Verkeerde saleprijzen bij bestelling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-09 10:37

snmght

imho dan he

Topicstarter
Hoi medeTweakers,

Gisteren heb ik bij de webshop van Esprit als een malle mijn winkelwagen lopen vullen. Ik had als member bericht gekregen dat de SALE begonnen was en zag een aantal zeer goede aanbiedingen.

Ik had ook iets voor mijn vrouw besteld en haar vandaag het artikelnummer uit mijn bestelbevestiging gestuurd met de mededeling dat ik voor haar ook een mooie deal had weten te scoren (jurkje van 50 voor 10). Schrijft zij terug dat die jurk weliswaar afgeprijsd is, maar van 50 naar 40. Nu zie ik dat alle prijzen waarmee ik mijn winkelwagen gevuld heb inmiddels aangepast zijn en dat die prijzen dus te mooi om waar te zijn waren.

In mijn bestelbevestiging staan wel de lage prijzen vermeld en ik heb ook reeds een verzendbevestiging gekregen. Vanuit Esprit dus nog geen bericht over verkeerde prijzen, maar mij lijkt dat dit niet uit kan blijven.

Mijn vraag is natuurlijk: heb ik recht op aanschaf tegen de prijs die ik zag staan? Ik weet dat als bijvoorbeeld een nieuwe 4K televisie van 65" voor een paar tientjes aangeboden wordt je er van uit mag gaan dat dit niet klopt. Maar waar ligt in die zin de grens? Ik kreeg een bericht dat er sprake was van sale en heb bijvoorbeeld een aantal producten aangeschat die van 100 naar 10 euro afgeprijsd leken.

Hoor graag hoe jullie hier tegenaan kijken. :)

[ Voor 8% gewijzigd door snmght op 03-07-2018 15:16 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 19:10
Heb je het nou al besteld of heb je het in je winkelwagentje staan? Ik vind dat niet erg duidelijk in je verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Topicstarter
Misha schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:56:
Heb je het nou al besteld of heb je het in je winkelwagentje staan? Ik vind dat niet erg duidelijk in je verhaal
Ik heb het besteld, ik schrijf dat ik een bestelbevestiging en een verzendbevestiging heb ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 19:10
snmght schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:57:
[...]

Ik heb het besteld, ik schrijf dat ik een bestelbevestiging en een verzendbevestiging heb ontvangen.
Dan heb je het toch al aangeschaft? Vanuit Espirit heb je geen enkele communicatie gehad dat de bestelling geannuleerd is

Deze zin maakt je verhaal verwarrend
Mijn vraag is natuurlijk: heb ik recht op aanschaf tegen de prijs die ik zag staan?

[ Voor 17% gewijzigd door Misha op 21-06-2018 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:23
Moeilijk. Als ze het opsturen kun je geluk hebben. Maar of het wettelijk ook zo is. Ze zouden hooguit kunnen vragen om de fout te corrigeren. Als je dat niet wilt, moet je het terug sturen, maar wel op hun kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:07
Een vest van €89,99 vor €4,99 kan je wel zien dat dat niet klopt. Zelfde voor die vroek van €79,99 voor €9,99.

De rest daar kan je nog wel van zeggen dat zijn normale prijzen en dus moeten ze zich aan de afspraak houden en leveren.

Maar ik denk dat je vooral moet hopen dat ze het gewoon opsturen. Dan kunnen ze klagen wat ze willen maar weinig tegen je beginnen.

[ Voor 22% gewijzigd door Philip Ross op 21-06-2018 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Als de betaling gedaan is en de bestelling is opgestuurd is daarmee de kous af volgens mij. Als ze niet voor deze prijs hadden willen verkopen hadden ze de bestelling moeten annuleren voordat ze het opgestuurd hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Had Levis niet gisteren hetzelfde issue.
jassen van 140+ euro voor 0.

https://twitter.com/JurVkk/status/1009439263212101633
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DgI1lIbXkAEliC4.jpg
EnigmaNL schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:01:
Als de betaling gedaan is en de bestelling is opgestuurd is daarmee de kous af volgens mij. Als ze niet voor deze prijs hadden willen verkopen hadden ze de bestelling moeten annuleren voordat ze het opgestuurd hebben.
Als het aannemelijk is dat er een fout is volgens mij niet hoor. Jassen van 80 euro voor 5 euro lijkt mij wel een hele hoge korting.
Ik vermoed een programmafout waarbij de korting van de originele prijs had afgemoeten maar per ongeluk het subtotaal werd.
Zal wel iemand op z'n kop krijgen >:)

Denk dat het geannueleerd wordt en dat je een kortingsbon krijgt oid

[ Voor 114% gewijzigd door Viper® op 21-06-2018 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@snmght Het is niet raar in de kledingsector dat er zulke aanbiedingen zijn. Ik heb gister ook 2 sweaters besteld van €79,95 nu voor €10,-.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

snmght schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:50:
Hoi medeTweakers,

Nu zie ik dat alle prijzen waarmee ik mijn winkelwagen gevuld heb inmiddels aangepast zijn en dat die prijzen dus te mooi om waar te zijn waren.
[..]

