Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

telefoonkabel verlengen of ethernet kabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pepijnm
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-11 21:25
Ik ben nu sinds kort verhuist en zit met het volgende probleem:
wij wonen op de eerste verdieping maar ons isra punt zit op de beganne grond.
Aangezien ik mijn computer en wat andere aparaten gewoon aan de kabel wil legen is dit niet handig.
Om de kabel naar een van de kamers te krijgen zou het zo'n 15/17 meter aan kabel zijn als het netjes word weg gewerkt. Nu mocht ik van de verhuurder kiezen of ik een telefoon kabel of een ethernet kabel naar boven wou leiden.

Nu heb ik wat online gekeken en veel mensen zijden dat je beter je router zo dicht mogelijk bij het isra punt kon laten staan. Terwijl andere zijden dat die niet heel veel uitmaakte als je UTP kabel nam.
Maakt het uit of je je router verder weg zet of juist een lange kabel vanaf je router spand?

Voor de wifi maakt het niet uit aangezien ik toch mijn eigen router er tussen wou zetten.

Beste antwoord (via pepijnm op 22-06-2018 03:38)

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 21:48

lordsnow

I know nothing

Bij mij merkte ik wel dat mijn max snelheid lager was wanneer mijn modem boven stond: iets van 13 Mbps boven en 17 Mbps beneden. (Ja ja, ADSL nog, destijds).

Mijn advies zou sowieso zijn modem/router bij ISRA en netwerkkabel naar boven. Ik zie niet in waarom je dat niet zou doen, aangezien je de keuze hebt.

Boven dan een extra router of switch plaatsen, indien je meerdere apparaten wil aansluiten.

[ Voor 13% gewijzigd door lordsnow op 21-06-2018 01:26 ]

Alle reacties

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-10 21:14
UTP nemen. En dan deze aansluiten op isra. En dan boven je router aansluiten.
Werkt het niet goed, kun je altijd een andere connector erop zetten en je router beneden zetten..

UTP is 8 aders en telefoon 2 tot 4.

[ Voor 6% gewijzigd door WeHoDo op 21-06-2018 01:19 ]

PSN: plexforce (ps4)

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

WeHoDo schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 01:18:
UTP nemen. En dan deze aansluiten op isra. En dan boven je router aansluiten.
Werkt het niet goed, kun je altijd een andere connector erop zetten en je router beneden zetten..

UTP is 8 aders en telefoon 2 tot 4.
Een UTP gaat niet passen op een ISRA.

Voor de beste verbinding, bekabeling tussen ISRA en modem zo kort mogelijk houden. Vanuit je modem UTP naar boven trekken en hier een access point maken met een goedkope router, switch of een specifiek access point.

Als je 15m telefoonkabel gaat gebruiken kunnen we wachten op je topic over twee weken dat je internet traag is of er om de haverklap uitvalt.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • Beste antwoord

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 21:48

lordsnow

I know nothing

Bij mij merkte ik wel dat mijn max snelheid lager was wanneer mijn modem boven stond: iets van 13 Mbps boven en 17 Mbps beneden. (Ja ja, ADSL nog, destijds).

Mijn advies zou sowieso zijn modem/router bij ISRA en netwerkkabel naar boven. Ik zie niet in waarom je dat niet zou doen, aangezien je de keuze hebt.

Boven dan een extra router of switch plaatsen, indien je meerdere apparaten wil aansluiten.

[ Voor 13% gewijzigd door lordsnow op 21-06-2018 01:26 ]

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zoals eerder gezegd omdat je altijd van stekkertje kan wisselen als kabel in ieder geval UTP leggen boven en beneden netjes laten afmonteren in een contact doos zodat je met een patch kabeltje altijd kan wisselen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-11 08:54
True schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 01:24:
[...]

Een UTP gaat niet passen op een ISRA.

Voor de beste verbinding, bekabeling tussen ISRA en modem zo kort mogelijk houden. Vanuit je modem UTP naar boven trekken en hier een access point maken met een goedkope router, switch of een specifiek access point.

Als je 15m telefoonkabel gaat gebruiken kunnen we wachten op je topic over twee weken dat je internet traag is of er om de haverklap uitvalt.
Waarom zou dat niet passen?
Gewoon twee draads aansluiten en modem boven zetten.
Deze kun je dan vanaf daar verder aansluiten.
Die paar meter maakt echt bijna niks uit.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

tlpeter schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 07:52:
[...]

Waarom zou dat niet passen?
Gewoon twee draads aansluiten en modem boven zetten.
Deze kun je dan vanaf daar verder aansluiten.
Die paar meter maakt echt bijna niks uit.
Zoals al aangegeven kan dat wel flink uitmaken. In mijn vorige woning had ik ADSL als backup (in de tijd voor mobiel internet), daar haalde ik op ISRA in de meterkast 16Mbps maar in de woonkamer 11Mbps. Bijna 1/3 van de perfromance noem ik niet "echt bijna niks", zeker niet bij zulke lage snelheden.

Bovendien: denk even vooruit. Je ADSL modem is doorgaans ook je router. Als je ooit meerdere apparaten in huis op internet wilt krijgen (denk aan TV/decoder) moeten die achter je router hangen, niet ervoor. Dat gaat erg lastig als je router ergens boven op een kamer zit...

[ Voor 18% gewijzigd door dion_b op 21-06-2018 08:03 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:47

Blokker_1999

Full steam ahead

Ethernetkabel en correct termineren in een doos. Een RJ11 stekker zoals gebruikt in telefonie kan je perfect in een RJ45 socket steken al gaan de bijkomende overgangen wel voor een signaalverlies zorgen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-11 18:42
Voor het beste signaal zou ik je router beneden bij het IS/RA laten staan. De paar meter zou niks uit moeten maken maar dat doet het wel. Ook wordt dit aangeraden door de lijn leverancier. Het is zelfs zo dat als je klaagt over een trage/brakke verbinding dat ze soms niet eens willen komen als je aangeeft dat je modem niet naast je IS/RA staat. Zij zullen ook alleen op het IS/RA meten en je binneninfra buiten beschouwing laten.
Pagina: 1