Ene Browser werkt wel en de ander kan geen site laden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobus2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-03-2021
Mijn vraag
Hallo allemaal, ik heb onlangs opnieuw Windows 10 geïnstalleerd, maar heb het probleem dat ik met de browsers;Opera en Chrome niet op het internet kan?

Hij kan het niet laden en geeft de melding:-Deze site is niet bereikbaar
Het vreemde is dat Firefox gewoon zijn werk doet en de sites gewoon laden...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 pro
Opera
Chrome
Firefox

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb en niet werkte
-Virusscanner en Firewall uitgezet.
-browsers verwijderen en opnieuw installeren
-router terug naar fabrieksinstelling
-in het mapje C:\Windows\System32\drivers\etc het bestandje ''Hosts'' geopend en de regel; ::1 localhost verwijderd
-dingen als probleem oplosser voor browser en windows

Alles hielp niets en weet niet hoe ik dit moet kunnen oplossen, Alle suggesties zijn van harte welkom!!!

BVD

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Cobus2000 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 23:27:
-in het mapje C:\Windows\System32\drivers\etc het bestandje ''Hosts'' geopend en de regel; ::1 localhost verwijderd
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen. Standaard is dat bestand beveiligd en mag je er niet zomaar bij.
Draait je OS werkelijk in een onveilige Administrator modus?

Dan kan je net zo goed last hebben van een proxy of DNS.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Heb je de Windows installer wel gedownload van Microsoft.com en geen foute meuk geïnstalleerd voordat de genoemde signalen kwamen?

Eerste gok is inderdaad dat je een illegale of anderszins faudte versie van Windows hebt. En dan is de enige oplossing: alles leeggooien, Windows kopen (of bijv. Linux downloaden), fatsoenlijk installeren.

Anders: check je DNS server.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:40

rjong5

?

Ik zou eens kijken bij je internet settings van het configuratiescherm en dan bij verbindingen oid.

Doet edge/ internet explorer het wel? Die gebruiken dezelfde settings als chrome.

Firefox gebruikt zijn eigen settings, dus kijk even hoe die staat.

Kijk bijv hier even
http://www.mijn-ip.net/proxy-instellen-firefox/

Notmaal zou je settings op automatisch zetten.
Doe dit bijv ook bij je internetonstellingen in windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobus2000
DJMaze schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 00:43:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen. Standaard is dat bestand beveiligd en mag je er niet zomaar bij.
Draait je OS werkelijk in een onveilige Administrator modus?

Dan kan je net zo goed last hebben van een proxy of DNS.
Heb het onder admin aangepast, maar helaas mocht het niet baten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobus2000
Hallo allen allereerst bedankt voor de reacties, even weer een update;

Ik had na een paar ellendige dagen alles opnieuw geïnstalleerd en werkte weer prima gelukkig! (was alweer de 2e keer)
Alleen ben ik nu een aantal dagen verder en nu gebeurde het volgende;
Bij mij draait de pc continue, alleen wanneer ik de beeldschermen aanzette vanmorgen zat ik in mijn inlogscherm en had ik nieuwe updates.
Wanneer ik opera of chrome weer wilde gebruiken had ik weer precies hetzelfde probleem......
Alleen de browser van windows zelf en firefox werkt nog?????
Kan dit dan ergens te maken hebben met windows? Ik snap er niets van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Toch... het eerste waar ik aan denk als Firefox wél en andere browsers niet werken: Check je proxy-settings (in Firefox EN Windows).

Zoals @DJMaze eerder al aangeeft: Firefox trekt zich qua browser (en certificaten) niets aan van Microsoft en beheerd dat zelf.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobus2000
Jester-NL schreef op zondag 24 juni 2018 @ 11:18:
Toch... het eerste waar ik aan denk als Firefox wél en andere browsers niet werken: Check je proxy-settings (in Firefox EN Windows).

Zoals @DJMaze eerder al aangeeft: Firefox trekt zich qua browser (en certificaten) niets aan van Microsoft en beheerd dat zelf.
Ik kan geen foto's uploaden helaas maar het is zoals in deze link
https://www.experts-excha...to-IE-Proxy-settings.html
en dan heb ik alleen de bovenste aanstaan (instellingen automatisch detecteren)
Is dat juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Dus je gebruikt een proxy en laat het aan je PC over om die op te zoeken en te configureren. Ten minste... binnen Windows (en dus IE/Edge, Opera en Chrome; zoals gezegd, Firefox trekt zich hier niets van aan en doet het zelf).