Mijn vraag is natuurlijk: heb ik recht op aanschaf tegen de prijs die ik zag staan?
Je geeft zelf al antwoord op je vraag. Je ziet dat de prijzen zijn aangepast en hebt zelf al het idee dat het dan misschien te extreem was... Als je het ontvangt heb je mazzel gehad, als ze het alsnog aanpassen heb je in mijn optiek een bijzonder kleine kans dat je een rechter overtuigd krijgt van je gelijk.

Dat het ooit wel een keer voorgekomen is, doet daar denk ik weinig aan af.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
Ik lees bijvoorbeeld hier dat de winkel inderdaad geld zou kunnen vragen of de overeenkomst kan ontbinden omdat die niet rechtsgeldig is
Wanneer er inderdaad een prijsfout is gemaakt die de consument had moeten kennen, dan is er namelijk gewoon überhaupt geen overeenkomst tot stand gekomen. Juridisch gezegd: die overeenkomst is nietig, bestaat niet en heeft nooit bestaan.
Zolang Esprit er niks van zegt is er niks aan de hand maar ze zouden hierop terug kunnen komen.

[ Voor 8% gewijzigd door EnigmaNL op 21-06-2018 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Topicstarter
Maar wanneer kun je spreken van: deze fout had je moeten herkennen? Daar ben ik vooral benieuwd naar. De een van ons vindt de prijzen niet abnormaal voor kleding in de sale, de ander wel. Daar zijn volgens mij geen richtlijnen voor. Ik zal jullie in elk geval op de hoogte houden, dank voor alle reacties.

Heb trouwens gekozen voor achteraf betalen dus ook dat is nog een dingetje misschien. Benieuwd wat er op de factuur in de doos staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
snmght schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:44:
Maar wanneer kun je spreken van: deze fout had je moeten herkennen? Daar ben ik vooral benieuwd naar. De een van ons vindt de prijzen niet abnormaal voor kleding in de sale, de ander wel. Daar zijn volgens mij geen richtlijnen voor. Ik zal jullie in elk geval op de hoogte houden, dank voor alle reacties.

Heb trouwens gekozen voor achteraf betalen dus ook dat is nog een dingetje misschien. Benieuwd wat er op de factuur in de doos staat.
Ja dat is lastig maar persoonlijk zou ik het opvallend vinden als een product van 90 euro ineens 5 euro is. Het kan natuurlijk wel (extreme kortingen bestaan wel) maar toch zou ik dat wel zien als een mogelijke prijsfout.

Als ik jou was zou ik gewoon doen alsof er niks aan de hand is. Mocht Esprit vinden dat je te weinig betaald hebt hoor je dat t.z.t. vanzelf wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Er zijn geen vaste regels voor omdat het van veel dingen afhangt.

Ik zie nu op de homepage een Sale met kortingen tot wel 50%. Ook op de Sale pagina zie ik groot staan, jeans v.a. € 29.95.

Dat meewegende lijkt het me dat je had kunnen weten dat een korting van 95%, of jeans voor € 9,99 niet zou kunnen kloppen. Zeker als dit niet voor slechts één product gold maar voor heel veel producten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:51
De een van ons vindt de prijzen niet abnormaal voor kleding in de sale, de ander wel. Daar zijn volgens mij geen richtlijnen voor. Ik zal jullie in elk geval op de hoogte houden, dank voor alle reacties.
Dat is een prima samenvatting. Als het erop aan komt dan hebben we daar de rechter voor, en voor de rest heeft iedereen wel een mening.

De één zal zeggen dat Esprit nooit dit soort bizarre sales houdt, de ander weet wel een winkel die dat wél doet (Amazon bijvoorbeeld).

Persoonlijk erger ik me kapot aan de (terugkerende) topics waarin men misbruik maakt van een fout (overduidelijk of niet) en vervolgens niet hun 'verlies' nemen als de winkel weigert te leveren.

Jouw geval was een stuk minder duidelijk vooraf, maar toch bekruipt me het gevoel dat je hier deels je cognitieve dissonantie probeert recht te zetten met dit topic.
Lijkt dus dat je al een vermoeden had, of betaal je altijd vooraf?

Anyhow, ik kan het niemand kwalijk nemen als ze eens proberen te profiteren van een foutje; het feit dat men tegenwoordig niet meer met de hand een prijs op alle producten plakt levert ook een ondernemersrisico op.

Wordt er dan geleverd? Mooi. Maar niet klagen als de winkel (terecht) niet levert.

En dan heb ik 't over één item wat je toch al wilde kopen, niet meerdere zaken die je anders nooit zou aanschaffen. Lastig te zeggen wat er hier aan de hand is.

[ Voor 7% gewijzigd door Thralas op 21-06-2018 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Topicstarter
Thralas schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:00:
[...]

Dat is een prima samenvatting. Als het erop aan komt dan hebben we daar de rechter voor, en voor de rest heeft iedereen wel een mening.

De één zal zeggen dat Esprit nooit dit soort bizarre sales houdt, de ander weet wel een winkel die dat wél doet (Amazon bijvoorbeeld).

