Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Headphone Jack blijft opnieuw verbinden...

Pagina: 1
Acties:

• Pockify
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-12-2024
Hallo allemaal,

Ik heb nu sinds een weekje dat mijn headphone jack blijft disconnecten en reconnecten voor 1 of andere reden. Dit gebeurt wanneer de koptelefoon is ingeplugd maar ook zelfs wanneer er niks in zit blijft hij opeens iets detecteren...

Is er een manier om dit op te lossen? De audio plug van moederbord werkt prima, daar staan mijn speakers op. De kast is een Be Quiet Silent Base 800. Ook zijn de kabels nog steeds prima en goed gesoldeerd. En heb opnieuw in de moederbord geplugd. Heb ook al windows opnieuw geinstalleerd evenals Realtek drivers... Maar niks blijkt te helpen...

Vind de kast super dus zou zonde vinden om puur om de headphone jack een nieuwe kast weer te gaan kopen...
Of zal ik een USB naar AUX adapter moeten halen en de kabel maar losmaken van de headphone jack? Dat zou dan nog een optie kunnen wezen...

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Misschien een slecht contact in de 3.5mm connector jack (het gat dus). Als je daar je koptelefoon inplugt, wordt er zowel een verbinding verbroken als gemaakt. Als dat niet lekker loopt, kan Windows onduidelijke of wisselende signalen krijgen en dus continu lopen te flipperen tussen in en uit. Je kunt eens kijken of je dat na kunt meten met een multimeter. Of gewoon eens reinigen, natuurlijk.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-11 13:16
Het is een ander probleem denk ik. Ik heb hetzelfde issue gehad.

Ga naar Realtek HD Audio Manager en zet "front audio panel detection" uit.

Het is probleem wat bij een update van de driver terug kan keren. Dus onthoud deze workaround.

Mijn bron voor de oplossing: Realtek HD Audio plugged/unplugged popup every 2 seconds.