gang te krijgen...

Greetz

Verwijderd

Na ff zoeken op Google kwam ik dit tegen. Misschien hebben jullie er wat aan.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 17 juli 2001 12:40 schreef knutsel het volgende:
Weet je dat nog niet dan? :P

Verwijderd

Topicstarter
Thnx COBUS_NL die link is erg handig...

Heb jij het ook al eens geprobeerd ?

Verwijderd

Graag gedaan.

Ik ben zelf nog nooit op deze manier met m'n Lynx wezen spelen, maar het heeft nu wel mijn volledige interesse. Ik ken een paar mensen die dit soort dingen nogal errug leuk vinden. Ik zal hun eens om hulp vragen :) .

Als je eens wilt weten hoe gek ze zijn:
http://www.icepick.com.

Verwijderd

Topicstarter
Grappige site, lijkt me alleen een beetje irri om in de gaten te worden gehouden als ik mn koelkstje opentrek... (niet dat die vaak opengaat), maar om dan ook nog eens in de gaten gehouden te worden als iknaar het toilet ga en als mn deurbel gaat,...dat vind ik een beetje overdreven. Maar wel gaaf !

Die proggies die op de site stonden trouwens, daar kom ik nog niet helemaal uit, maar k zal wel ff een compie installen met DOS erop en alle handleidingen lezen (ook al staan er geen plaatjes bij :) ).

Als dr nog iemand is met een schema over de Atari Lynx 1 classic (ben er net achter gekomen...), dan zie ik die graag tegemoet.

Alvast iedereen bedankt...

Verwijderd

HEEEE die Lynxen zijn veel te goed om als dom getallendisplaytje te functioneren !

Haha. Nee serieus, pas sinds een paar weken is er echt een betere handheld op de markt. Nou dat mag ook wel eens na zo'n 7 jaar...

Maar goed. Als er nog een goedwerkende Lynx I (de orginele oudste versie, herkenbaar aan: geen power led) ergens bij jullie ligt te verstoffen heb ik er wel belangstelling voor. De mijne is aan een overdosis stroom overleden (althans hij wordt ongezond warm en gaat niet meer uit met het gewone knopje..)

Aan de andere kant......ik heb de schema's !
Weet ff niet zo gauw meer van welk type.
Laat maar horen wie het wil hebben. MAAR het display er uit slopen en los aansturen lijkt me stukken moeilijker dan iets via de Comlynx doen....

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ik heb ook nog zo'n mega oude lynx ergens,
alleen is dat voedingsdingetje (waar de plug van de adapter ingaat)
kapot gegaan, en vervagen door een grotere versie (maar hij doet het nog perfect)

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Dat probleem met de voeding stekker (2e lynx) had ik ook, super irri. Was vroeger altijd erg goed in California games BMX, super lachen

• LoCuTuS2000
  • Laatst online: 22:01

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Mijn vader is trouwens heel lang bezig geweest omdat lcdtje voor iets anders te gebruiken, het probleem is alleen dat de aansturing van het lcd in de gamecontroller zit. Zonder cartridge kreeg je er dus geen ander beeld uit dan "Please insert card".

Met de Sega Game Gear kan het weer wel omdat je daarvoor een tv-tuner kon kopen.

In ieder geval veel succes!

Verwijderd

Topicstarter
En of ik interresse heb in die schema's ?!!

Is er niet een mogelijkheid dat je via de Multiplayer kabel dat ding aanstuurt ?

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

* JumpStart zou graag een functionerende Lynx (2e versie) willen overkopen.

(Ik had zelf ook 2e model, wil juist die versie weer hebben.)

Prijs afhankelijk van hoeveel spellen erbij zitten. Hoeveel zou zo'n ding nu waard zijn eigenlijk ??

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• memphis
  • Laatst online: 00:03

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als er nog mensen zijn met een defecte lynx en spellen wil ik ze wel overnemen (voor een prikkie danwel te verstaan :) )

tooms@euronet.nl

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

WAAROM!?!?! Zonde man.. :( :( :( :(Ik ben er zwaar op tegen dat je dat ding uit elkaar schroeft. :( Dan wil ik hem desnoods wel van je kopen. Die dingen zijn vett!! :D :D

Verwijderd

Ja die dingen zijn gaaf man, ik heb de 1 en 2 gehad,zit niet veel verschil tussen.
Helaas allebei kapot :'(
Ik heb nog wel een stuk of 12 spellen.

Verwijderd

Als iemand met een gesloopte Lynx zit heb ik wel interesse in de cartridges tegen vergoeding van de verzendkosten. Mail me even op bjorntje@hotmail.com, dan kan ik m'n broertje er weer blij mee maken & kan hij Lynx-revivallen.

• memphis
  • Laatst online: 00:03

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op maandag 06 augustus 2001 05:14 schreef lala het volgende:
Ja die dingen zijn gaaf man, ik heb de 1 en 2 gehad,zit niet veel verschil tussen.
Helaas allebei kapot :'(
Ik heb nog wel een stuk of 12 spellen.
Hmmmm..... mail mij maar op tooms@euronet.nl

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1