situatie:
computer met Windows 10 pro
Via remote desktop (mstsc) kon erop ingelogd worden (via het ip adres, op de router was de poort geforward).
Nu sinds week of 3 lukt het niet om hier nog op in te loggen.
Als er connectie wordt gelegd met het ipadres krijg ik het scherm te zien van het toestel waar ik kan inloggen;
Wanneer de username en wachtwoord ingegeven worden komt de melding "het aantal verbindingen met deze computer is beperkt". (de boodschap is wel degelijk op het toestel dat overgenomen wordt.
Wat heb ik allemaal gecontroleerd:
- laatste updates windows binnen gehaald
- remote desktop even afgezet, terug aangezet
- nieuwe gebruiker aangemaakt, deze ook mstsc rechten gegeven, zelfde resultaat
- firewall & antivirus uitgezet & verwijdert
- op een forum vond ik iets om in het register aan te passen (HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings ),
Geen van bovenstaande heeft voor oplossing gezorgd.
Aan de router/portforwarding is niets verandert (daar ligt het volgens mij ook niet aan aangezien ik het inlogscherm van het betreffende toestel wel zie bij overname, het is pas bij het inloggen dat het foutloopt.
Wanneer je ter plaatse inlogt met die gebruiker is er geen probleem.
computer met Windows 10 pro
Via remote desktop (mstsc) kon erop ingelogd worden (via het ip adres, op de router was de poort geforward).
Nu sinds week of 3 lukt het niet om hier nog op in te loggen.
Als er connectie wordt gelegd met het ipadres krijg ik het scherm te zien van het toestel waar ik kan inloggen;
Wanneer de username en wachtwoord ingegeven worden komt de melding "het aantal verbindingen met deze computer is beperkt". (de boodschap is wel degelijk op het toestel dat overgenomen wordt.
Wat heb ik allemaal gecontroleerd:
- laatste updates windows binnen gehaald
- remote desktop even afgezet, terug aangezet
- nieuwe gebruiker aangemaakt, deze ook mstsc rechten gegeven, zelfde resultaat
- firewall & antivirus uitgezet & verwijdert
- op een forum vond ik iets om in het register aan te passen (HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings ),
Geen van bovenstaande heeft voor oplossing gezorgd.
Aan de router/portforwarding is niets verandert (daar ligt het volgens mij ook niet aan aangezien ik het inlogscherm van het betreffende toestel wel zie bij overname, het is pas bij het inloggen dat het foutloopt.
Wanneer je ter plaatse inlogt met die gebruiker is er geen probleem.