W10 pro remote desktop: aantal verbindingen beperkt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITS PLUS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-05 16:04
situatie:
computer met Windows 10 pro
Via remote desktop (mstsc) kon erop ingelogd worden (via het ip adres, op de router was de poort geforward).

Nu sinds week of 3 lukt het niet om hier nog op in te loggen.

Als er connectie wordt gelegd met het ipadres krijg ik het scherm te zien van het toestel waar ik kan inloggen;

Wanneer de username en wachtwoord ingegeven worden komt de melding "het aantal verbindingen met deze computer is beperkt". (de boodschap is wel degelijk op het toestel dat overgenomen wordt.

Wat heb ik allemaal gecontroleerd:
- laatste updates windows binnen gehaald
- remote desktop even afgezet, terug aangezet
- nieuwe gebruiker aangemaakt, deze ook mstsc rechten gegeven, zelfde resultaat
- firewall & antivirus uitgezet & verwijdert
- op een forum vond ik iets om in het register aan te passen (HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings ),

Geen van bovenstaande heeft voor oplossing gezorgd.

Aan de router/portforwarding is niets verandert (daar ligt het volgens mij ook niet aan aangezien ik het inlogscherm van het betreffende toestel wel zie bij overname, het is pas bij het inloggen dat het foutloopt.

Wanneer je ter plaatse inlogt met die gebruiker is er geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Allereerst: RDP direct via internet beschikbaar maken is een slecht idee. Zet er een firewall met VPN of zo tussen. Als dat niet kan, kun je nog beter Teamviewer gebruiken, denk ik.

Windows Desktop heeft inderdaad een beperkt aantal verbindingen. Het kan zijn dat er nog een gebruiker ingelogd was, waardoor je niet nog een keer in kon loggen. Is het geheel opgelost als je de computer een keer herstart? Dan zou in ieder geval de eerste gebruiker weer in moeten kunnen loggen.

Wat voor user gebruik je trouwens, Microsoft account of een local account?

Ik zie trouwens dat je GoT gebruikt als helpdesk. Zou je het niet eens leuk vinden om door de actieve topics te bladeren of je zelf ook eens iemand kan helpen of een goed statement kunt plaatsen in een van de vele discussies? Dat is toch veel leuker? En je word er nog wijzer van ook. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Room42 op 21-06-2018 00:04 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITS PLUS
Room42 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 00:00:
Allereerst: RDP direct via internet beschikbaar maken is een slecht idee. Zet er een firewall met VPN of zo tussen. Als dat niet kan, kun je nog beter Teamviewer gebruiken, denk ik.

Windows Desktop heeft inderdaad een beperkt aantal verbindingen. Het kan zijn dat er nog een gebruiker ingelogd was, waardoor je niet nog een keer in kon loggen. Is het geheel opgelost als je de computer een keer herstart? Dan zou in ieder geval de eerste gebruiker weer in moeten kunnen loggen.

Wat voor user gebruik je trouwens, Microsoft account of een local account?
Ivm het veilig zijn ben ik op de hoogte van de gevaren, het is mijn toestel niet :)

Er is geen enkele gebruiker aangemeld op het toestel, herstart heeft ook geen oplossing.
Is een local account met admin rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Wat staat er in de event logs?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITS PLUS
Room42 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 00:05:
Wat staat er in de event logs?
Die zou ik er eens moeten bijnemen, moet er morgen zijn, ik laat het nog weten welke melding deze was. Had in de logs ook zitten kijken, maar geen aanknooppunt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
ITS PLUS schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 00:07:
[...]

Die zou ik er eens moeten bijnemen, moet er morgen zijn, ik laat het nog weten welke melding deze was. Had in de logs ook zitten kijken, maar geen aanknooppunt gevonden.
Kun je niet even remote inl... oh O-) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-03 10:04
Ivm het veilig zijn ben ik op de hoogte van de gevaren, het is mijn toestel niet :)
Maar volgens je profiel werk je wel bij een computer bedrijf(je), dat geeft mij alleen maar meer zorgen..