Ik zou het eerst eens zonder dat vinkje proberen

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 17:47
Jester-NL schreef op zondag 24 juni 2018 @ 11:29:
Dus je gebruikt een proxy en laat het aan je PC over om die op te zoeken en te configureren. Ten minste... binnen Windows (en dus IE/Edge, Opera en Chrome; zoals gezegd, Firefox trekt zich hier niets van aan en doet het zelf).

Ik zou het eerst eens zonder dat vinkje proberen
Maar dat is wel hoe Windows het standaard instelt en hoe het zou moeten werken normaal gesproken, tenzij er een (foutieve) proxy door je router, firewall, gateway of antivirus doorgezet wordt.

Dit zijn bij mij in ieder geval de settings die nooit zijn aangepast op mijn useraccount. Bron: https://support.microsoft...-by-using-a-registry-file
code:
1
2
3
4
5
6
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]
"MigrateProxy"=dword:00000001
"ProxyEnable"=dword:00000000
"ProxyHttp1.1"=dword:00000001

MigrateProxy staat hier voor het automatisch ophalen van de proxy configuratie > DWORD:1 staat voor enabled zoals vast bekend.

[ Voor 16% gewijzigd door Starke op 24-06-2018 14:44 . Reden: Proxyserver bestaat normaal gesproken niet als entry ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

@Starke: wat is er af te leiden uit een gedeeltelijke stukje uit een registry waar ik niets in zie wijzigen als er al dan niet wordt gekozen voor het aan Windows overlaten van het automatisch opzoeken van de instellingen.

Zonder de instellingen in Firefox, lijkt het me niet heel onhandig om juist dat even uit te zetten.

FWIW: ik heb dus gewoon even mijn presoonlijke instellingen zitten aanpassen en de registry zitten bekijken ;)

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 17:47
Jester-NL schreef op zondag 24 juni 2018 @ 11:54:
@Starke: wat is er af te leiden uit een gedeeltelijke stukje uit een registry waar ik niets in zie wijzigen als er al dan niet wordt gekozen voor het aan Windows overlaten van het automatisch opzoeken van de instellingen.

Zonder de instellingen in Firefox, lijkt het me niet heel onhandig om juist dat even uit te zetten.

FWIW: ik heb dus gewoon even mijn presoonlijke instellingen zitten aanpassen en de registry zitten bekijken ;)
Ik weet die register instellingen omdat ik bij een bedrijf voorheen dit uitzette omdat ik bij bepaalde servers (buiten het bedrijf) moest komen wat niet met de proxy die automatisch ingesteld werd werkte.

Je kan dit ook terugvinden (/sarcasm op de meest handige manier) door onder HKEY_USERS de ntuser.dat van C:\users\Default te mounten en dan die key op te zoeken. (Vergeet die key, ntuser.dat niet te unmounten anders kunnen gebruikers zonder profiel niet meer aangemaakt worden).

Maar wat ik dus wou zeggen is dat het standaard er als volgend plaatje uit ziet:
Afbeeldingslocatie: https://tinyimg.io/i/E6ACWc9.PNG
En dat die instellingen zich dus op die manier naar het register vertalen. (En het register zich pas vernieuwd als je op F5 drukt niet als je al in de key staat over het algemeen).

Het is wel zo dat ik (op het werk) het zo heb gehad dat ik na de laatste Windows 10 (creators) update geen internet meer had wat toen te verholpen was door:
Administrative command prompt
netsh winsock reset

En Settings > Network & Internet > (Status) > Network Reset

Daarna een reboot en alles weer werken normaal gesproken zou dit niet nodig hoeven zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Starke op 24-06-2018 14:38 . Reden: Spybot Search & Destroy verkeerde default proxy settings picture ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Pff wat moet je met 4 a 5 browsers in windows.... *knip. Pff waarom moet je voor zoiets trollerigs een topic omhoog schoppen..

[ Voor 47% gewijzigd door F_J_K op 02-07-2018 18:40 ]

Pagina: 1