Geen remote kabel [Skoda Octavia]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-08 10:03
Beste Tweakers,

Mijn Skoda Octavia uit 2012 heeft geen remote / accessoires kabel welke 12v schakelt wanneer je de sleutel verwijderd of juist erin doet. Deze auto werkt met alles 'altijd aan' heb overal gezocht in de auto maar kan geen geschakelde 12v aansluiting vinden.
Heb een versterker van JBL welke alleen (aan/uit) schakelt met een 12v remote aansluiting, helaas heeft deze versterker geen schakeling zitten op de tulp kabels.

Wellicht dat er in de zekering kast een aansluiting zit.

Wat handiger zou zijn is dat als er signaal op de tulp kabels komt te staan deze kabels een 'kastje' in gaan (soort doorlus naar de versterker) welke dan een 12v signaal geeft. Alle kabels zijn namelijk al getrokken, ook remote kabel. Deze zou dan achter de radio komen te liggen.

Maar de grote vraag, bestaat zoiets? Want ik heb lang gezocht maar is erg lastig om te zoeken / vinden.

Wellicht dat een van jullie zoiets is tegen gekomen.

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 17:23
Ben er met een polo tegenaan gelopen. https://www.procartuning....0b4gygEAQYBCABEgJVuvD_BwE

Deze tapt op je canbus en schakelt een continue spanning door wanneer de canbus aangeeft dat de accessoires aangeschakeld mogen worden. Je zou deze kunnen aanpassen naar jouw specifieke wensen.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Voor mijn dashcam heb ik permanent en geschakelde 12V van mijn OBD stekker afgetapt (Peugeot). Denk dat dit met een Skoda ook zo zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
Goedeavond, bedankt voor de reacties. Ik heb hem besteld zal eens kijken of dit gaat werken, heb alle kabels al getrokken en de OBD zit bij mij precies aan de verkeerde waar nu de remote kabel ligt.

Toch bedankt voor het meedenken, ik zal laten weten of het gelukt is.

Fijn weekend!

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
Moguh!

Heb deze kabel helaas terug moeten sturen, deze kabels zijn alleen geschikt voor aftermarket radio's niet voor de standaard radio. De stekkers die uit het verloop komen zijn te groot en passen niet in de standaard radio. Zie hieronder de reactie van de webshop:

Hoi Alex,

Alles radiostekkers die wij verkopen zijn voor aftermarket radio’s en niet voor originele radio’s.
Je mag deze stekker retour sturen met daarbij je bestelnummer en dan storten we het bedrag retour.

Was een goede oplossing met een geschakelde 12v helaas alleen dat deze niet paste :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

@pennenlikker Kan je hem niet schakelen op de verlichting bijvoorbeeld ? dan tap je af van je achterlicht. zodra die aan staat gaat je versterker ook aan.

ten minste ik neem aan dat zodra je zelf de auto gebruikt je wilt dat de versterker aangaat toch ?

wel even de verlichting dan op standaard aan zetten ipv auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:18

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ray schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:17:
@pennenlikker Kan je hem niet schakelen op de verlichting bijvoorbeeld ? dan tap je af van je achterlicht. zodra die aan staat gaat je versterker ook aan.

ten minste ik neem aan dat zodra je zelf de auto gebruikt je wilt dat de versterker aangaat toch ?

wel even de verlichting dan op standaard aan zetten ipv auto :)
Ben ik de enige die denkt dat klooien met je autoverlichting misschien niet de handigste optie is?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Jorgen schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:47:
[...]

Ben ik de enige die denkt dat klooien met je autoverlichting misschien niet de handigste optie is?
als je dit al ziet als 'klooien met' dan moet je inderdaad nooit zelf aan een auto gaan sleutelen......

echt .. even een stadslicht paralell zetten op de remote van je versterker deed ik al in 1990 en sindsdien bestaat de wereld nog steeds..

Ok je kan er ook voor kiezen er nog een extra relais tussen te zetten omdat wellicht de moderne autoś de spanning meten over het circuit en denken dat het lampje stuk is. Maar dat is pas ver gezocht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvandt
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 20:02
Zoek even op https://www.skodaforum.nl/forum/home/, daar zijn zat mensen die je kunnen vertellen hoe je dit moet doen. Aftappen van verlichting kan je allerlei storingen op de can bus opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
signaal van 12v socket ;)
Kan nooit moeilijk zijn, ook gelukt bij de Polo 2018 die ik heb ( maar inmiddels alle audio zooi er wel uit al )

Ik heb gebruikt:

- High to low converter met remote.
Maar ook via de 12v socket geprobeerd. Kapje bij handrem eraf, kun je zo met je hand bij de stekker van de 12v aansluiting in het middenconsole.

En ik twijfel of een 12v remote storing geeft, het is niets meer dan een schakelaar die open gaat bij 12v, kost amper stroom/amps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Marsjee schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 08:24:

En ik twijfel of een 12v remote storing geeft, het is niets meer dan een schakelaar die open gaat bij 12v, kost amper stroom/amps
dat is dus ook mijn gedachten. het is enkel eenr relais die omgaat. Maar hoe simpel is het testen met zon kabel clipje die zelf even door de mantel prikt vd achterlamp plus (auto zit er vol mee) en een draadje aan de remote. werkt het niet naar wens haal je de remote draad uit de clip. clip weer dicht en iets anders bedenken. werkt het wel , wat de verwachting is, probleem opgelost

@kvandt zou canbus zo gevoelig zijn dat een extra relais al gedecteerd wordt ?

[ Voor 6% gewijzigd door Ray op 07-07-2018 10:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kvandt
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 20:02
@Ray die canbus controleeert of je lampjes nog goed zijn door bij het starten enkele pulsen door de lijn te sturen (kan ik perfect zien met mijn led grootlicht lampen, die mooi een paar keer knipperen). Als je een andere belasting op die draad hebt zitten dan de canbus verwacht, geeft ie een foutmelding. Maar aftappen van je sigarettenaansteker is een prima idee. Die is bij mijn Octavia via contact geschakeld. Nogmaals op het Skodaforum zitten mensen die dit al meerdere keren hebben uitgevogeld. Ik zou zeker daar ook even kijken, waarschijnlijk vind je daar prima adviezen.

[ Voor 4% gewijzigd door kvandt op 07-07-2018 10:30 ]

Pagina: 1