Persoonlijk erger ik me kapot aan de (terugkerende) topics waarin men misbruik maakt van een fout (overduidelijk of niet) en vervolgens niet hun 'verlies' nemen als de winkel weigert te leveren.

Jouw geval was een stuk minder duidelijk vooraf, maar toch bekruipt me het gevoel dat je hier deels je cognitieve dissonantie probeert recht te zetten met dit topic.

[...]

Lijkt dus dat je al een vermoeden had, of betaal je altijd vooraf?

Anyhow, ik kan het niemand kwalijk nemen als ze eens proberen te profiteren van een foutje; het feit dat men tegenwoordig niet meer met de hand een prijs op alle producten plakt levert ook een ondernemersrisico op.

Wordt er dan geleverd? Mooi. Maar niet klagen als de winkel (terecht) niet levert.

En dan heb ik 't over één item wat je toch al wilde kopen, niet meerdere zaken die je anders nooit zou aanschaffen. Lastig te zeggen wat er hier aan de hand is.
Ik bestel eens in de zoveel tijd enorme bestellingen bij hen, ook buiten de sale. Scheelt mij naar de winkel gaan, ik laat heel veel komen en stuur wat ik niet hoef terug. Die hoeveelheid items is dus geen uitzondering voor mij. Gezien de bestelbedragen wel altijd in de honderden euro's lopen betaal ik altijd achteraf. Ik was verder niet van plan te weigeren mijn verlies te nemen, maar evenmin van plan om te weigeren mijn voordeel te nemen als ik gewoon in mijn recht sta. Vandaar dit topic. Dank voor je reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 14:54
Ik ben vooral boos dat je mij niet even geïnformeerd hebt zodat ik mee had kunnen profiteren ;) Ik heb het vage vermoeden dat dit niet bij heel veel mensen fout is gegaan, anders had Pepper etc er wel vol mee gestaan. Als het inmiddels onderweg is zou ik er maar vanuit gaan dat je alles mag houden voor die prijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:32
Afwachten wat ze doen. Ze kunnen natuurlijk contact met je opnemen om aan te geven dat de prijzen die je zag verkeerd waren, al kan het ook zijn dat als er maar een paar bestellingen waren je geluk hebt en ze er niks aan gaan doen. Alles corrigeren kost natuurlijk ook een hoop tijd en geld wat het misschien voor Esprit niet waard is.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Topicstarter
Er gaat daar toch iets niet goed. Zie nu bij browsen op mijn telefoon in een advertentie weer zo een lage prijs. Bij doorklikken wel de juiste sale prijs (€ 29,99).

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/jkj1h8/Screenshot_20180621_150410.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Philip Ross schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:00:
Een vest van €89,99 vor €4,99 kan je wel zien dat dat niet klopt. Zelfde voor die vroek van €79,99 voor €9,99.

De rest daar kan je nog wel van zeggen dat zijn normale prijzen en dus moeten ze zich aan de afspraak houden en leveren.

Maar ik denk dat je vooral moet hopen dat ze het gewoon opsturen. Dan kunnen ze klagen wat ze willen maar weinig tegen je beginnen.
Ik heb al vaker iets van rond de 100 euro voor een paar euro aangeschaft hoor, als het oude stock is en ze nog maar eentje hebben liggen ofzo kan dat prima. Vergeet niet dat een broek van 100 euro maar 1 a 2 euro kost om te maken, die andere 99 is transport, winst, merknaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Topicstarter
mark-k schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:44:
[...]

Ik heb al vaker iets van rond de 100 euro voor een paar euro aangeschaft hoor, als het oude stock is en ze nog maar eentje hebben liggen ofzo kan dat prima. Vergeet niet dat een broek van 100 euro maar 1 a 2 euro kost om te maken, die andere 99 is transport, winst, merknaam.
Dit dus. Het is zeker een bijzonder, bijna onwerkelijk aantrekkelijke prijs, maar niet ondenkbaar. Bij alles dat ik kocht (vrij standaard maat ook) stond expliciet dat er nog slechts enkele op voorraad waren. Dat maakt het aannemelijker dat de prijs laag zou liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:32
snmght schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:05:
Er gaat daar toch iets niet goed. Zie nu bij browsen op mijn telefoon in een advertentie weer zo een lage prijs. Bij doorklikken wel de juiste sale prijs (€ 29,99).

[afbeelding]
Dat zullen de advertenties zijn bij AdWords. Die zullen in de loop van de dag wel aangepast worden.

Zucht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Topicstarter
Gezien ik zelf te vaak een topic lees waarbij TS niet meer update hoe het afliep; het is voor mij goed afgelopen. Op de factuur bij bestelling stonden dezelfde lage bedragen. Nadat ik een gedeelte van de bestelling retourneerde volgde een nieuwe factuur met opnieuw de lage bedragen en nadat ik die voldaan had heb ik een bevestiging gekregen dat ik aan mijn schulden voldaan heb. Meevaller dus! Alleen het colbertje van € 169,99 voor € 11,99 al. :)

Pagina: 1