NFS alternatieven

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• morphje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 11:40

morphje

let's all love lain

Topicstarter
Naar mijn zoektocht naar veiligere deamons kwam ik uit bij NFS :)

NFS, nou joepie, de ene bug na de andere. Ik ben dus op zoek geweest naar alternatieven.

Ik kwam uit op:

AFS andrew file system. Zag er op zich wel leuk uit, maar ik kon heel weinig concrete howto's vinden. LDP had iig niets.

DFS distributed file system. Word veel gebruikt bij clusters ed. Verder niet echt veel naar gezocht.

Verder heb ik nog een aantal andere suggesties gehad van een aantal vrienden die ik helaas niet heb genoteerd in me interne geheugen (kzit op werk, notities liggen thuis ergens in de stapel junk)

Heeft er iemand ervaring met bovenstaande filesystems of heeft iemand een andere goede suggestie ?

Verwijderd

wat is er mis met NFS :?..gebruik het dagelijks iedere dag...draait als een trien hoor...mischien wat oude versies die je hebt :?

Verwijderd

NFS is toch echt de manier om via unix externe partities te benaderen... En dat je bugs vind is nogal logisch, bugless programmaatjes zijn namelijk vaak al heeeeeeel lang niet meer geupdate ;)

Een bugje hier en daar hoort erbij. Gewoon NFS nemen.

• morphje

morphje

let's all love lain

Topicstarter
ja maar ....

ik hou graag van moeilijk doen en ik experimenteer graag met alternatieve dingen, aangezien ik niet echt graag in het wilde experimenteer vroeg ik het hier maar :)

Op zich draait NFS goed, maar toch ...

Er MOET toch iets anders bestaan dacht ik zo 8-)

Verwijderd

ja hoor.....

je hebt dus, zoals je zelf al noemde, de wat onbekendere "kleintjes" als AFS enzo. Je hebt samba. Maar veel verder dan dat kom ik ook niet....

• morphje

morphje

let's all love lain

Topicstarter
samba ...

brrrr ... rillingen op mijn rug.
*schop* tegen me windows machine :)
samba = windows in mijn ogen :) eigenlijk eng dus.

Thuis doe ik nu alles met ftp :) Dit levert toch wat nadelen op, dus of NFS of samba (ivm die windows bak)

Verwijderd

Tja... Met MS' streven naar 100% compatibiliteit met open standaarden, het altijd ondersteunen van diezelfde standaarden en het absoluut niet toevoegen van bedrijfseigen closed-source ("intellectual property") toevoegingen op die open standaarden is de keuze denk ik niet echt groot in jouw geval....

Ik zou voor format c: && NFS gaan >:)

FTP heeft als nadeel dat het niet mountable is...

• Egbert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-07 20:07
Misschien is CODA wat voor je?
Opvolger van Andrew FS

• Onno
  • Niet online
Op dinsdag 17 juli 2001 14:33 schreef beelzebubu het volgende:
FTP heeft als nadeel dat het niet mountable is...
Jawel hoor.

• morphje

morphje

let's all love lain

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 14:37 schreef Egbert het volgende:
Misschien is CODA wat voor je?
Opvolger van Andrew FS
Ziet er promissing uit, maar de FAQ laat mij toch even wachten totdat er een stabielere versie uit is.
who would like to learn something and are knowledgeable computer users, you are probably OK if you do your backups.
Ik denk toch dat het ga uitproberen en het naast NFS ga draaien ofzo.

• Egbert
  • Laatst online: 27-07 20:07
Ben ook van plan er mee eens aan de slag te gaan. Het kan wel veel. Er zijn ook windows-clients voor, etc.

En die dreigende melding in de FAQ... dat zag ik ook .. maar let wel: dat was over verise 4.7, en geschreven op "8 Dec 1998"..
Imiddels is versie 5.3.15 uit (2001/06/12).

• morphje

morphje

let's all love lain

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 15:05 schreef Egbert het volgende:
Ben ook van plan er mee eens aan de slag te gaan. Het kan wel veel. Er zijn ook windows-clients voor, etc.

En die dreigende melding in de FAQ... dat zag ik ook .. maar let wel: dat was over verise 4.7, en geschreven op "8 Dec 1998"..
Imiddels is versie 5.3.15 uit (2001/06/12).
een jaartje meer of minder, wat is dat nou onder vrienden :)
Pagina: 1