Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• kippenhok
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 07-03 14:25
Beste Tweakers,

Heb de laptop, Asus UX305, sinds aug. 2015. Afgelopen weekend gewoon aan het werk op de laptop en plot is het beeld in de bios. In de bios wordt de ssd M.2. 2280, SATA type, M+B niet meer herkend.

Wat ik ook instel in de bios, deze blijft daarin vast. Heb een laptop zonder CD, maar ook met een externe CD speler en Windows CD maar lukt niet om deze te installeren. Het maken van een herstelpunt of terughalen daarvan lukt ook niet.

Denk dat het een hardware probleem is, in de bios (Aptio Setup Utility 2015), is in het boot menu geen harddrive te vinden. Weet niet waardoor dit ontstaan is. Ik ga een nieuwe SSD kopen en deze testen of de laptop nu wel werkt, maar weet niet waar het aan kan liggen, is de passieve koeling stuk, ssd, connector, motherboard, etc. Please help.

Heb de accu en batterij van de motherboard er uitgehaald voor een paar minuten. Heeft iemand nog goede tips? Gaat mij om vertrouwen van Asus en nog belangrijker de DATA op de ssd!!! Heb ook een M.2. USB behuizing gekocht voor een externe aansluiting met ander laptop. F8 en F10 bij opstarten werkt ook niet.

Please help!

• jgj82
  • Registratie: juli 2006
  • Nu online

jgj82

Ja, maar = nee

Als de data echt belangrijk is: stoppen met kloten en naar een professionell gaan!

Heb je geprobeerd om via een USB Stick een Linux distro te booten? Eventueel (ik kon zo snel even niet vinden of er ook reguliere sata poorten zijn) een andere harddisk testen?

Ryzen 9 5900X | AMD RX 6900 XT EKWB-Edition | Aorus X570 Master | Crucial Ballistix Elite 4x8GB@3600CL16 | Corsair Obsidian 900D | EKWB Velocity | 2x Alphacool 480x60mm + Alphacool 240x60mm | Alphacool D5 | AX860i | Aorus SSD Gen4 1TB | WD SN850 500GB

• kippenhok
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 07-03 14:25
Final update 22/06/2018
USB Linux boot geprobeerd, maar kom vervolgens niet op de c-schrijf terecht. Een nieuwe SSD kocht en deze wordt tevens niet herkend. Om niet nog meer avonden eraan te zitten, toch naar een profesional gegaan in de Randstad, daar zijn er echter weinig van! Bij prive bericht kan ik je het adres geven.

Asus Nederland geprobeerd te bereiken, maar zijn onbereikbaar. Nederlandse nummer werkt niet wat op de site staat. En kan via een zeer omslachtige methode met een computer chaten, echter sloot hij vanzelf af na 1 min chaten.

Conclusie: Motherboard is stuk, vervangen gaat bakken met geld kosten en tja welke type ux305 is het juist motherboard type dan? SSD werkt gelukkig nog dus ben de data niet kwijt. Kosten: Nieuwe SSD (E100), speciale schoevendraaier (E20), SSD-reader (E50) en nieuwe laptopje (1k), ca. E1.170.-. Asus bedankt! NOT.
Gokje welke het wordt?.....Geen Asus of goedkope troep voor mij meer.

Likes zijn welkom, want is weinig waardevolle info hierover te vinden, thks!

[Voor 3% gewijzigd door kippenhok op 22-06-2018 14:47]

• jgj82
  • Registratie: juli 2006
  • Nu online

jgj82

Ja, maar = nee

👍 Bedankt voor het duimpje ook... 😂

Ryzen 9 5900X | AMD RX 6900 XT EKWB-Edition | Aorus X570 Master | Crucial Ballistix Elite 4x8GB@3600CL16 | Corsair Obsidian 900D | EKWB Velocity | 2x Alphacool 480x60mm + Alphacool 240x60mm | Alphacool D5 | AX860i | Aorus SSD Gen4 1TB | WD SN850 500GB

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 15-04 22:17
Asus is echt geen troep though, is echt een van de betere merken hoor!

iPhone 12 Pro 128GB Goud // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True