Als een klant deze situatie aan ons vraagt in te stellen weigeren we dit.. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Red-Front op 21-06-2018 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITS PLUS
Red-Front schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 00:09:
[...]

Maar volgens je profiel werk je wel bij een computer bedrijf(je), dat geeft mij alleen maar meer zorgen..

Als een klant deze situatie aan ons vraagt in te stellen weigeren we dit.. :P
Klant is koning. Hij is er vanop de hoogte dat dit niet echt veilig is. Is ook mijn opstelling niet, is een overname van andere firma.
Maar daar gaat het nu niet echt om :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
probeer eens uitvoeren: mstsc /console

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITS PLUS
mstsc /console heeft geen effect

Ondertussen eens ter plaatse geweest, qua logboek is er ook niets van fouten te merken.
Bij "beveiliging" staan er heleboel security-auditi maar die staan er bij een gelukte overname ook.
Bij "toepassing" staat er een "desktop window manager", met als melding: in beheer van bureaubladvensters is de sessiepoort geregistreerd. Maar dit is ook normaal zie ik op andere toestellen. Verder geen melding van errors ofzo.

Hier printscreen van de melding:

https://ibb.co/gGxdC8

update:

Stel dat gebruiker1 is aangemeld op het toestel kan er wel worden overgenomen met gebruiker1.
Dan vormt het blijkbaar geen probleem, het lijkt alsof de windows 10 pro maar 1 gebruiker meer aankan om tegelijk ingelogd te zijn.

Wanneer gebruiker1 via mstsc is overgenomen en ik wil lokaal aanloggen met gebruiker2 krijg ik de melding "een andere gebruiker is aangemeld. Als u doorgaat wordt zijn of haar verbinding verbroken. Wilt u zich toch aanmelden?

[ Voor 31% gewijzigd door ITS PLUS op 21-06-2018 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhanToM__
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-04 15:45
If there is a user who works on the console of the computer (locally), when you try to create a new remote RDP connection, the console session will be terminated. A remote RDP session will be also forcibly terminated if the user will try to log in to the system console..
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:01

TheVMaster

Moderator WOS
....en als je probeert om de machine van het lokale LAN over te nemen...? Zo kun je het ook direct troubleshooten, aangezien je vlak in de buurt van die betreffende pc bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITS PLUS
Was even geleden, was niet meer aanwezig bij die betreffende pc.

Rechtstreeks vanop de lan lukt het ook niet meer , zelfde meldingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:23
update:

Stel dat gebruiker1 is aangemeld op het toestel kan er wel worden overgenomen met gebruiker1.
Dan vormt het blijkbaar geen probleem, het lijkt alsof de windows 10 pro maar 1 gebruiker meer aankan om tegelijk ingelogd te zijn.

Wanneer gebruiker1 via mstsc is overgenomen en ik wil lokaal aanloggen met gebruiker2 krijg ik de melding "een andere gebruiker is aangemeld. Als u doorgaat wordt zijn of haar verbinding verbroken. Wilt u zich toch aanmelden?
Dat is toch de normale gang van zaken bij windows client versies ik ken het niet anders eigenlijk. Bij de server versies is het een ander verhaal maar bij de client versies kan het volgens mij helemaal niet.

Volgens mij heb je als je meerdere users tegelijk naar windows 10 wilt laten connecten externe software nodig die dit regelt. (Voorbeeld: http://woshub.com/how-to-...p-sessions-in-windows-10/)

[ Voor 12% gewijzigd door HKLM_ op 27-06-2018 09:25 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Normale (pro) versies kunnen inderdaad maar één gebruiker tegelijk een desktop tonen
Je kan evt. via rdpwrap ( google ) meer sessies forceren, maar zowel het openstellen naar buiten, als de manier waarop rdpwrap dit doet kan een security issue zijn

( vandaar zelf te google'en )
Pagina: 1